någon som vet datum när den nya yale doorman v3 kommer? ser att den ska komma i höst =)
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
T treert skrev:
någon som vet datum när den nya yale doorman v3 kommer? ser att den ska komma i höst =)
Jag har frågat ASSA men har inte fått något lanseringsdatum.
 
  • Gilla
magnil och 2 till
  • Laddar…
Har v2n där handtagen hänger ner lite på både in och utsida. Har fått tag i två fjädrar som ska passa. Men hur mycket behövs plockas ner för att byta dessa?
 
  • Metallfjäder för dörrhandtagsmekanism mot vit bakgrund med oskarpt streckkodspapper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag aktiverade Verisure-kopplingen idag och det funkar bra, men jag hittar inte kodblockering i inställningarna. Fungerar inte kodblockering med Verisure?
 
Ytterdörr med elektroniskt lås och handtag, delvis demonterad för underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man fick plocka isär på båda sidor för att komma åt fjädern på utsidan, en fjäderringstång är bra att ha och en kompis som håller i låset på insidan (så man slipper ta isär kontakterna)

Ytterdörr med kodlås och handtag syns, intill träpanelvägg, symboler för demontering av fjäder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
V Vitaminen skrev:
Har v2n där handtagen hänger ner lite på både in och utsida. Har fått tag i två fjädrar som ska passa. Men hur mycket behövs plockas ner för att byta dessa?

Var köpte du den?
 
Pzych0 Pzych0 skrev:
Var köpte du den?
Min lokala låssmed
 
Inget nytt om 3:an?
 
  • Gilla
sussox och 1 till
  • Laddar…
Är på väg att byta 2 dörrar i huset och tittade på löst handtag och lås för ca 1400 kr. Men så kom jag att tänka på Yale, stora plusset för mig är att slippa manuellt kontrollera så att dörrar är låsta. Attt öppna alla dörrar med en tag är inte häller dumt.

Par frågor :

1. Vad är den bästa lösningen för att kunna övervaka låset? Behöver inte nödvändigtvis vara över internet.
2. Finns det kände problem man bör känna till? har sett och läst om folk som blivit innelåsta eller där dörren vägrat låsa? Vad jag förstår är det väldigt viktigt att bläcket är på exakt avstånd annars krånglar låset, hur blir det när det slits?
3. Hur säkert är låset? Finns det någon som lyckat hacka det?
4. Hur slits enheten? Såg att det finns en svart och en vit model. Solblekt? Repor? Slitage?
5. Något annat man bör tänka på med Yale?
6. Finns det något alternative till Yale som ligger runt samma klass?
7. Slutligen, hur många gånger har låset krångalt för dig?
 
S snowjim skrev:
Är på väg att byta 2 dörrar i huset och tittade på löst handtag och lås för ca 1400 kr. Men så kom jag att tänka på Yale, stora plusset för mig är att slippa manuellt kontrollera så att dörrar är låsta. Attt öppna alla dörrar med en tag är inte häller dumt.

Par frågor :

1. Vad är den bästa lösningen för att kunna övervaka låset? Behöver inte nödvändigtvis vara över internet.
2. Finns det kände problem man bör känna till? har sett och läst om folk som blivit innelåsta eller där dörren vägrat låsa? Vad jag förstår är det väldigt viktigt att bläcket är på exakt avstånd annars krånglar låset, hur blir det när det slits?
3. Hur säkert är låset? Finns det någon som lyckat hacka det?
4. Hur slits enheten? Såg att det finns en svart och en vit model. Solblekt? Repor? Slitage?
5. Något annat man bör tänka på med Yale?
6. Finns det något alternative till Yale som ligger runt samma klass?
7. Slutligen, hur många gånger har låset krångalt för dig?
1. Verisure modul (inte nödvändigt att ha larm trots namnet.
7. Inge krångel på de 3år, bytt batterier 2ggr.
 
S snowjim skrev:
Är på väg att byta 2 dörrar i huset och tittade på löst handtag och lås för ca 1400 kr. Men så kom jag att tänka på Yale, stora plusset för mig är att slippa manuellt kontrollera så att dörrar är låsta. Attt öppna alla dörrar med en tag är inte häller dumt.

