M Marijairena skrev:
Jag tror att Landskrona är bra kvalitet men priset jag fick på en 170 cm lång och 63,5 cm (till Ikea Metod bänkskåp) med en ho till 60 cm skåp, låg på nästan nästan 15000 och sen tillkom frakten till Stockholm.
Tror att standardmått kan man säkert få billigare med andra märken. Men när den behöver vara lite längre etc så är detta ett kanonalternativ. Jag är väldigt nöjd med min, och de gav väldigt fin service också.

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Knappast likvärdiga.
Neonela är ju inte bara "ett märke" du kan ju beställa rätt många modeller, fabrikat och tjocklekar.

Verkar ju skilja 0.25mm i plåtjocklek som jag kan se det mellan Stala och Landskrona.

Redigerat:
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
M mrmlz skrev:
Neonela är ju inte bara "ett märke" du kan ju beställa rätt många modeller, fabrikat och tjocklekar.

Verkar ju skilja 0.25mm i plåtjocklek som jag kan se det mellan Stala och Landskrona.
Absolut verkar Landskrona mycket bättre än Stala. Vet inte hur Intra ligger till?

M mrmlz skrev:

Det var därför jag noterade att en för 6000 från Neonela inte är lika som en för 15000 från Landskrona. Olika typer av hoar kan t ex. göra 10 000 även hos Landskrona och säkerligen även hos Neonela, likväl vilka kanter man väljer och utförande.

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Det var därför jag noterade att en för 6000 från Neonela inte är lika som en för 15000 från Landskrona. Olika typer av hoar kan t ex. göra 10 000 även hos Landskrona och säkerligen även hos Neonela, likväl vilka kanter man väljer och utförande.

Ah, tolkade ditt inlägg fel. Vi betalade 17k inkl frakt för en 3.2m Stala diskbänk. Minns att det drog iväg oerhört om man började fippla allt för mycket med kanterna. Framförallt påverkade det leveranstid.

Vi är iallafall väldigt nöjda såhär 2 år senare iaf.

P petraremse skrev:
Update Den allra billigaste hade blivit en Franke, och därefter faktiskt Landskrona Rostfria. De verkar väldigt mkt finare, lite tjockare plåt och supertrevlig support som svarade och hjälpte till med alla detaljer. Så det blev en sån. Har inte fått den än dock, ca 3 veckors leveranstid.! Fick bilder på svetsningen och det såg jättefint ut.
Är du fortfarande nöjd nu när det har gått några år?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.