T Thomas_Blekinge skrev:
Det utmärker dig positivt att du först frågar och sedan tar till dig svaren. Inte alla som gör så.
Det utmärker dig positivt att du berättar det.
 
M Magor skrev:
Hmmm... Min reagerade knappt på micron. På högtalare dock. Kanske är min app och en fem år gammal iPhone inte kanonbra mätinstrument.
De va riktigt kul å se mätaren go bananas;)
 
Testade också framför micron. Ingen reaktion.
 
Mikael_L
M Magor skrev:
... MEN jag blir ruskigt trött och lätt yr när jag jobbar i boden.
Jag föreslår roligare arbetsuppgifter ... :love: :rofl: :cool:

Dvs chefens äger problemet här ... ;)
 
  • Gilla
Magor
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag föreslår roligare arbetsuppgifter ... :love: :rofl: :cool:

Dvs chefens äger problemet här ... ;)
Jag är chefen.
 
  • Gilla
Limpan4all och 1 till
  • Laddar…
M Magor skrev:
Jag är chefen.
Då vet du chefens svaga punkter när du förhandlar om arbetsmiljön:D
 
B Byggdjuret skrev:
Då vet du chefens svaga punkter när du förhandlar om arbetsmiljön:D
Ja, förvirrad förhandling väntar.
 
Du kanske kan skapa en facebookgrupp Skärmdump av en bloggpost med titeln "Dansk foliehatt deluxe" och en bild av en person med foliehatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Magor
  • Laddar…
Jag tror inta att dina problem beror på kablarna. Trött och yr kan man bli av många saker. Vätskebrist, sockerbrist, fel arbetshållning, något byggmaterial (skivor), konstig belysning, ljusrör som flimrar, taskig datorskärm, mus-spillning, oljud.
Konstigt att elverket tillät dig att bygga stugan där. Har elverket servitut för kablarna?
Om kablarna råkar skadas under din stuga (t ex genom en fallande spade) så kommer elverket säkert dra den någon annanstans.
 
Bara för att avsluta tråden: Jag monterade en pax-fläkt i en av ventilerna. Jag låter den gå hela tiden jag sitter där. Och vips mår jag bra igen. Mystiken är skingrad och jag lägger foliehatten på hyllan. För nu.

Tack alla engagerade.
 
  • Gilla
Limpan4all och 6 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
................ det krävs en fläkt i frånluften.
Får väl citera mig själv från inlägg #6 :cool:
 
  • Gilla
Magor
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Får väl citera mig själv från inlägg #6 :cool:
Helt rätt. MEN ändå anmärkningsvärt att jag inte fick något luftutbyte trots två ventiler och fönster på glänt. Anmärkningsvärt.
 
M Magor skrev:
Helt rätt. MEN ändå anmärkningsvärt att jag inte fick något luftutbyte trots två ventiler och fönster på glänt. Anmärkningsvärt.
För självdrag/cirkulation med ventiler krävs nästan alltid takventil utifrån att varmluft rör sig uppåt men fungerar bäst på vinterhalvåret, på sommaren kan även den luftrörelsen bli minimal . Med dina väggventiler får du inte någon sådan effekt eller åtminstone mycket liten, det man då får göra är att vädra genom att öppna fönster/dörrar så du får stor volym av luft som kan röra sig men så fort du stänger blir det stopp igen. Oftast med resultat att man då får problem att hålla en jämn och behaglig temperatur.
 
A AndersS skrev:
För självdrag/cirkulation med ventiler krävs nästan alltid takventil utifrån att varmluft rör sig uppåt men fungerar bäst på vinterhalvåret, på sommaren kan även den luftrörelsen bli minimal . Med dina väggventiler får du inte någon sådan effekt eller åtminstone mycket liten, det man då får göra är att vädra genom att öppna fönster/dörrar så du får stor volym av luft som kan röra sig men så fort du stänger blir det stopp igen. Oftast med resultat att man då får problem att hålla en jämn och behaglig temperatur.
Att lägga på minnet nästa gång jag bygger en bod.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.