Status
Tråden går ej att kommentera.
S
Är inte det där ett justerbart gångjärn? Om det går att skruva av hatten så är det en skruv i hålet som man skruvar ut tappen med.
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Är inte det där ett justerbart gångjärn? Om det går att skruva av hatten så är det en skruv i hålet som man skruvar ut tappen med.
Det finns en liten insex man kan skruva på.
Förstod inte helt hur dem funkade :crysmile:
Men jag hann köpa brickor och det blev bra med dem.
 
S
Det är tappbärande gångjärn så egentligen ska dörrarna hänga på tappen och inte slitas på det synliga mötet. Men om man tittar på din före bild innan renoveringen av dörren så funkar nog ringar/brickor bättre än najtråden som satt där. ;)

Till nästa gång så är det lättare att skruva på skruven för då behöver du inte hänga av dörren. (y)
 
S sinuslinus skrev:
Det är tappbärande gångjärn så egentligen ska dörrarna hänga på tappen och inte slitas på det synliga mötet. Men om man tittar på din före bild innan renoveringen av dörren så funkar nog ringar/brickor bättre än najtråden som satt där. ;)

Till nästa gång så är det lättare att skruva på skruven för då behöver du inte hänga av dörren. (y)
Får jag för mycket tid över kan jag ta bort brickorna och skruva upp skruvarna.
Fast vi vet ju hur ofta det finns för mycket tid ;)
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Får jag för mycket tid över kan jag ta bort brickorna och skruva upp skruvarna.
Fast vi vet ju hur ofta det finns för mycket tid ;)
Vabba en dag. :p

Eller ”jobba” hemifrån som kontorsnissarna gör. ;)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Lite lull-lull på vindskivorna fixat. Mest för att alla delar av takutsprånget ska passa ihop
 
  • En tvådelad bostad i skymningen med accentuerade vindskivor och harmoniskt belysning på fasaden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Detalj av vindskivor på takutsprång sett från insidan genom ett fönster, med dekorativ kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
Plockat ihop studsmattan inför vintern och vinterparkerat gräsklipparen. Den är mycket större inomhus :crysmile:
 
  • Gräsklippare upphängd på vägg i förråd med rörverk och brandutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tom trätrall utanför ett hus med en demonterad studsmatta och en parkerad gräsklippare inför vintern.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
boschkenta
Vad har du hängt den i? Ska ta in min också men har ingen plats för den, och det där ser ju ut som en kanonlösning!
 
Ett alldeles för dyrt tillbehör från Husqvarna.
Väggfästet kostar 650 spänn :oops::sleep::worried::sick:.
Går även att hänga upp hela laddstationen i samma fäste men jag vill inte lossa alla slingor (om man vill ladda under vintern)
 
  • Husqvarna väggfäste för laddstation visat på skärmen med pris 650 SEK.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta
  • Laddar…
boschkenta
Tack! Ja det var dyrt... Verkar inte finnas något till min kinamaskin tyvärr.. får nog snickra ihop något på egen hand.
 
En smygstart på vinterns projekt.
Vardagsrummet ska renoveras. Nytt tak, golv, gipsa väggar, slipa och måla trapp, platsbyggd tv-möbel/vintrinskåp.

För att inte ha en massa prylar att lägga på hög så tänkte vi sälja bestå-systemet vi hade. Det kan ibland vara svårt att bli av med gammalt och slitet så jag bad frugan lägga ut det till salu rendan nu så det är borta till jule-tid. Räknade inte riktigt med att någon ville köpa det inom 2 timmar. Vi hade inte ens tömt skåpen än.
Men nu är det borta och det blir lite spartanskt i 1,5 månad innan allt ska tömmas och rivas :)
 
  • Vardagsrum med vitt Bestå-system, TV påslagen med fotbollsmatch, dekorationer och leksaker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum före renovering med möbler och tv påslagen, indirekt belysning och växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med en vit tv-möbel och ett barn som står framför, tittandes på en nyhetssändning på tv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum redo för renovering med halvtomma Bestå-möbler och en pågående TV på skärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum före renovering med TV på vägg, IKEA Bestå skåp, soffa och taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
ikea grejer säljer alltid snabbt.. alla vet precis vad de får.. tror det är lite så.
har du någon skiss på vad du ska ha istället?
 
P Peter_Bromma skrev:
ikea grejer säljer alltid snabbt.. alla vet precis vad de får.. tror det är lite så.
har du någon skiss på vad du ska ha istället?
Vi har försökt sälja spjälsängen från Ikea som är i nyskick. Den ligger ute för ungefär hälften av nypriset, men buden vi får är 1/3 del. Så inte helt sant. De känns som de som skulle kunna tänka sig köpa den för 1/3 aldrig skulle köpt en ny på Ikea. Det verkar helt enkelt för dyrt för dem :(
 
P Peter_Bromma skrev:
ikea grejer säljer alltid snabbt.. alla vet precis vad de får.. tror det är lite så.
har du någon skiss på vad du ska ha istället?
Jag har ingen skiss nu men det blir i princip samma storlek och utseende som den vi sålde, fast med metodskåp och full-höjd. 5st 60 skåp över istället för de 40 som var på den vi sålde
 
  • Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
1/3 del är väl standardpris på begagnatmarknaden. Vill man ha mer så gäller det åtråvärda varor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.