Uppdatering av reglera för denna tråd.

Här är vad jag skrev ett par poster upp:

Endast tips i tipstråden. Övrigt frågor i diskussionstråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-om-verktyg-till-bra-pris-diskussionstraden.387706/ Där är du välkommen att diskutera tipsen från denna tråd.

Av de senaste 100 inläggen är ca 80 raderade pga att de ej är tips.

Inlägg i detta ämne som ej är tips kommer att resultera i varningar. Är du tveksam om ditt inlägg är ett tips? Skicka mig ett PM innan du postar i tråden.


Till detta kommer också regeln att frågor inte är tillåtna i denna tråd. Har du en fråga om maskiner/verktyget/etc är bra i samma post som din länk till maskinen kommer inlägget att raderas och du kommer att varnas. Frågor är däremot välkomna i diskussionstråden, se ovan.
 
  • Gilla
Chentin och 13 till
  • Laddar…
Hornbach säljer ut lite fina Wiha elektronik tänger till halva priset. Finns några kvar i Sundbyberg.
 
  • Gilla
tompaah7503 och 2 till
  • Laddar…
Min 1200W blå Bosch jag haft i ca. 15 år gav upp så därför behövde jag en ny men ville inte lägga alldeles för mycket pengar då jag har begränsad användning av en borrhammare så jag var ute efter en billig "slit och släng" kvalité borrhammare för att använda ute på gården till diverse där man inte behöver vara superförsiktig med den och råkade via en annons snubbla över denna: https://www.amazon.de/gp/product/B07WKM5X3N
71FIna7swlL._AC_SL1443_.jpg

Det blev €102 inkl. frakt med 7% extra rabatt (klicka i rutan).

Den är ju helt otroligt mycket starkare och bilar betydligt bättre än min blå Bosch gjorde så för priset kan jag verkligen rekommendera!
Sen lär nog inte denna hålla 15 år, men, men...
 
  • Gilla
ullberg och 3 till
  • Laddar…
Moderering skall ej diskuteras i denna tråd. Men går såklart bra att skicka PM till mig eller Marlen.

Förtydligande i övrigt: Det finns två trådar och så har det varit väldigt länge. Dock har det inte fungerat. Trots att jag har raderat och skrivit om det otaliga gånger i tråden så har det varit väldigt svårt att få att fungera. Ca 95% av mitt modererande rör just tråden om tips, eftersom det diskuteras så mycket annat än tips där.

Efter att ha påmint och raderat utan förbättring alls har vi nu regeln att man blir varnad om man inte tipsar. Normalt ett är jag inte så bekymrad över off-topic på verktygsforumet under förutsättning att TS får hjälp och att vi har en bra diskussion som går framåt.

I tipstråden är det helt ok att tipsa om maskiner, verktyg, tillbehör, skruv etc. Som sagt och som jag har skrivit flera gånger i tråden, är du tveksam så är det bara att skicka ett PM och fråga.
 
  • Ledsen
  • Gilla
faf och 1 till
  • Laddar…
Ok.
 
Den här är verkligen svinbra för ynka 100 spänn. Kommer köpa flera.
 
  • Batteridriven arbetslampa på stativ med medföljande laddningskabel, annonseras som kampanjvara.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tomasjo och 6 till
  • Laddar…
Beijer på Lidingö.
 
  • Skylt hos Beijer med "UTFÖRSÄLJNING 50%" erbjudande för Festool slipapper ansett för planslip.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S.O.P Sisjön Göteborg
 
  • Verktyg som tänger och skruvnycklar ordnade fint på en försäljningsdisk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verktyg från Wera och andra märken, inklusive tänger och skruvmejselsatser, på ett försäljningsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teng Tools hylsnyckelsats i rött paket bakom hyllans glas med prisinformation S.O.P Sisjön Göteborg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Denniis och 6 till
  • Laddar…
LoweW
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
"Stor gammal tung kombimaskin bortskänkes mot avhämtning. Såg, fräs, planhyvel, långborr. Ta med bärhjälp. Vi kan inte bära."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.