Står inför en mindre renovering av kök, där jag bl.a. ska byta till en rostfri diskbänk. Denna måste vara måttbeställd eftersom den är längre än 3 m.
Har kikat på Stala, Franke, Intra och Landskrona Rostfria. Landskrona har jag inte fått pris från än, men av de övriga så ligger valet på Franke eftersom prisskillnaden mot övriga skiljer sig ganska mkt.

Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa? Kvalitet? Leveranstid? Hur ser de ut vid diskhon,går den i ett med bänken eller är den svetsad på så att det blir en skarv? Input mottages tacksamt ;)
 
Kan ställa till det och slänga in Decosteel i din mix också. Vi har en sådan och är nöjda.
 
tensiden tensiden skrev:
Kan ställa till det och slänga in Decosteel i din mix också. Vi har en sådan och är nöjda.
Fick precis tips om dem :) Hur ligger de i pris och ang diskho och leverans som jag skrev ovan?
 
P petraremse skrev:
Fick precis tips om dem :) Hur ligger de i pris och ang diskho och leverans som jag skrev ovan?
Tittade inte på alternativ när vi köpte utan det var en del annat som spelade in också. Gav 18' för en på 140 med två hoar, uppvikt bakkant och håltagning. Nu minns jag inte riktigt, men jag tror att det är tjockare plåt i decodesign än decolight.

Men visst, kanske är svindyrt för plåten och hade gått att få billigare nånstans, men som sagt, det var en del annat som spelade in i det valet också.

Leveranstid var säkert ett par veckor. Gick och tittade på den nu och ser då ingen svetsskarv eller liknande nånstans. Ser bara tipptopp ut.
 
Jag beställde från Landskrona i våras och det fungerade bra. De låg bra till i pris och var 1.5 mm tjock plåt.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Jag beställde från Landskrona i våras och det fungerade bra. De låg bra till i pris och var 1.5 mm tjock plåt.
ok - kikade nyss på dem, men man får inget pris direkt på sidan utan måste vänta på offert. och så står det när man väljer diskho att den svetsas på, därav min fråga om det inte blir en skarv då?
 
Vi beställde en intra bänk (tror jag) från agelito när vi byggde köket

www.agelito.se
 
J
Purus i Ystad gör också rostfria diskbänkar, men det kanske inte är tillgängligt för oss dödliga?
Vet tyvärr inget om pris, kvalite och leveranstid, men de jag har sett såg bra ut.
 
Vad jag vet så ligger hornbach en bra bit under rekommenderat pris på staladiskbänkarna. Kan vara värt att kolla upp!
 
ådal ådal skrev:
Vad jag vet så ligger hornbach en bra bit under rekommenderat pris på staladiskbänkarna. Kan vara värt att kolla upp!
ok, det låter bra, tack för tips! Men gäller det även måttbeställda, och inte bara standardmått...?
 
T toolman77 skrev:
Vi beställde en intra bänk (tror jag) från agelito när vi byggde köket

www.agelito.se
Intra var dyrast av de jag tittat på hittills, kikade på dem på Bauhaus.
 
P petraremse skrev:
ok, det låter bra, tack för tips! Men gäller det även måttbeställda, och inte bara standardmått...?
Det gäller även måttbeställda!
 
  • Gilla
petraremse
  • Laddar…
P petraremse skrev:
ok - kikade nyss på dem, men man får inget pris direkt på sidan utan måste vänta på offert. och så står det när man väljer diskho att den svetsas på, därav min fråga om det inte blir en skarv då?
Alla svetsar väl på lådorna? Läs här: https://decosteel.se/process/processen/
 
tensiden tensiden skrev:
Alla svetsar väl på lådorna? Läs här: [länk]
ja det kanske är så... läste bara i ngn annan tråd om ngn som hade en skarv kring hon pga detta.
 
P petraremse skrev:
ok - kikade nyss på dem, men man får inget pris direkt på sidan utan måste vänta på offert. och så står det när man väljer diskho att den svetsas på, därav min fråga om det inte blir en skarv då?
Tror alla måttbeställda diskbänkar har hoar som svetsas på plats. Svetsarna är sedan nedslipade och osynliga.
 
  • Gilla
petraremse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.