Maria T
J Jonobe skrev:
Gissa vem som bajsat i blomkrukan 2 gånger denna veckan...[bild]


Lägger upp denna bilden som straff.
[bild]
Ser verkligen ut som han skäms :crysmile:
Allvarligt, jag hade en katt som gärna grävde i alla blomkrukor men helst bajsade i kaktusen och svärdsliljan...kan de månne sprida nån extra attraktiv doft?
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Det är jobbigt att sortera bort saker.
Katten tog en paus och lyssnar på husse som spelar piano för honom. Svart katt som vilar på en vit kudde med kartonger och DVD-fodral bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katten älskar att lyssna på piano och sång. Men det ska vara live. :love:
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
J
Maria T Maria T skrev:
Ser verkligen ut som han skäms :crysmile:
Allvarligt, jag hade en katt som gärna grävde i alla blomkrukor men helst bajsade i kaktusen och svärdsliljan...kan de månne sprida nån extra attraktiv doft?
Det är ju inte jättemycket plats i krukan och rätt taggigt dessutom. Han är väldigt besviken på plasten. Måste vara väldigt bra bajsplats.
 
J Jonobe skrev:
Det är ju inte jättemycket plats i krukan och rätt taggigt dessutom. Han är väldigt besviken på plasten. Måste vara väldigt bra bajsplats.
Katten kanske vill ha en växt vid sin låda?
Växter sänker ju blodtryck och puls. Katten har kanske läst miljöpsykologi?
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ser verkligen ut som han skäms :crysmile:
Allvarligt, jag hade en katt som gärna grävde i alla blomkrukor men helst bajsade i kaktusen och svärdsliljan...kan de månne sprida nån extra attraktiv doft?

Jag hade en herre för många år sedan som sov i blomkrukor när han var kattunge.... En norsk skogis, långhårig redan då... Det var alltid kul att försöka borsta ur jorden ur hans päls :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Karlia och 3 till
  • Laddar…
Maria T
L Lucif3r skrev:
Jag hade en herre för många år sedan som sov i blomkrukor när han var kattunge.... En norsk skogis, långhårig redan då... Det var alltid kul att försöka borsta ur jorden ur hans päls :rofl:
Skyller på fredagsfeeling för jag fick sån återblick - hade stora kaktusar "High chaparall" och svärmors tunga (inte svärdslilja som jag tidigare skrev, de bor i trädgården) i flera stora krukor, i en av dessa krukor bodde även ormen. Jepp, Ormen var en strumpebandssnok vid namn Chucken (efter Chuck Norris, inte Berry) som var min då pojkväns stora idol. Katten, en stor rödpälsad kille, och Ormen kunde dela kruka men ofta hade Ormen ringlat sig runt växten så katten tyckte det mest var jobbigt och började krafsa i nästa. Minns att vi hade vänner som alltid stannade utanför ytterdörren och frågade var katten och ormen befann sig.
 
  • Haha
Karlia och 3 till
  • Laddar…
J
L Lucif3r skrev:
Jag hade en herre för många år sedan som sov i blomkrukor när han var kattunge.... En norsk skogis, långhårig redan då... Det var alltid kul att försöka borsta ur jorden ur hans päls :rofl:
Likadant som liten... Litet kattunge står i en vävd korg med jord och en trädgunga, ser sött in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
Hah, hittade en gammal bild på kattskrället i blomkrukan :p

Katt gömmer sig i en blomkruka på ett fönsterbräde bredvid en gardin och ett blått föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 15 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra säger vi inte släppt det för långt!!
[video]

Och undrar om alla ska äta "Räkbomb" på "Husses dag" på söndag...? :love:
Katt på bord är helt förbjudet hos oss. Alla katter känner till det. Händer bara 0430 när husse borde sova men tydligen smugit upp tyst för att gå till kylskåpet ..
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
J
elpaco elpaco skrev:
Katt på bord är helt förbjudet hos oss. Alla katter känner till det. Händer bara 0430 när husse borde sova men tydligen smugit upp tyst för att gå till kylskåpet ..
Hos oss också. Katten vet om det men han skiter i det. Så katten är på bordet.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 7 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Hos oss också. Katten vet om det men han skiter i det. Så katten är på bordet.
I vanliga fall är inte katterna (Bärra) på bordet när det är mat/dukat.
Igår var ett "undantag" :oops:
 
  • Älska
  • Gilla
Nyikåk och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
I vanliga fall är inte katterna (Bärra) på bordet när det är mat/dukat.
Igår var ett "undantag" :oops:
Bärra är ju ändå bäst! Så det måste vara ok. :heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Karlia
Jag har inte så många regler, kissarna tycker att jag sköter mig hyfsat så de litar på att jag inte gör för många dumheter. Svea tycker sämre om när jag gör vansinniga saker som att möblera om, eller klä om hennes klössoffa.

Dammsugarrobot har jag skaffat, minskar mängden katthår enormt!
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Jag har inte så många regler, kissarna tycker att jag sköter mig hyfsat så de litar på att jag inte gör för många dumheter. Svea tycker sämre om när jag gör vansinniga saker som att möblera om, eller klä om hennes klössoffa.

Dammsugarrobot har jag skaffat, minskar mängden katthår enormt!
Inte helt förvånande blir Bärra påkörd av roboten, och bryr sig inte nämnvärt :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Karlia
Mina flyttar på sig och skickar arga blickar. Men bryr sig inte nämnvärt. En katt gav inga mängder hår, med den andra exploderade hårmängderna. Dammsugarroboten har verkligen gjort skillnad!

Fast nog hittar jag katthår på bänkar och bord, oavsett om de varit där eller inte.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.