B bompa skrev:
Hej

Någon som följt denna?
[länk]
Äppelviksvägen 45
Undrar vad det är för tid som mäklaren tycker stått stilla? I mina ögon är kåken sönderrenoverad både utanpå och inuti.
 
Förhoppningsvis gömmer sig dom gamla detaljerna bakom allt gips har det vart kontor inannan känns inte som det vart nåt hem
 
Såg nu att det var Stockholm stad som är säljaren
 
Verkar som Bromma kommun säljer ut villor dom äger.
 
Lär väl bli stämplad som galen här med tanke på pris, skick och tidsålder. Inte alla här som verkar gilla funkis, men jag älskar't. Än färre verkar gilla Stockholmspriser, men det kan jag i alla fall förstå.

Här kommer i alla fall lite 30-talsfunkis med vad jag antar är en 70-talstouch. Finns saker att göra, men också charm att bevara.

Först att få fram huset, sen trädgården i stort blir väl ett projekt i sig.

Exteriör av ett funkisinspirerat 30-talshus med övervuxen trädgård och karakteristisk port.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men porten är ren funkisdröm.

Collage av två bilder som visar ett 30-talsfunkishus med trädgård och en ren funkisinspirerad port med trädörr och taklykta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den obrutna volymen här, och fiskbensparketten med fris som delas av med mörkare ädelträ gillar jag skarpt.

Rum från 30-tals hus med fiskbensparkett och gröna väggar, potentiell 70-tals touch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nån som kan avgöra träslag?

Fiskbensparkett med mörkare fris av okänt träslag och suddig förgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utgång till inglasad uteplats med vedkamin, som jag måste erkänna att jag diggar. Tror ni det är tillräckligt torrt för att möblera med ett par Bruno Mathsson-vilstolar framför kaminen?

Dubbeldörr i funkisstil och närbild av mörkt fiskbensparkett med fris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inglasad uteplats med en vedkamin omgiven av vitmålade tegelväggar och träpanel i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök med lite lustiga luckor. Är det funkisluckor som beklätts med nån typ av allmogeinspirerat pynt? I så fall borde de vara hyggligt lätta att rädda, men blir inte riktigt klok på vad jag ser.

Linoleum eller plastmatta på golvet?

Ljust kök med vit skåpinredning och mönstrad plastmatta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Del av gillestugan:

Interiör med röda klädda skjutdörrar, bågformad dörröppning och linoleumgolv i ett 30-tals hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vem kan säga nej till dekorativa blyinfattade fönster?

Trappa med träbalustrad och blyinfattat fönster, exteriör av 30-tals hus med färgglatt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trappräcket känns ju föga 30-tal men får erkänna att de är lite charmiga, även om jag skulle jobba hårt för att byta ut dem till något tidsenligt om jag köpte huset. Vilket jag kan drömma om...

Länk till mäklaranonnsen:
https://www.notar.se/kopa-bostad/objekt/52HBGUHEG49G6BB7?source=Hemnet
 
Redigerat:
  • Gilla
Viktualia och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Vem kan motstå pipstoppade garderobsdörrar och att ha dasset i duschen. Compact living.

Staffan
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
När jag ser såna hus känner jag att jag måste köpa det så ingen renoverar ihjäl det. Hade jag bara råd...
 
K Kirre2 skrev:
När jag ser såna hus känner jag att jag måste köpa det så ingen renoverar ihjäl det. Hade jag bara råd...
Det är exakt min reaktion. Önskar man hade råd med en riktig funkispärla medan det fortfarande finns något att rädda.
 
Detta är väl det ultimata objektet ur det perspektivet. Om man bara hade pengar att både köpa och rädda.

https://fastighetsmaklarna.se/objekt/basta-laget-med-panoramautsikt/

Tvåvåningshus i ljus puts med mörk entrédörr och blandade fönster, omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt från ett fönster med krossad ruta över en vik med båtar och stad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt gammalt rum med panoramafönster och utsikt över grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomrenoverat rum med trägolv, radiator och fönster med utsikt över träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt rum med tegelgolv och väggmålningar, stora fönster med solljus som skapar skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal väggmålning med historiska scener och text, en bänk framför och en delvis synlig trappa till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamla fönster med utsikt och solljus som kastar skuggor på ett tegelgolv i ett renoveringsbehovande rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röda dörrar och skåp med vit och rostfritt stål mot vit vägg, möjlig renoveringsdetalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammalt kök med blå skåpluckor och rostfri bänkskiva framför ett fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt rum med fönster med spröjs och utsikt, spruckna väggar och en gammal element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal väggmålning med religiös figur och text, en vedspis och ett trämöblemang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Utsikt från ett fönster med brutet glas över en sjö med båtar och stadslandskap i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammaldags badrum med turkos kakel, badkar, handfat och fönster med utsikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
mawno och 7 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Gravt färgblinda? Fin byggnad, men så liten tomt är en stor nackdel.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Vackert "hus" i Höör på 813 kvm.
(Men knepigt hur dom målat väggarna inne.)
[länk]
Vad är det för fel på väggarna? Jag förväntade mig hejdlösa hemmagjorda väggmålningar, det är ju bara lite fin färg.
 
HOBBY ARCHITECT
K Kirre2 skrev:
Vad är det för fel på väggarna? Jag förväntade mig hejdlösa hemmagjorda väggmålningar, det är ju bara lite fin färg.
För starka färger och kontraster.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
För starka färger och kontraster.
Möjligen vore det bättre om man inte såg flera rum samtidigt, men annars är det ju jättesnyggt! Gillar färg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.