Nån som vet hur man kan modifiera sin gräsklippare till att bli tystare? Klä ljuddämparn i något eller vad kan man göra?
 
Köp en elektrisk.
 
  • Gilla
toolman77 och 2 till
  • Laddar…
Inte de svaret jag ville ha.
Kan man sätta ytterliggare en ljuddämpare utanpå? Har delar liggande från andra klippare
 
Redigerat:
Det borde gå att skarva på avgasröret med en bättre ljuddämpare. Men mycket av ljudet kommer från andra ställen - en elektrisk klippare är ju inte heller särskilt tyst.

Vilket problem är det du vill lösa? Vill du kunna klippa mitt i natten utan att störa grannen? Är det du själv som störs?
 
Har haft batteridriven, värdelös o lät också.
Vill klippa diskret
 
R Rolle85 skrev:
Har haft batteridriven, värdelös o lät också.
Vill klippa diskret
Funderat på robot? Eller kanske fel trädgård för det.
Vår är riktigt tyst, du störs aldrig av den och den kan jobba när du inte är hemma (med risk för ett den fastnar nånstans efter 5 min..)
 
Inte robot, grannarna har massa problem med dem.
 
Utrusta gräsklipparen med sax.
 
Haba_tsutt Haba_tsutt skrev:
Utrusta gräsklipparen med sax.
Bra svar....not
 
Jag tror inte det kommer att bli särskilt mycket diskretare även om du får dit en mycket bättre ljuddämpare. Det är ju bara ett av ljuden som dämpas.
 
R Rolle85 skrev:
Inte robot, grannarna har massa problem med dem.
Sticker ut hakan och säger att man får vad man betalar för.... Har en Huskvarna som gått i 4år utan problem.. Tror därimot inte det är möjligt att dämpa en vanlig, men är väl bara kroka på en ljuddämpare till. Tror dock att om man ska få ner ljudet så lär man få köra på lägsta varvtal som är möjligt, men lär den inte orka särskilt mycket..
 
Jag har 4 klippare . Honda, partner, klippo, flymo.
 
Om du bara kör en i taget så blir det kanske lite mer diskret?
 
  • Gilla
  • Haha
Mr Tool och 8 till
  • Laddar…
Har du svetskunskaper kan du kapa bort den lilla orginaldämparen och montera på en större. Se bara till att du har ordentliga fästpunkter för den nya dämparen.
Har själv funderat på att göra något liknande.
Helt sjukt att gräsklipparen original kan låta 95 dB men bilen är betydligt tystare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.