Par frågor :

1. Vad är den bästa lösningen för att kunna övervaka låset? Behöver inte nödvändigtvis vara över internet.
2. Finns det kände problem man bör känna till? har sett och läst om folk som blivit innelåsta eller där dörren vägrat låsa? Vad jag förstår är det väldigt viktigt att bläcket är på exakt avstånd annars krånglar låset, hur blir det när det slits?
3. Hur säkert är låset? Finns det någon som lyckat hacka det?
4. Hur slits enheten? Såg att det finns en svart och en vit model. Solblekt? Repor? Slitage?
5. Något annat man bör tänka på med Yale?
6. Finns det något alternative till Yale som ligger runt samma klass?
7. Slutligen, hur många gånger har låset krångalt för dig?
1. Jag kör Veisuremodul och det funkar kanon, vet andra som har Yales men de är inte lika nöjda.
2. Hade problem med låskisor tidigare men den senaste som jag fick 2018 har den nyaste revisionen så problemet med hakregeln som åker ut i tid och otid ska vara löst. I övrigt inte ett enda problem och haft 3st Doorman sedan 2012.
3. Det är säkert, inte hört någon som hackat det. Det är inte via ytterdörren som inbrott sker utan via fönster och altandörrar iaf på hur/radhus osv.
4. Monterade 2012 ett grått Doorman hos en granne som har ytterdörren mot i sydväst och är solbelyst mest hela dagen kan jag inte se något slitage/förändringar på förutom att handtaget blir repat av ringar och dyl. Dessa kan man enkelt byta ut om man vill. Jag har någon enstaka ytliga repor på ovansidan handtagen på mitt nyaste efter drygt 2,5år vilken är inget jag tänker på.
5. Kolla måtten låset på insidan så du får plats med det om du har en karm som går in långt på dörrbladet på insidan.
6. ID Lock 150 men jag tycker det är fulare och har en glansig touchpanel på utsidan som blir rätt ful när den bir repig och gillar inte att den inte har fysiska knappar.
7. På tidigare modellerna har låskistan krånglat efter ca 1-2 år men de problemen är åtgärdare, fick nya låskistor och du har 24mån garanti och 36mån reklamationsrätt. I övrigt inga andra problem på de låsen jag haft. Byter batteri varje höst oavsett om det behövs eller ej så jag vet att de är fräsha över vintern men missade en gång och då tror jag det gick drygt 1,5 år innan låset varnade.
 
Redigerat:
Hej! Behöver desperat hjälp och då supporten hos yale suger så testar jag här.
Har ett yale doorman v2 som har fungerat kanon i den månad jag har haft det.
Men sen igår kväll så kan jag ej öppna varken inifrån eller utifrån.
Står jag inne och drar vredet till vänster så blir det grönt men man hör inte låset klocka till och det går inte att öppna.
Drar jag vredet till höger så kommer jag bara en liten bit och sen tutar det.
Står jag utifrån och trycker på stjärna så blinkar det en massa på siffrorna.
Upplåstbilden blinkar också grönt ibland.
Håller jag inne stjärna länge så kan jag slå min kod och då säger en röst Larmet tillkopplat.
Nån som vet vad man kan göra. Har egentligen inte råd med en låssmed.
 
D Dagdaggan skrev:
Hej! Behöver desperat hjälp och då supporten hos yale suger så testar jag här.
Har ett yale doorman v2 som har fungerat kanon i den månad jag har haft det.
Men sen igår kväll så kan jag ej öppna varken inifrån eller utifrån.
Står jag inne och drar vredet till vänster så blir det grönt men man hör inte låset klocka till och det går inte att öppna.
Drar jag vredet till höger så kommer jag bara en liten bit och sen tutar det.
Står jag utifrån och trycker på stjärna så blinkar det en massa på siffrorna.
Upplåstbilden blinkar också grönt ibland.
Håller jag inne stjärna länge så kan jag slå min kod och då säger en röst Larmet tillkopplat.
Nån som vet vad man kan göra. Har egentligen inte råd med en låssmed.
testat att ta ur batteriet och starta igen?
 
Z Zitram skrev:
testat att ta ur batteriet och starta igen?
Ja. Den säger bara välkommen och sen samma sak igen.
Skulle också testa att fabrinsåterställa men skrivar fast inifrån med säkerhetsskrivarna som jag inte kan öppna.
 
D Dagdaggan skrev:
Ja. Den säger bara välkommen och sen samma sak igen.
Skulle också testa att fabrinsåterställa men skrivar fast inifrån med säkerhetsskrivarna som jag inte kan öppna.
var ett jäkla läge du är i. Om du testar att vrida hårt åt öppning, inte så du förstör, men om du tänker ett gammalt lås. Den ska mekaniskt öppna då. Det ska ju gå att öppna utan batteri.

kolla från 16min
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.