jac jac skrev:
Denna bilden brukar dyka upp i forumet som svar på din fråga ;)
Kan komplettera med att Google svarade att klyvkniven ska vara bredare än sågklingans "skiva" men smalare än tändernas bredd! :p 0,2mm som bilden där säger är nog bra nära sanningen, och tack för de övriga måtten! Hade säkert fastnat på dom direkt efter att jag lagt fram plåten av rätt tjocklek (y)
 
T
Dagens inköp. Smidigt att ha med sig :).
Två uppsättningar av DeWalt skruvbitsset med karbinhakar på en granitbänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wirre740 och 5 till
  • Laddar…
En korp, hoppas det skall göra grävning i stentät jord enklare. Gillar verkligen Gardol verktygen.
Gardol korp på slitstarkt golv, avsett för grävning i hård jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Då skulle jag rekommendera en fyllhammare istället.

Stickan
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Jonas Persson
Korpen är ypperlig för att luckra upp jorden (lossa alla stenar), sen tar man fram fyllhammaren.
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Då skulle jag rekommendera en fyllhammare istället.

Stickan
Jo de finns alltid fler verktyg men boden börjar bli full. De man kan ta med fyllhammaren kan man (om än med lite möda) ta med en bra spade. Korpen tänkte använda till när de bara inte går med spade.
 
En ny kap o gersåg.

Ny Hikoki kap- och gersåg på arbetsbänk, redo för snickeriprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sedan blev det några lidl verktyg...

Ny Parkside bandslip och cirkelskärare i förpackning på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
J
Ny blir jag nyfiken då jag har kikat på Hikoki-sågen ett tag. Att den inte når till kapex-nivå är en sak men nu verkar den mot andra alternativ som blå bosch och dewalt. Bättre än Ryobis variant som går att ställa mot väggen?
 
jag är också nyfiken på denna. Hur är "glappet" i axeln om man håller i handtaget och vickar lite?
 
Jag har inte hunnit testa den ännu, men verkar inte vara något direkt glapp spontant iallafall.

Jag var ute efter en som går att ställa nära väggen, och denna var mer rätt i pris än tex. Kapexen. =)

Den köptes faktiskt på Ahlsell, som har kampanjpris på 1995:- ex moms.
(Jag hade även en rabattcheck som kunde nyttjas)

Får lov att återkomma med mera när jag väl testat den.

//Niklas
 
Tro inte att målarsäsongen är än..
Målarutrustning med en stor vit flaska, två mindre flaskor för ytbehandling och en förpackning med tillbehör på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle skaffat en sån här redan direkt i början på sommaren :rolleyes:
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
T
Idag har jag fått hem min dubbelladdare samt mina batterihållare :).

En ny Makita dubbelladdare och batterihållare på ett trägolv, ej inkopplad med strömkabeln bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra blåa batterihållare från StealthMounts arrangerade på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Makita dubbelladdare på väggen med två batterier i och fyra blåa batterihållare monterade nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterad dubbelladdare och batterihållare, med ordnade verktyg och slangvinda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Makita dubbelladdare monterad på vägg och fyra batterihållare nedanför med batterier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
toolman77 och 15 till
  • Laddar…
ullberg
Metaverktyg idag - batteribooster från Audew så jag inte står med ”verktyg” / maskiner som inte startar. Tror iof att såväl hjullastare som lilla lastbilen har helt ok batterier men man vet aldrig när de ger upp...

var nära att köpa en noco men efter lite youtubande verkade denna vara mer uppskattad (lite oklart om det var riktigt opartiska tester men tyckte jag hittade tillräckligt många som kändes vettiga)

Audew batteribooster uppladdad till 99%, förvarad i öppen väska med kablar på en bänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
Lilametallic och 2 till
  • Laddar…
Blev fynd på blocket idag.
 
  • Begagnad Festool sticksåg i originalkartong med tillbehör, nyligen inköpt via annonstjänst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lilametallic och 8 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Metaverktyg idag - batteribooster från Audew så jag inte står med ”verktyg” / maskiner som inte startar. Tror iof att såväl hjullastare som lilla lastbilen har helt ok batterier men man vet aldrig när de ger upp...

var nära att köpa en noco men efter lite youtubande verkade denna vara mer uppskattad (lite oklart om det var riktigt opartiska tester men tyckte jag hittade tillräckligt många som kändes vettiga)

[bild]

/U
NOCO har smidigare klämmor, tunnare i toppen så det är lättare att komma åt runt polerna. Men det spelar säkert mindre roll på en lastmaskin än det gör på en snöskoter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.