Har en frys som inte vill bli kall,den står mellan - 12 till - 14 men tror den ljuger för allt är upptinat. Tror det är - 4 ungefär.

Funderar på att öppna översta hyllan för att se om jag kan se om det är is eller något annat som gör att fläkten inte vill funka.
Men hur fan får jag upp den här luckan??


Frysens inre med isbildning runt fläkten och matvaror på hyllan nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Electrolux frysskåps etikett med modell och teknisk information, synlig isbildning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Har en frys som inte vill bli kall,den står mellan - 12 till - 14 men tror den ljuger för allt är upptinat. Tror det är - 4 ungefär.

Funderar på att öppna översta hyllan för att se om jag kan se om det är is eller något annat som gör att fläkten inte vill funka.
Men hur fan får jag upp den här luckan??


[bild] [bild]
Hej.

Vi hade också samma problem med våran frys. Det slutade med att vi fick köpa en ny.

Det som kanske kan hjälpa är. Att prova att frosta av frysen i minst 2 dagar så den får rumstemperatur. Kan vara så att fläkten fryst fast.

Vh Alexander.
 
Scsi Scsi skrev:
Hej.

Vi hade också samma problem med våran frys. Det slutade med att vi fick köpa en ny.

Det som kanske kan hjälpa är. Att prova att frosta av frysen i minst 2 dagar så den får rumstemperatur. Kan vara så att fläkten fryst fast.

Vh Alexander.
Testade du att byta fläkt eller kolla om det var din fläkt som var kaos?
 
Johnwinroth
Hej
Har en liknande modell från Husqvarna/electrolux. för mig så var det fläkten som mest troligt va paj.
bytte hela frysen

Ska väl tillägga att reservdelar finns att fåtag på.
 
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Testade du att byta fläkt eller kolla om det var din fläkt som var kaos?
Hej.

Nej en tekniker kom och sa att hela fryspaketet va sönder. Men han rekommenderade att avfrosta frysen först och prova.

Vh Alexander
 
C
Scsi Scsi skrev:
Nej en tekniker kom och sa att hela fryspaketet va sönder. Men han rekommenderade att avfrosta frysen först och prova.
Vad skulle avfrostning hjälpa om hela fryspaketet är sönder? Hoppas du inte fick betala för den felsökningen...
 
A
D u har is på undersida n och då är det fläkten som inte går
 
  • Gilla
monken90
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
D u har is på undersida n och då är det fläkten som inte går
Okej, men hur öppnar jag luckan där uppe då?
Vill se om de är is på fläkten eller något!
 
A
det är lite att tänka på sök på forumet så finner du
 
C cpalm skrev:
Vad skulle avfrostning hjälpa om hela fryspaketet är sönder? Hoppas du inte fick betala för den felsökningen...
Hej.

nej givetvis inte.... På telefon bad han mig frosta av frysen först och se om det avhjälpte problemet. Vilket det inte gjorde. Han kom då förbi och felsökte och upptäckte felet.

Vh Alexander
 
electroluxaren skrev:
det är lite att tänka på sök på forumet så finner du
Jaha okej.
Men vore det smartare att stänga av frysen och ta ut allting och låta den stå öppen i någon dag och sedan starta upp den igen?
Eller vad är ditt bästa tips jag kan göra i detta läge?
 
A
Jag skulle vika ner den kalla modulen för att se om fläkten frusit fast innan jag tinar upp den.
 
electroluxaren skrev:
Jag skulle vika ner den kalla modulen för att se om fläkten frusit fast innan jag tinar upp den.
Okej, jag har försökt hitta hur man viker ner den men hittar inget ..
Vet inte om det är så att den har fryst för jag lyckas inte, eller gör jag fel när jag testar att dra den emot mig
 
Öppna upp, var ingen is på fläkten iaf.
Får la bli att köpa en ny frys och kyl.
Dom är ju ändå från 2003.
Dagens teknik håller inte längre!
Synd de inte var tvärtom och man kunde haft en extra frys i garaget! =/
 
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Har en frys som inte vill bli kall,den står mellan - 12 till - 14 men tror den ljuger för allt är upptinat. Tror det är - 4 ungefär.

Funderar på att öppna översta hyllan för att se om jag kan se om det är is eller något annat som gör att fläkten inte vill funka.
Men hur fan får jag upp den här luckan??


[bild] [bild]
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Har en frys som inte vill bli kall,den står mellan - 12 till - 14 men tror den ljuger för allt är upptinat. Tror det är - 4 ungefär.

Funderar på att öppna översta hyllan för att se om jag kan se om det är is eller något annat som gör att fläkten inte vill funka.
Men hur fan får jag upp den här luckan??


[bild] [bild]
ring service dom har fasta priser idag hos elektrolux kan inte kosta mer än 3900 oavsett vilket fel det är. Hade ett liknande fel och det var avfrostningselement som var kass. Kostade 1900
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.