AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Folk har ingen smak, är på visning just nu, de har satt in nya fönster i utbyggnaden i en 20 tals kåk

[bild]
Har du tagit förnuftet tillfånga och letar hus?
 
Appendix Appendix skrev:
Har du tagit förnuftet tillfånga och letar hus?
Sambon ställer ultimatum :) men det får bli kompromiss alla mina krav måste uppfyllas, max 20-30 minuter till city, inte yngre än 1930, max 500 meter till knytpunkt osv :)

Sambons enda krav är skafferi :)
Öppen dörr till ett litet skafferi med hyllor och köksartiklar i ett äldre hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Leif i Skåne
  • Laddar…
Om mod nu ska flytta inlägg så får mod ge lite kontext också :thumbdown:
 
Ja det där var en konstig flytt. Helt plötsligt var jag inne i en annan tråd :D

Jag har en halvtimme till stan med bil. 50 om jag umgås med de pestsmittade i SL trafiken. ;)
Tror utmaningen är åldern på husen och närheten till knytpunkt. Då känns det som gröna linjens förorter. Med priser därefter :D

Blir intressant se hur det går med huspriserna nu när det känns som "alla" som har råd vill ut från stan. Här på landet (Roslagen) har det i princip smällt till med 20-30% uppgång på finare objekt på ett år bara. Flexibiliteten nu när alla företag börjar köra hemarbete i större utsträckning gör att folk verkar tänka sig byta gör att pendlingstiden netto per vecka ändå minskar.
Jag tror att lägenheter inte nödvändigtvis kommer minska i pris. Men det kanske är mindre vilja att klämma in sig en längre del av livet i en tvåa.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Ja det där var en konstig flytt. Helt plötsligt var jag inne i en annan tråd :D

Jag har en halvtimme till stan med bil. 50 om jag umgås med de pestsmittade i SL trafiken. ;)
Tror utmaningen är åldern på husen och närheten till knytpunkt. Då känns det som gröna linjens förorter. Med priser därefter :D

Blir intressant se hur det går med huspriserna nu när det känns som "alla" som har råd vill ut från stan. Här på landet (Roslagen) har det i princip smällt till med 20-30% uppgång på finare objekt på ett år bara. Flexibiliteten nu när alla företag börjar köra hemarbete i större utsträckning gör att folk verkar tänka sig byta gör att pendlingstiden netto per vecka ändå minskar.
Jag tror att lägenheter inte nödvändigtvis kommer minska i pris. Men det kanske är mindre vilja att klämma in sig en längre del av livet i en tvåa.
Mitt första inlägg var inte ens OT. Och sedan lite lat att inte skriva något i min tråd så man fattar det är en flytt blir :thumbdown: betyg på det :)

Bil går helt bort jag pratar om kommunalt, kan inte leta parkering varje dag när jag ska jobba. Sedan äter vi ute 3-4 ggr i veckan då blir det också drygt om man ska ta taxi varje gång :)

Men jo det är fan dyrt i närheten av city. Man får räkna med runt 14 miljoner för ett ganska litet hus.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mitt första inlägg var inte ens OT. Och sedan lite lat att inte skriva något i min tråd så man fattar det är en flytt blir :thumbdown: betyg på det :)

Bil går helt bort jag pratar om kommunalt, kan inte leta parkering varje dag när jag ska jobba. Sedan äter vi ute 3-4 ggr i veckan då blir det också drygt om man ska ta taxi varje gång :)

Men jo det är fan dyrt i närheten av city. Man får räkna med runt 14 miljoner för ett ganska litet hus.
Jag vågar nog påstå att äta ute är lite av en utopi med hus :D
Om man äter "mycket" ute med hus så är det en gång i veckan (om jag ska jämföra med vänner som är matglada och besöker restauranger) . Värt tänka på när man gör cost benefit
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Jag vågar nog påstå att äta ute är lite av en utopi med hus :D
Om man äter "mycket" ute med hus så är det en gång i veckan (om jag ska jämföra med vänner som är matglada och besöker restauranger) . Värt tänka på när man gör cost benefit
Jag kan nog tyvärr inte ge upp den livskvalitén bara för att flytta till hus :) men Bromma har ju eliots (gamla KF) och på sommaren ålstens båthamn och glass på scarfo :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
tommib
Flytta till Långbro så kan du bo granne med en krog med två Michelinstjärnor. Bor du i rätt ände klarar du nog 500 m till Fruängen.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Flytta till Långbro så kan du bo granne med en krog med två Michelinstjärnor. Bor du i rätt ände klarar du nog 500 m till Fruängen.
Kanske inte riktigt mina hoods det :)
 
tommib
Då är det väl dags för lite miljöombyte ;)
 
tommib tommib skrev:
Flytta till Långbro så kan du bo granne med en krog med två Michelinstjärnor. Bor du i rätt ände klarar du nog 500 m till Fruängen.
Fast vi håller ögonen på söder också, tittar lite på gamla Enskede tex, problemet med söder är att jag aldrig hänger där så för mig är det nästan negativt då jag måste ta mig förbi söder för att komma till östermalm och norrmalm/vasatsan
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Folk har ingen smak, är på visning just nu, de har satt in nya fönster i utbyggnaden i en 20 tals kåk

[bild]
Haha, jag känner igen den där korsningen. Mina gamla kvarter. Låg ju någon sån där extremfancy restaurang där för ett par år sedan, där det är en vanlig italienare nu.

Annars är det ju inte allt för långt till vårt gamla stammishak, Malmgrenska krogen (sic!).

Det är ett bra område, men det är nog trevligare med ett hus ett par gator in.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Haha, jag känner igen den där korsningen. Mina gamla kvarter. Låg ju någon sån där extremfancy restaurang där för ett par år sedan, där det är en vanlig italienare nu.

Annars är det ju inte allt för långt till vårt gamla stammishak, Malmgrenska krogen (sic!).

Det är ett bra område, men det är nog trevligare med ett hus ett par gator in.
Jo den där blir det inte för stor väg :)
 
Anders, angående fönster, har du missat denna tråden? Det finns (nästan) ingen som kan se skillnad på ett modernt plastfönster och original så du behöver inte vara orolig... https://www.byggahus.se/forum/threa...-renovera-de-gamla.293433/page-8#post-3842404

Vad gör ni av barnen när ni går ut och äter? Vi käkar ute väldigt sällan, både pga jag mest tycker mat är ett störningsmoment (lite överdrivet) och pga ekonomiska skäl, men de gånger vi käkar ute är man ju helt slut att hålla ordning på barnen. De har ju inte riktigt samma tålamod och bordsskick som vuxna.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Folk har ingen smak, är på visning just nu, de har satt in nya fönster i utbyggnaden i en 20 tals kåk

[bild]
Helt otroligt och sen finns det människor som sätter upp Ikea kök i 20- talslägenheter:p
 
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.