H Husägaren87 skrev:
Kolla på en av våra Youtube länkar, ge det en timme att bara titta igenom, sen startar du samma och kopierar allt som händer på din egen dator, och pausar/spolar tillbaka vid behov.
Ja jag antar att jag får ge det en chans, jag har dåligt tålamod och vill gärna lära mig själv.. men det är nog enklast att lära sig av någon som kan.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
G
Så här är början på mitt sugrörsfoderal/ask. Bara lite youtube-videos för snabb hjälp och sedan följt tanken.
Ska ha ett "lock" också som ska passa över.

CAD-modell av ett rektangulärt sugrörsfoderal med dubbla öppningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G GargamelSE skrev:
Så här är början på mitt sugrörsfoderal/ask. Bara lite youtube-videos för snabb hjälp och sedan följt tanken.
Ska ha ett "lock" också som ska passa över.

[bild]
Och tanken att det ska 3d printas sen?
Hur löser man det långa hålet utan att "taket" trillar in.. Blir svårt med supports hela vägen där inne, eller ja problemet blir att få bort dom.. Men kanske går att skriva ut om man bygger lite ut i taget liksom.
 
G
H Husägaren87 skrev:
Och tanken att det ska 3d printas sen?
Hur löser man det långa hålet utan att "taket" trillar in.. Blir svårt med supports hela vägen där inne, eller ja problemet blir att få bort dom.. Men kanske går att skriva ut om man bygger lite ut i taget liksom.
Tänkt att skriva ut ja.
Tycker det borde räcka att köra in sugrören (i metall) jag har och sedan "skrapa" bort dem som finns i hålen.
 
G GargamelSE skrev:
Tänkt att skriva ut ja.
Tycker det borde räcka att köra in sugrören (i metall) jag har och sedan "skrapa" bort dem som finns i hålen.
Jag gissar att det går (y)
Kanske rent av utan stöd.
 
G
FredrikR FredrikR skrev:
Jag gissar att det går (y)
Kanske rent av utan stöd.
Hoppas. Hålet är bara 9.5mm
 
H Husägaren87 skrev:
Och tanken att det ska 3d printas sen?
Hur löser man det långa hålet utan att "taket" trillar in.. Blir svårt med supports hela vägen där inne, eller ja problemet blir att få bort dom.. Men kanske går att skriva ut om man bygger lite ut i taget liksom.
Kan det vara en lösning att printa fodralet stående? :thinking:
 
G
N nwin skrev:
Kan det vara en lösning att printa fodralet stående? :thinking:
Det var min tanke, samt locket.
Tror att hålen neråt blir bäst.
 
  • Gilla
nwin
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Det var min tanke, samt locket.
Tror att hålen neråt blir bäst.
Tror iofs att det kan bli ännu bättre med hålen uppåt. Då slipper du också stöd för kanten som locket stoppar mot.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
G
N nwin skrev:
Tror iofs att det kan bli ännu bättre med hålen uppåt. Då slipper du också stöd för kanten som locket stoppar mot.
Får testa mig fram när jag monterat ihop skrivaren.



Nu tror jag att jag är färdig.
Vad tycks? Jag vet inte om innerhålet ska vara exakt lika stor som den grejen som ska in i hålet eller om jag ska minska/öka lite på nåt.
 
G
3D-modell av en konstruktion med två rörformade delar och en kopplingsmekanism i ett CAD-program.
 
G GargamelSE skrev:
[bild]
Jag hade nog gjort hålet ~0.5mm större i diameter än röret som ska in, bättre på det hållet än att du printar i 5h sen är hålet för litet :p
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Får testa mig fram när jag monterat ihop skrivaren.
Klart bästa sättet för att lära och lyckas med 3D-printing. Kör så det ryker och lycka till!
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
G
H Husägaren87 skrev:
Jag hade nog gjort hålet ~0.5mm större i diameter än röret som ska in, bättre på det hållet än att du printar i 5h sen är hålet för litet :p
Ökade med 0.25 på alla fyra kanter i locket, kan modifera locket senare för bättre passning och kortare utskriftstid då den är mycket mindre i storlek. :D

Nu ska jag nog gå ner till hotellbaren och ta en bira sedan slappa resten av kvällen
 
Jag testar att skriva ut ett hål. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.