@MatCan, @Fadai, @13th Marine, @Plutus, @Keiller, @Putte9497, @Hep, @useless, @Chrillls, @C.Lundin, @BirgitS, @Maria T, @Strip, @snuttjulle, @SandraPeter, @RompisKompis, @Nötegårdsgubben, @Paxman, @Åsa Lund, @Guzzi, @Bigfoot, @quilding, @lordi, @Mikael_L, @major_tom., @Workingclasshero, @Myckling, @BiFuel, @windestal, @Hemmakatten, @Lärospånet, @John Smith, @Huvudbrytaren, @jocke31, @Marlen Eskilsson, @Stefan N, @roland53, @JUL, @MaxPax, @Nimajneb, @hahalj, @Villa vista, @cecar33, @fahlis, @tlundberg, @Pulpet, @ullberg, @andersmc, @Carl_Elvis, @klonk, @thomas33, @Mats, @Jajjan, @Leif i Skåne, @Dheri, @Goteborg, @Stenolofanders, @AndersS, @KnockOnWood, @Sommartorparn, @Alfredo, @Magnus E K, @TowaTei, @Tokslut, @blackarrow, @Bo.Siltberg, @Demmpa, @hempularen

Imorgon kommer det en uppdatering som efterfrågats av många under väldigt lång tid. Uppdateringen gör att det kommer upp en liten ”varning” när man svarar i en tråd som inte uppdaterats på 18 månader.

Så här ser det ut:

Skärmdump av forumtråd med varningstext om inaktivt ämne i 18 månader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack Marlén för att du gjorde så att vi prioriterade upp den. :love:
 
  • Gilla
  • Älska
SandraPeter och 26 till
  • Laddar…
Tänk, jag som tycker att det är rätt charmigt när man läser ett inlägg i en sedan flera år avsomnad tråd.
Men det är klart att en liten varning skadar ju inte :)
 
  • Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
Tack :love::heart:(y)
 
  • Älska
Per Eskilsson
  • Laddar…
Maria T
Mycket bra, varningen blir ju en "upplysning" om att en kanske inte ska förvänta sig svar om tråden är gammal. Självklart går det bra att svara ändå :D(y)
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vill bara berätta att vi igår påbörjade arbetet med att uppdatera våra appar. Vågar inte säga när det är klart men arbetet är i varje fall påbörjat.

Idag la vi till en liten knapp nere i högra hörnet på många forumsidor.

Grönt bockat hörn markerar "Skriv"-knapp för att starta ny forumtråd i en app för bygg- och renoveringsdiskussioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bakgrunden till denna knapp är att vi ofta får frågan hur man skapar en ny forumtråd.
 
  • Gilla
tttomten och 1 till
  • Laddar…
G
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vill bara berätta att vi igår påbörjade arbetet med att uppdatera våra appar. Vågar inte säga när det är klart men arbetet är i varje fall påbörjat.

Idag la vi till en liten knapp nere i högra hörnet på många forumsidor.

[bild]

Bakgrunden till denna knapp är att vi ofta får frågan hur man skapar en ny forumtråd.
Råkade lägga i fel tråd:

Nä vilken "skit"-uppdatering, HATAR verkligen skriv-knappen som ligger fast på skärmen, blev direkt att använda adblockern för att blockera det elementet.
 
  • Skärmdump av forumtrådar på Byggahus.se med markerad skriv-knapp som användaren ogillar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är främst nya forumanvändare som ofta undrar hur gör jag för att skapa nytt innehåll. Och jag håller med dem att det är onödigt svårt.

Att knappen är konstigt placerad på just din skärm beror nog mer på att du blockar saker huller om buller, det tänker jag inte bry mig om.
 
  • Haha
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Nu verkar ni ha någon historia med varandra som stör, men om det är av intresse så ligger knappen på ungefär samma ställe på min skärm, utan några installerade blockare.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jag kanske svarade lite tyket. Jag ber om ursäkt för det. Jag blev bara så trött på ord som skit, HATAR och annonsblockerare, allt i samma mening.

Det var ju inte bra att knappen ligger fel. Kan du beskriva mer så jag förstår? Ta gärna skärmdump på hela fönstret så att jag ser omständigheterna som bredd och webbläsare.
 
  • Gilla
MatCan och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vill bara berätta att vi igår påbörjade arbetet med att uppdatera våra appar. Vågar inte säga när det är klart men arbetet är i varje fall påbörjat.

Idag la vi till en liten knapp nere i högra hörnet på många forumsidor.

[bild]

Bakgrunden till denna knapp är att vi ofta får frågan hur man skapar en ny forumtråd.
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag kanske svarade lite tyket. Jag ber om ursäkt för det. Jag blev bara så trött på ord som skit, HATAR och annonsblockerare, allt i samma mening.

Det var ju inte bra att knappen ligger fel. Kan du beskriva mer så jag förstår? Ta gärna skärmdump på hela fönstret så att jag ser omständigheterna som bredd och webbläsare.
Jag tycker inte att knappen stör, på de tre skärmar jag använder hamnar den mellan den raden som @GargamelSE visar och nästa, den som visar antal ämnen i samma kategori.
Kan det bero på skärmstorlek eller nån inställning? Jag är inget geni gällande datorer eller annat tekniskt utan överlåter det mer än gärna till min bättre/sämre hälft, men mig störde inte knappen alls och tänker därför att det kan se olika ut beroende på förutsättningarna.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag blev bara så trött på ord som skit, HATAR och annonsblockerare, allt i samma mening.
Det går att göra jättebra meningar med dessa ord! Vad sägs om. "Annonsblockerare är skit och vi hatar dom!" :rofl::crysmile::p
 
  • Haha
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ta gärna skärmdump på hela fönstret så att jag ser omständigheterna som bredd och webbläsare.
Så här ser det i alla fall ut för mig om det kan bidra med något. Innan denna diskussion hade jag för övrigt inte ens lagt märke till knappen, så mig stör den inte.

Skärmdump av ett diskussionsforum med öppna trådar och ett par som tittar på ritningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Har länge tyckt det är lite komiskt med "lågupplösta bilder" är man inte inloggad ser man inte vad bilden föreställer ens. Låguplöst är fint, men behöver inte köra 200% blurr på bilderna.

Sen premium känns ju lite sådär när jag såg det ploppa upp. Antar ni får dåligt betalt för annonser, kommer dessa som betalar egen forum del. nyheter som är låsta för oss andra och sina inlägg uppbumpade?
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Forumsök funkar inte.


Skärmdump av webbplatsfel med texten "504 Gateway Timeout" på ett byggforum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
belrain
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.