Jag håller med dig Villa vista. Och när jag gör detta så slipper jag reklamen för en kort stund....
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
M
Villa vista Villa vista skrev:
Ingen kommentar kring Premium men konsekvensen av att ni sänker tidsintervallen då man får reklamfritt utifrån hur ofta man skriver inlägg är mindre bra då det kommer generera ännu mera nonsensinlägg. Ett problem som jag ser det med BH är att kvaliteten på inläggen har sjunkit över tid och att de flesta trådar spammas av tjafs och OH-inlägg. Detta kommer nog att öka mer pga ovan.

Skapa en egen tråd "Vi som inte vill se reklam en stund och är för snåla för att lösa medlemskap" i off-topic sektionen så kan ni posta där! Eller posta i Coronavirustråden som verkar vara ha ungefär samma funktion :)
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Finns det någon möjlighet att fixa så man kan se inlägg efter man tryckt på "svara"?
Ibland glömmer man vad man har läst i ett långt inlägg, då får man vänta till sitt utkast sparas, sen gå tillbaka och läsa och sen trycka svara igen.
Hade varit smidigt om man bara kunde scrolla upp och läsa inläggen samtidigt.
Och om den möjligheten finns så är det enkelt att trycka "citera" för ett kunna lägga till fler såna i ett svar.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nu lägger jag ner mitt engagemang här. När man börjar debitera dem som förser sidan med innehåll kan man inte ha insett vad man håller på med. Det redaktionella innehållet är inget som drar besökare. (Dagens artikel om trådlös el tex. Man har tagit en högst tveksam artikel som man inte klarat av att översätta är ett bra exempel) Det är det innehåll som forumanvändarna bidrar med som gör att det finns läsare. Där är det stammisarna som står för en väldigt stor del av svaren. Att då debitera dessa användare blir bakvänt.

Jag gissar att det finns en del som uppskattar att jag slutar att påpeka fel i andras svar.
Det är folket som gör puben värd att besöka också, ändå kostar det att vara där. Jag ser liknande på ett forum, bortsett från att man kan betala genom att låta gatuförsäljare komma till bordet. Typ.
 
H Husägaren87 skrev:
Finns det någon möjlighet att fixa så man kan se inlägg efter man tryckt på "svara"?
Ibland glömmer man vad man har läst i ett långt inlägg, då får man vänta till sitt utkast sparas, sen gå tillbaka och läsa och sen trycka svara igen.
Hade varit smidigt om man bara kunde scrolla upp och läsa inläggen samtidigt.
Och om den möjligheten finns så är det enkelt att trycka "citera" för ett kunna lägga till fler såna i ett svar.
Vad har för "enhet" där du inte ser detta? Fungerar perfekt på min dator, både att scrolla och att göra flera citeringar. Men du kanske kör via mobilen?
 
R roli skrev:
Vad har för "enhet" där du inte ser detta? Fungerar perfekt på min dator, både att scrolla och att göra flera citeringar. Men du kanske kör via mobilen?
Ja jag kör via mobilen, Android appen.
Kom sen på att det inte har med premium att göra utan är en funktion jag hade velat ha överhuvudtaget.
Så kanske onödigt inlägg, iallafall är det i fel tråd :rolleyes:
 
H Husägaren87 skrev:
Finns det någon möjlighet att fixa så man kan se inlägg efter man tryckt på "svara"?
Ibland glömmer man vad man har läst i ett långt inlägg, då får man vänta till sitt utkast sparas, sen gå tillbaka och läsa och sen trycka svara igen.
Hade varit smidigt om man bara kunde scrolla upp och läsa inläggen samtidigt.
Och om den möjligheten finns så är det enkelt att trycka "citera" för ett kunna lägga till fler såna i ett svar.

När jag trycker på krysset uppe till höger för att gå tillbaks till tråden så sparas det jag har börjat skriva, så jag behöver aldrig vänta på nåt...
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
M mnils skrev:
Skapa en egen tråd "Vi som inte vill se reklam en stund och är för snåla för att lösa medlemskap" i off-topic sektionen så kan ni posta där! Eller posta i Coronavirustråden som verkar vara ha ungefär samma funktion :)
På några andra forum jag är med på räknas inte inlägg i off-topicdelen in i statistiken. Det kanske skulle vara en idé här också så inte folk får många inlägg bara för att dom debatterar i coronatråden eller verkar vara kompetenta byggare för att dom har fått många gillningar i humortråden?
 
  • Gilla
Lidd och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
På några andra forum jag är med på räknas inte inlägg i off-topicdelen in i statistiken. Det kanske skulle vara en idé här också så inte folk får många inlägg bara för att dom debatterar i coronatråden eller verkar vara kompetenta byggare för att dom har fått många gillningar i humortråden?
Fast det är bättre att de kommenterar i OF-trådar än skriver nonsens i mer relevanta trådar.
 
  • Gilla
Jsson83 och 2 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Skapa en egen tråd "Vi som inte vill se reklam en stund och är för snåla för att lösa medlemskap" i off-topic sektionen så kan ni posta där! Eller posta i Coronavirustråden som verkar vara ha ungefär samma funktion :)
Tja, jag störs inte av reklamen nämnvärt och ser det som ett bra sätt att finansiera forat. Jag tycker dock att det är tråkigt om kvaliteten sjunker på forumsdelen vilket jag tycker har skett under åren, vilket har föranlett att jag har blivit mindre aktiv.

Jag tror de flesta uppskattar BH just för kunniga medlemmars råd på forat och inte den redaktionella innehållet.
 
Ett sätt att motverka nonsensinlägg som uppstår i syfte att få annonsfritt skulle kunna vara att ta bort annonsfriheten mellan inlägg helt, dvs sänka tiden från 48h till 0.
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ett sätt att motverka nonsensinlägg som uppstår i syfte att få annonsfritt skulle kunna vara att ta bort annonsfriheten mellan inlägg helt, dvs sänka tiden från 48h till 0.
Vet inte hur reklam generellt upplevs, jag har inget emot att se reklamen på forat dock kan reklamen vara lite tydligare markerad så den inte förväxlas med trådar, artiklar.
 
B
H Husägaren87 skrev:
Ja jag kör via mobilen, Android appen.
Kom sen på att det inte har med premium att göra utan är en funktion jag hade velat ha överhuvudtaget.
Så kanske onödigt inlägg, iallafall är det i fel tråd :rolleyes:
Fortsätter lite offtopic :cool:
Du verkar fråga efter en funktion som redan finns, jag kan utan problem skrolla och se inlägg när jag svarar från Android-appen.
 
Ok, såhär ser det ut för mig: (den refresh pilen kommer ju fram när jag försöker scrolla ner)
 
Använd krysset så kommer du tillbaks till tråden och det du skrivit sparas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.