Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag har ju skickat bilder till grannen över 2 år sen hur det ser ut med husbilen inifrån, för att dom ville inte komma in själva. Men dom påstod att jag zomar med kameran, men korten är tagna med 50mm objektiv. Jag blev bara kallat till liten lort. Ni kan inte tro att vi var bra vänner i början när dom flyttade hit. Jag har haft den här stugan sen 1996. Grannen flyttade hit 2015. Nästan 3 år har jag försök hävda min rätt att få fri utsikt ut inifrån och på uteplatsen.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Grannen har ju fått rätt, att du inte bara lägger av, eller flyttar därifrån. Att ha rätt och tycka att man har rätt, är något du får lära dig att skilja på.
 
  • Gilla
Josasp och 2 till
  • Laddar…
L Lappen14 skrev:
Grannen har ju fått rätt, att du inte bara lägger av, eller flyttar därifrån. Att ha rätt och tycka att man har rätt, är något du får lära dig att skilja på.
Första posten av en ny användare.
Att ha rätt är väl inte alltid det viktigaste?
Finns väl ett värde i att vara en god granne?

Jag kan ju tycka att husbilen borde kunna placeras lite annorlunda på tomten så att alla blir åtminstone lite mer nöjda.
 
  • Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
Det är nog för sent att överklaga nu om det var länge sedan domen föll?
 
S soffbord skrev:
Men vem vill köpa en stuga utan utsikt inifrån?
Sälj på vintern när husbilen inte är där.

Trist situation, men tyvärr är det fullt tillåtet.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
RompisKompis RompisKompis skrev:
Första posten av en ny användare.
Att ha rätt är väl inte alltid det viktigaste?
Finns väl ett värde i att vara en god granne?

Jag kan ju tycka att husbilen borde kunna placeras lite annorlunda på tomten så att alla blir åtminstone lite mer nöjda.
Att ha rätt och att få rätt är det absolut viktigaste, annars skulle rättsväsendet i detta landet inte fungera, sedan finns det många som tycker mycket om allt möjligt, men det är ju bara åsikter.
 
L Lappen14 skrev:
Att ha rätt och att få rätt är det absolut viktigaste, annars skulle rättsväsendet i detta landet inte fungera, sedan finns det många som tycker mycket om allt möjligt, men det är ju bara åsikter.
missade att det var juridikforumet.
Då har du helt rätt, i denna delen är att ha rätt det viktigaste, moral och allt sådant är helt irrelevant.
Men Soffbord har ju haft rätt ett tag då hon väl vann i någon instans.
Men du som slänger dig in i denna tråd som det första du gör på detta forum, du råkar inte vara mer informerad och kan bidra med mer information?
 
Redigerat:
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är nog för sent att överklaga nu om det var länge sedan domen föll?
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är nog för sent att överklaga nu om det var länge sedan domen föll?
Domen föll förra veckan.
 
L Lappen14 skrev:
Grannen har ju fått rätt, att du inte bara lägger av, eller flyttar därifrån. Att ha rätt och tycka att man har rätt, är något du får lära dig att skilja på.
Om du vill parkera din husbil framför grannens fönster eller få en husbil parkerat framför din fönster är din sak, inte min. Hoppas du får uppleva båda sakerna.
 
Juridiskt så kommer du nog inte längre än vad du redan gjort.
Vill du nå framgång nu så är diplomati antagligen enda vägen framåt.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Juridiskt så kommer du nog inte längre än vad du redan gjort.
Vill du nå framgång nu så är diplomati antagligen enda vägen framåt.
Jarlingar Jarlingar skrev:
Juridiskt så kommer du nog inte längre än vad du redan gjort.
Vill du nå framgång nu så är diplomati antagligen enda vägen framåt.
Ni som äger en husbil har fördelen att jävlas med grannen med lagens stöd. Eller grannen kan göra så mot dig. Det finns båda nack- och fördelar med den här lagen. .
 
H
S soffbord skrev:
Ni som äger en husbil har fördelen att jävlas med grannen med lagens stöd. Eller grannen kan göra så mot dig. Det finns båda nack- och fördelar med den här lagen. .
Frågan är är det tillåtet att ha uppställningsplats för husbilen när den inte ens ägs av grannen. Sen kommer värdet av utsikten, den täcker helt för en utsikt mot havet. Stränga regler om man ska bygga, man får inte bygga på ett sätt som skymmer en fin utsikt, då tas detta i beaktande vid nybyggnation. Iochförsig inte samma sak när något är på hjul men det orsakar ju samma problem då husbilen står där 80 % av tiden. Bästa sättet är ju att komma överens, finns det fler grannar som kan prata denne granne till rätta? För det är ju ett egoistisk och respektlöst handlande av grannen som hyser husbilen åt sina barn.
 
H HEM2121 skrev:
Frågan är är det tillåtet att ha uppställningsplats för husbilen när den inte ens ägs av grannen. Sen kommer värdet av utsikten, den täcker helt för en utsikt mot havet. Stränga regler om man ska bygga, man får inte bygga på ett sätt som skymmer en fin utsikt, då tas detta i beaktande vid nybyggnation. Iochförsig inte samma sak när något är på hjul men det orsakar ju samma problem då husbilen står där 80 % av tiden. Bästa sättet är ju att komma överens, finns det fler grannar som kan prata denne granne till rätta? För det är ju ett egoistisk och respektlöst handlande av grannen som hyser husbilen åt sina barn.
Det är ingen av grannarna som vågar vara på någons sida. Då får jag strida själv.
 
H
S soffbord skrev:
Det är ingen av grannarna som vågar vara på någons sida. Då får jag strida själv.
Husbilen har de väl flyttad nu?
 
H HEM2121 skrev:
Husbilen har de väl flyttad nu?
Den är nu på vinterförvaring. Men det kvittar, den står framför min fönster halva året, det bästa och ljusaste tiden om året. Och om grannen vill så får husbilen stå framför min fönster på vintertid också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.