Vit kubisk komponent med 8mm hål och avrundade hörn på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kubformad objekt med 8mm hål placerat på ett bord, mjuka hörn, bakgrundsoskärpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

10x10x10 med 8mm genomgående hål.
1mm radie på alla sidor. :cool:
 
  • Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[video]
[bild]
[bild]
10x10x10 med 8mm genomgående hål.
1mm radie på alla sidor. :cool:
Snyggt, utan supports?
Edit, kollade videon nu (y)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Största bekymret med det här "hålet", var inte att rita upp den...

Utan när jag väl var klar efter nån minut, så började jag leta, var sparas den...
Körde igång 2 parallella sökningar på datorn som segade ner allt ännu mer...

När jag insåg att jag började gå bet, provade jag en helt klassisk googling på "Fusion360 default save location" och voilá - i molnet... :crysmile:

Man lär så länge man lever. ;):oops:
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Jag gör oftast hål i form av en sexkant. Det fyller samma funktion men är lättare att skriva ut: även 5-6 mm hål med 0,3-,4 mm lagertjocklek brukar fungera att skriva ut i liggande.
 
G
Nån som vet hur jag kan skicka 2 st body's från Fusion 360 till cura för att skriva ut mitt lock och ask/fodral samtidigt?

Kommer ta tid med 0.2mm munstycke (testade slice på locket) 5.5 timme för bara den :D
Jag kanske iof inte har 0.2mm, ska strax bygga ihop köksbordet och skrivaren
 
F
Jag använder 3d-skrivare som ett verktyg på jobbet för att prova ideér och bygga prototyper. Detta har sen gått vidare och blivit riktiga plastdetaljer serieproducerade i verktyg.

jag har också ritat och printat några mindre grejer själv, då oftast i glas eller kolfiberarmerad polyamid. Att producera nåt som håller i PLA känns tveksamt. Men vad har ni era skrivare till? Detta är saker som jag faktiskt behöver men efter lite letande så hade jag kunnat köpa dom på stan för 35kr/st eller bett nån svarva fram dom i aluminium för 100kr/st.

bruksvärdet är ytterst begränsat och de ”projekt” som brukar poppa upp är allt som oftast ytterst tveksamma eller rent skapade behov.

skulle vare sig kunna motivera eller vilja ha en själv hemma.
 
Redigerat:
F fsn skrev:
Jag använder 3d-skrivare som ett verktyg på jobbet för att prova ideér och bygga prototyper. Detta har sen gått vidare och blivit riktiga plastdetaljer serieproducerade i verktyg.

jag har också ritat och printat några mindre grejer själv, då oftast i glas eller kolfiberarmerad polyamid. Att producera nåt som håller i PLA känns tveksamt. Men vad har ni era skrivare till? Detta är saker som jag faktiskt behöver men efter lite letande så hade jag kunnat köpa dom på stan för 35kr/st eller bett nån svarva fram dom i aluminium för 100kr/st.

bruksvärdet är ytterst begränsat och de ”projekt” som brukar poppa upp är allt som oftast ytterst tveksamma eller rent skapade behov.

skulle vare sig kunna motivera eller vilja ha en själv hemma.
Jag är den enda jag umgås med som har svarv..
Köpte en anet a8 tillsammans med en kompis. Totalt investerade vi 600kr var..

Skriver mest ut spelpjäser som försvunnit och liknande, och lite spånstosar till vectrex och till mig själv. Självklart skulle detta gå att göra på annat sätt men är faktiskt rätt smidigt, och fullt tillräckligt hållbart i pla.
 
G
Jag har nu försökt i flera timmar att få första lagret att fastna på ytan, men det är alltid 2 sidor som släpper och dras med munstycket, skitirriterande
 
G GargamelSE skrev:
Jag har nu försökt i flera timmar att få första lagret att fastna på ytan, men det är alltid 2 sidor som släpper och dras med munstycket, skitirriterande
Vad skriver du ut med?
På vad?

Jag har en vanlig glasskiva (fönsterglas) och hårspray från Ica.. men skriver bara ut pla, kör med några mm brimm
 
G
Frustrator Frustrator skrev:
Vad skriver du ut med?
På vad?

Jag har en vanlig glasskiva (fönsterglas) och hårspray från Ica.. men skriver bara ut pla, kör med några mm brimm
Den svarta grejen som kommer med skrivaren förmonderad.
Kör med PLA.
Gjorde precis en brim i Cura.
Läste nånstans att kanske köra med cold bed och inte köra på 60 grader som jag testat med.
Snart lunch (middag), gör nåt försök igen efter, bara locket skulle ta strax över 4 timmar och resten av asken typ 18 timmar.
 
G
3D-skrivare från Creality omonterad i en kartong med skumplastskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-skrivarens insida med byggplatta och mekaniska delar i skumförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Creality 3D-skrivare placerad på ett bord med synlig kontrollpanel och utskriftsbädd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-skrivare under montering på ett skrivbord med verktyg och instruktionsmanual.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-skrivare på ett skrivbord med filamentrulle och manual i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Avståndet platta -> skivarhuvud kalibrerat?
Jag kör alltid med varm bädd..
 
G
Frustrator Frustrator skrev:
Avståndet platta -> skivarhuvud kalibrerat?
Jag kör alltid med varm bädd..
minst 50 gånger med autolevel som finns inbyggt, så den åker omkring och mäter med en plast-prob.
Sedan gör den samma 12 punkter i starten av utskriften.
 
G GargamelSE skrev:
minst 50 gånger med autolevel som finns inbyggt, så den åker omkring och mäter med en plast-prob.
Sedan gör den samma 12 punkter i starten av utskriften.
Märkligt.. Vilka temperaturer kör du och vilket märke på ditt PLA?
 
G
H Husägaren87 skrev:
Märkligt.. Vilka temperaturer kör du och vilket märke på ditt PLA?
bed 60 grader
nozzle 200/210
PLA:n är den som låg i kartongen, nån vit grej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.