R Raws88 skrev:
Gått från nån kettlebell till källargym, till garaget när jag kastade ut bilen för ett par år sedan! :rofl:

Det är dock under "utveckling" igen, bytte ut ett powerrack mot en kombobänk med tävlingsgodkända mått. Så lite justeringar och större speglar är vad som står på agendan.
Motorcykeln är utbytt och det är inte alls lika "städat" nu :sweat:[bild] [bild]
Men jäklar vilken drömbänk!
 
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Ni som nu har hemmagym - tränas det frekvent eller var det ett nyårslöfte? :)
Vårt är ju vid fritidshuset så det blir ju bara när vi är där ( selbstverständlich)
Men jag tränar där 2-3, ggr / vecka under vistelsetiden.
 
B Bigfoot skrev:
Ja det är ju en sak om man bygger om vardagsrummet eller köket till gym, men dom som förstör garaget borde skämmas :)
Har lämnat en plats för bruksbilen i garaget trots att både gym och bar huserar där :cool: Ska jag skruva och stöka så gör jag det i maskinhallen där billyften står :cool:
 
Stiliga gym alla har!
En fråga, som förmodligen har många svar,
var köper ni skivstång, vikter och allt det där andra som behövs?
Är det primärt Blocket som gäller?
(Ja jo... jag kan googla, men ibland finns det sidor som någon hittat som google missar...);)
 
Litengubbe Litengubbe skrev:
Stiliga gym alla har!
En fråga, som förmodligen har många svar,
var köper ni skivstång, vikter och allt det där andra som behövs?
Är det primärt Blocket som gäller?
(Ja jo... jag kan googla, men ibland finns det sidor som någon hittat som google missar...);)
Vi verkar vara många som har beställt från www.gymkompaniet.se :)
 
  • Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
T
Litengubbe Litengubbe skrev:
Stiliga gym alla har!
En fråga, som förmodligen har många svar,
var köper ni skivstång, vikter och allt det där andra som behövs?
Är det primärt Blocket som gäller?
(Ja jo... jag kan googla, men ibland finns det sidor som någon hittat som google missar...);)
HE Fitness, Gymkompaniet, Rogue Europe. Jag köper helst nytt, men en fördel med att köpa begagnat kan vara att gummigrejer inte luktar alltför mycket.
 
  • Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
G
D Dennis K skrev:
Vi verkar vara många som har beställt från www.gymkompaniet.se :)
Jag beställde min roddis från Gymkompaniet, den enda som hade den kvar i lager, nu i en lastbil på väg från vänersborg till mig.
 
  • Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
O
Litengubbe Litengubbe skrev:
Stiliga gym alla har!
En fråga, som förmodligen har många svar,
var köper ni skivstång, vikter och allt det där andra som behövs?
Är det primärt Blocket som gäller?
(Ja jo... jag kan googla, men ibland finns det sidor som någon hittat som google missar...);)
Skivstång, vikter och rack från Gymkompaniet
Bänk, damstång och lite mer vikter från Järnkula.se
Typ allt annat (golv, roddmaskin, assault bike, hantlar) blocket
 
  • Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Är det bara jag som hellre har mina bilar än ett gym i garaget? :p
Vi får tyvärr inte plats med varken bil eller gym i garaget ;)
Garaget är fullt med verktyg, ved, vinterdäck, cyklar, kajak, flytvästar, längd- och slalomutrustning, takbox, trädgårdsredskap, på vintern även växter på övervintring, på våren plantor som drivs upp osv osv.
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
Litengubbe Litengubbe skrev:
Stiliga gym alla har!
En fråga, som förmodligen har många svar,
var köper ni skivstång, vikter och allt det där andra som behövs?
Är det primärt Blocket som gäller?
(Ja jo... jag kan googla, men ibland finns det sidor som någon hittat som google missar...);)
Jag har börjat maila olika leverantörer av gymutrustning om offerter, ibland kan man få rejäl rabatt! Fick t.ex. 20% rabatt på bänken som jag visat i tidigare inlägg.

Tips på olika företag är som tidigare nämnt gymkompaniet(grym service och satsar på en del svensktillverkade produkter) samt träningspartner (köpt bänken, Primal strength combo rack), gofit (köpt ena kalibrerade skivstången), HE fitness, nordic fighter.
 
  • Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
Jag var i Örebro för några år sedan och besökte Nordic Fighter. Fick bra produkter till bra paketpris, även en del goda råd som gjorde att jag inte behövde köpa mer än nödvändigt.

Tyvärr är jag fortfarande spinkig :D
 
  • Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
Mitt bidrag, skrapat ihop under 2 år.
Concept 2 BikeERG är perfekt för hemma-grind i kombination med styrketräning.
Saknar egentligen bara en kabeldrag så får bli nått i stil med förslagen innan då takhöjden på 220 inte tillåter några av de fristående på marknaden.
Hemmagym med utrustning inklusive Concept 2 BikeERG, skivstång, hantlar och kettlebells på en granulatgummimatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Litengubbe Litengubbe skrev:
Stiliga gym alla har!
En fråga, som förmodligen har många svar,
var köper ni skivstång, vikter och allt det där andra som behövs?
Är det primärt Blocket som gäller?
(Ja jo... jag kan googla, men ibland finns det sidor som någon hittat som google missar...);)
Gymkompaniet nästan uteslutande. Överlägsen service och kvalite. Kan även slå ett slag för Järnkula.se. Litet företag i GbG med några få produkter till de lägsta priserna med bäst kvalite. De har helt enkelt nischat sig på litet men kvalitativt sortiment.
 
  • Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
Arnmark
M marcusjj skrev:
Roligt att se hur fint du har det! Jag har haft mitt gym i garaget ca 10 år. Det blir lätt lite stökigt

Hur har du löst det med draget i taket? Blev lite nyfiken.

Ett tips till alla som ska ha gummimatta, köp häststall matta för billig peng!
Vart hittar du billiga häststalls mattor? Har sökt men det enda jag hittar är mattor som kostar som gymmattor.
 
M MariaT75 skrev:
Vi får tyvärr inte plats med varken bil eller gym i garaget ;)
Garaget är fullt med verktyg, ved, vinterdäck, cyklar, kajak, flytvästar, längd- och slalomutrustning, takbox, trädgårdsredskap, på vintern även växter på övervintring, på våren plantor som drivs upp osv osv.
Vilken himla tur att man sluppit både ytterligare utrustningskrävande fritidsintressen och sånt där trädgårdsintresse :rofl:
 
  • Gilla
MariaT75
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.