Ramnemark Ramnemark skrev:
Slipade du ner hela trappen innan? Jag har en lackad furu-trapp som ska målas i jul men känns tufft att slipa bort all lack
Perfekt tillfälle för investering i en lackfräs!
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Perfekt tillfälle för investering i en lackfräs!
Har redan en. Gillar den inte riktigt. Köpte den till detta men har inte blivit vän med den än :)
 
N Nybergzzz skrev:
Målat en gång med beckers golvfärg trä.
vad målar du med ?
 
Börjat riva ner den tråkiga träpanelen i hallen. Hall med träpanel på väggar och tak, dörr och fönster synliga, renovering påbörjad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hängde dit ett par nya och därtill nymålade dörrar på övervåningen.
Nyinstallerad vit dörr öppen på övervåning med luftkudde vid dörrfoten för positionering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålade dörrar i en hall på övervåningen, med synlig gångjärnsjustering via luftkudde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog hjälp av en luftkudde att pumpa upp dörrarna till rätt höjd för gångjärnen.
Luftkudde används för att justera höjden på en vit nymålad dörr under installationen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mycket smidigt. Rekommenderas!
En luftkudde, "Winbag Mini", använd för att lyfta och positionera dörrar vid installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maria01 och 7 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Hängde dit ett par nya och därtill nymålade dörrar på övervåningen.
[bild] [bild]
Tog hjälp av en luftkudde att pumpa upp dörrarna till rätt höjd för gångjärnen.
[bild]
Mycket smidigt. Rekommenderas!
[bild]
Bra tips! Ska meckla med mina dörrar med och funderade just på hur man ska hantera de nymålade när man är själv och ska hänga tillbaka dem :)
 
Appendix Appendix skrev:
Bra tips! Ska meckla med mina dörrar med och funderade just på hur man ska hantera de nymålade när man är själv och ska hänga tillbaka dem :)
Annars är kofot ett fint val.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Bra tips! Ska meckla med mina dörrar med och funderade just på hur man ska hantera de nymålade när man är själv och ska hänga tillbaka dem :)
Ett mycket bra hjälpmedel vid ensamarbete.
Finns i olika storlekar. Jag köpte en liten. Lyfter upp till 70 kilo. 129:- på Bauhaus.

Fick själv tipset från ett gammalt avsnitt av Arga Snickaren, där de använde liknande luftkuddar att justera in fönsterkarmar med. Kan tänka mig fler användningsområden.
 
F Fluxor skrev:
Annars är kofot ett fint val.
Jo. men jag vet ju att jag kommer klanta mig med den och dra in den i den nymålade dörren...
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Annars är kofot ett fint val.
Kofot är också bra men det kan bli lite så och så med stabiliteten när man ska bända med det och samtidigt försöka få dörren att vara stilla så pass länge att man får in gångjärnen i dörrfästena. Åtminstone när jag hanterar en kofot och dörr :D
 
kanonvallen kanonvallen skrev:
Gips nere, reglat upp för att få plats med 200mm isolering bakom elskåpet, en ökning från 50mm.
Låda klar Nybyggd vägglåda med isolering i träreglar och en del plywood uppsatt nära en dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


börjat gipsa Renoveringsarbete i ett rum med påbörjad gipsskivmontering, stege och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får passa på de stunder när barnen sover
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
N
OestlundJ OestlundJ skrev:
vad målar du med ?
Beckers golvfärg trä
 
N
Ramnemark Ramnemark skrev:
Slipade du ner hela trappen innan? Jag har en lackad furu-trapp som ska målas i jul men känns tufft att slipa bort all lack
Japp med slipmaskin. Först tog jag bort mattan på trappstegen.70tals ala brun matta som satt som fan
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Beckers golvfärg trä
N Nybergzzz skrev:
Beckers golvfärg trä
Använder du pensel, roller eller spruta ? Jag ska själv måla min trappa. Därav frågan:D
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Slipade du ner hela trappen innan? Jag har en lackad furu-trapp som ska målas i jul men känns tufft att slipa bort all lack
Rekommenderar lackfräs, vi tänkte hyra men fick inte tag på nån, så jag spenderade 20-30 timmar med slipmaskin och sandpapper istället. :confused:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.