Någon som har prisindikationer på Landskrona och Decosteel?

Mats-S
Satte in en Decosteel (140cm) i vårt nya kök, grymt snygg och kvaliteten är nog bland dom bästa, plåten är stabil och stum på hela diskbänken.
Priset hänger mycket på vilken typ av ho som du ska ha, dom fyrkantiga utan runda hörn nedtill är svindyra, vi tog standardhoarna. Vi tog även varianten med liten kantupphöjning (ser nästan ut som den utan kanter men betydligt mer praktisk). Finns även en med hög kant om man vill vara säker på att inget rinner över

Tyvärr hittar jag inte offerten men jag tror att den låg på runt 5K, tror att det är typ den här (men vi har som sagt lägre kanten).
https://decosteel.se/produkter/deco-classic/h/h14/

Vi tog även en stänkpanel från dom i rostfritt.
https://decosteel.se/produkter/rostfri-interior/stankpanel-sockel/stankpanel-mattanpassad/
Det var nog det bästa vi gjort, när man ser den mot den rostfria dikbänken i ljuset av led-slingan under skåpen får man en ljuseffekt som inte går att beskriva. Dessutom är det superpraktiskt, inget skitigt kakel mer. Så om du har planerat för kakel ... kolla in den här panelen :)

Redigerat:
Köpte från Landskrona, inga problem och hjälpsamma.
Finns en video på deras slipmaskin som fixar det runt hoarna.
Priset med mina val och frakt blev lägre än de andra som ger pris direkt.

Du kan förmodligen beställa från valfri firma som jobbar med rostfritt. Om du ändå ska ha en egen kan du ju fundera på om du vill ha något mer speciellt med den än bara längden.

Jag beställde en Stala från Neonela Kitchen för en vecka sen men har inte fått hem den än. Tror den kommer vara framme om ett par dagar. Valde den för att den var billigast och uppfyllde mina önskemål.

Det här med skarven, jag tror du menar att visa diskhoar limmas fast? Jag har gammal Stala som är limmad och då fastnar kanske lite smuts där, men den nya som jag har beställt ska vara svetsad så då blir det inga problem.

Update Den allra billigaste hade blivit en Franke, och därefter faktiskt Landskrona Rostfria. De verkar väldigt mkt finare, lite tjockare plåt och supertrevlig support som svarade och hjälpte till med alla detaljer. Så det blev en sån. Har inte fått den än dock, ca 3 veckors leveranstid.! Fick bilder på svetsningen och det såg jättefint ut.

• Gilla
Toppalua och 1 till
  • Laddar…
Och bild på deras bakant där vi valde 7cm. Närbild på bakänden av en möbel med 7cm avstånd till väggen, visande trä och metallytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Blev du nöjd? Tänkte beställa en från Stala. Men funderar på om det finns någon anledning att gå upp några tusen och beställa från någon annan?

J jendapen skrev:
Jag beställde en Stala från Neonela Kitchen för en vecka sen men har inte fått hem den än. Tror den kommer vara framme om ett par dagar. Valde den för att den var billigast och uppfyllde mina önskemål.

Det här med skarven, jag tror du menar att visa diskhoar limmas fast? Jag har gammal Stala som är limmad och då fastnar kanske lite smuts där, men den nya som jag har beställt ska vara svetsad så då blir det inga problem.

Gustav R Gustav R skrev:
Blev du nöjd? Tänkte beställa en från Stala. Men funderar på om det finns någon anledning att gå upp några tusen och beställa från någon annan?
När jag kollade så vara faktiskt Landskrona Rostfria billigare än Stala. Nu bor jag ju i Skåne, frakten kanske blir dyrare om man bor ngn annanstans. Men jag är iaf väldigt nöjd! Både med supporten och slutresultatet på bänken! Superfin! :)

Gustav R Gustav R skrev:
Vi beställde en Stala via Neonela Kitchen för ca 2 år sedan och är helt nöjda.

Gustav R Gustav R skrev:
Ja, jag är nöjd. En sak som jag dock märkt är att fettfläckar syns tydligare på den än på min gamla diskbänk men jag antar att det är för att den är så ny och inte hunnit fått någon patina än.

P petraremse skrev:
När jag kollade så vara faktiskt Landskrona Rostfria billigare än Stala. Nu bor jag ju i Skåne, frakten kanske blir dyrare om man bor ngn annanstans. Men jag är iaf väldigt nöjd! Både med supporten och slutresultatet på bänken! Superfin! :)
För mig så kostade Landskrona Rostfria 17K medans Neonela Kitchen kostade 6K.

• Gilla
  • Wow
Gustav R och 1 till
  • Laddar…
J jendapen skrev:
För mig så kostade Landskrona Rostfria 17K medans Neonela Kitchen kostade 6K.
Knappast likvärdiga.

A AndersS skrev:
Köpte från Landskrona, inga problem och hjälpsamma.
Finns en video på deras slipmaskin som fixar det runt hoarna.
Priset med mina val och frakt blev lägre än de andra som ger pris direkt.
Jag tror att Landskrona är bra kvalitet men priset jag fick på en 170 cm lång och 63,5 cm (till Ikea Metod bänkskåp) med en ho till 60 cm skåp, låg på nästan nästan 15000 och sen tillkom frakten till Stockholm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.