Tror höger övre/mitten av högersidan på bild 1 är precis lagom. Vänster övre ser ut som att filamentet inte riktigt når ner när det pressas ut (och nedre hö/vä att munstycket blockeras för att det är för nära)

Men det är inte så extremt kinkigt så länge resten av lagren blir bra, och det verkar de bli nu.
 
G
Talar du om denna bild?
H Hochiha skrev:
Tror höger övre/mitten av högersidan på bild 1 är precis lagom. Vänster övre ser ut som att filamentet inte riktigt når ner när det pressas ut (och nedre hö/vä att munstycket blockeras för att det är för nära)

Men det är inte så extremt kinkigt så länge resten av lagren blir bra, och det verkar de bli nu.
Vit fuktspärrsmassa applikerad på ett träunderlag med synliga penseldrag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej, den andra
 
  • Gilla
zzoink
  • Laddar…
H Hochiha skrev:
Tror höger övre/mitten av högersidan på bild 1 är precis lagom. Vänster övre ser ut som att filamentet inte riktigt når ner när det pressas ut (och nedre hö/vä att munstycket blockeras för att det är för nära)

Men det är inte så extremt kinkigt så länge resten av lagren blir bra, och det verkar de bli nu.

Det är helt tvärtom.. nedre högra är för hög vilket gör att plasten inte pressas ner i bädden och binder ihop ordentligt.. större delen av övre vänstra är exakt så det ska se ut när du skriver ut på bädden som följer med skrivaren.

EDIT... Jag trodde du menade bilden som gargamel skickade sen.. men är det första bilden så stämmer det du skriver :crysmile:

Krångligt när det är olika bilder..
 
G
H Hochiha skrev:
Nej, den andra
Denna?

Termostat med texten "FRONT" på en otydlig sida, liggande på mörk yta
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag ser faktiskt "ingen" skillnmad från denna sida
 
G GargamelSE skrev:
Denna?

[bild]
Jag ser faktiskt "ingen" skillnmad från denna sida
Ramen runtom, utanför lådan.
Nertill är den bra blek, upptill till vänster flyter den inte ihop.
 
Även fast du ha autolevel så behöver du nog ställa in den någorlunda jämnt manuellt först.. kolla YouTube på level 3d-printer eller liknande så hittar du nog en guide :)
 
Objekt markerat "FRONT" ojämnt placerat på yta med pilarna "För långt ifrån bädden" och "För nära bädden".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanske är lättare att förstå nu, om front står framåt så är alltså vänster sida alldeles för låg och höger sida alldeles för hög
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
G
Z zzoink skrev:
[bild]

Kanske är lättare att förstå nu, om front står framåt så är alltså vänster sida alldeles för låg och höger sida alldeles för hög
Jag antar du menar "brim"-delen. eller?
 
G GargamelSE skrev:
Jag antar du menar "brim"-delen. eller?
Ja man ser det tydligast på brim eftersom den bara är ett lager tjockt, men hela din utskrift är lite ojämn eftersom underlaget inte är rakt. Du behöver justera din bädd så den blir rak. Då kommer också första lagret bli jämnt.
 
G
Z zzoink skrev:
Ja man ser det tydligast på brim eftersom den bara är ett lager tjockt, men hela din utskrift är lite ojämn eftersom underlaget inte är rakt. Du behöver justera din bädd så den blir rak. Då kommer också första lagret bli jämnt.
Får väl ta fram vattenpasset och "öga" fram "rakt".
 
G GargamelSE skrev:
Får väl ta fram vattenpasset och "öga" fram "rakt".
Har du rattar under, som på 3an?

Jag följde denna guiden:
https://m.all3dp.com/2/ender-3-bed-leveling-all-you-need-to-know/
Justerade så det kändes lite motstånd i pappret och gick runt nåt varv för efter att kolla så sista justeringen inte påverkat nåt av de andra hörnen märkbart.
Tog 5min kanske. (y)
 
Min Festool gröna var inte alls Festoolgrön...

Tips på Festool grön och Bosch blå filament mottages tacksamt. :thinking:(y)
 
G
FredrikR FredrikR skrev:
Har du rattar under, som på 3an?

Jag följde denna guiden:
[länk]
Justerade så det kändes lite motstånd i pappret och gick runt nåt varv för efter att kolla så sista justeringen inte påverkat nåt av de andra hörnen märkbart.
Tog 5min kanske. (y)
Det är så jag har gjort, och ja, stora rattar :)D) under.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Det är så jag har gjort, och ja, stora rattar :)D) under.
:cool::cool:(y)
Körde du runt flera varv och justerade?
Kan det vara nåt upptill som kan röra sig?

Om du kör auto home, känner du motståndet på pappret under alla hörnen nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.