G-83 G-83 skrev:
Tack så hjärtligt . 27 minuter efter vi kom in så var tösen ute så vi belastar inte sjukvården längre än tvunget:p
Bra jobbat! Jag körde på 3 minuter från inskrivningen sist, 17 minuter från den berömda ringklockan vid entrén där jag höll på att inte komma in eftersom ringklockan var så svår att nån när man hade krystvärkar och maken parkerade bilen :crysmile:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nd96q/dorrar-lasta--barn-foddes-pa-parkering
(Händelsen följdes upp av nya skyltar på flera språk, vilket följdes upp av kritik från SD: I Sverige pratar vi Svenska)
(artikeln är inte om mig, min dotter är 19 år)
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Bra jobbat! Jag körde på 3 minuter från inskrivningen sist, 17 minuter från den berömda ringklockan vid entrén där jag höll på att inte komma in eftersom ringklockan var så svår att nån när man hade krystvärkar och maken parkerade bilen :crysmile:

[länk]
(Händelsen följdes upp av nya skyltar på flera språk, vilket följdes upp av kritik från SD: I Sverige pratar vi Svenska)
(artikeln är inte om mig, min dotter är 19 år)
En av mina närmaste vänner fick förlösa sin fru för 2 veckor sedan i vardagsrummet. De hann inte ens in i bilen :S
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Börjat lägga lite golv igår.

[bild]
Vad är det för fint golv?
 
En ny innervägg klädd med OSB-skivor vid sidan, med ett rum med skrapade tapetlager i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satt osb och gipsskivor på ena sidan av nya innerväggen , samt börjat skrapat 7 lager tapet. Får se om det blit lite mer fart på detta under helgen.
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Gjort en lista på alla saker jag har att göra med vårt hus. Det blev en lång lista...
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
En av mina närmaste vänner fick förlösa sin fru för 2 veckor sedan i vardagsrummet. De hann inte ens in i bilen :S
Född i farstun! :D
 
Fixat ny hängränna på sektionen mellan hus och garage. Fixat ett eget T-Kors för att ansluta till husets stupränna då det enligt min takkille inte gick att lösa.. blev helt ok tycker jag (y):D
 
  • Nyinstallerad hängränna på träoverbyggnad mellan hus och garage med egenkonstruerat T-Kors.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ch0klad och 6 till
  • Laddar…
kanonvallen kanonvallen skrev:
Stiligt
Är det betongplatta? Är ångspärr ingjuten?
nej det är det inte, det var så under gamla golvet.
 
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Vad är det för fint golv?
detta är ett billigt golv ifrån byggmax :p med småbarn får det räcka denna gången.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
surris
Det tog 7 år innan man tog tag i det, men nu har hela huset fått sig en omgång utvändigt. Värsta var att byta all den gamla råsponten på taket:p
Renovering av hus med delvis avlägsnat tak och synlig råspont, arbetare på takstommen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rött hus med nytt rött tak och vit veranda i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rött hus med nytt tak i vinterscen med snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krilleman och 30 till
  • Laddar…
surris surris skrev:
Det tog 7 år innan man tog tag i det, men nu har hela huset fått sig en omgång utvändigt. Värsta var att byta all den gamla råsponten på taket:p
[bild]
[bild] [bild]
Vilken skillnad (y):surprised:
 
Ej rivet, välorganiserat kök med vita skåp och träbänk, innan renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Började riva lite köket idag. Eller idag är det "Demolition Day", som de brukar säga i amerikanska byggprogram i tv.
En pågående köksrenovering med delvis rivna skåp och avlägsnat kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dock är jag inte lika våldsam i min framfart som de brukar vara på tv, då det jag inte ska återanvända ska säljas eller skänkas bort ifall någon har nytta av det.
 
  • Gilla
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Hittade fuktskador under diskbänksskåpet. Kuk!
Fuktskador och mögel under diskbänk med synliga vattenrör och avloppsrör, skadat golv och vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fuktskador och mögel under diskbänk med synliga vattenrör och skadat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jaha, det kommer att ta lite mer tid att installera diskmaskin.
 
  • Ledsen
  • Wow
Mark0 och 7 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Hittade fuktskador under diskbänksskåpet. Kuk!
[bild] [bild]
Jaha, det kommer att ta lite mer tid att installera diskmaskin.
Trasigt rör eller vad ser vi på nedre fotot?
 
Äntligen fått de stora fönstren! Med god vän och lite stön och stånk kom de på plats. 110 kg styck. Burit med sugproppshandtag? 25 meter och ett litet lyft på 60 cm. Så skönt att slippa plasten. Nu ser man bra ut igen
 
  • Stort fönster paketerat i skyddsplast stående intill en byggnadsställning, redo för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerade stora fönster i ett hus under renovering, med skyddsplast och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen installerade stora fönster i ett rum med utsikt över trädgården och plasttäckt möbel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.