useless useless skrev:
Använd webläsaren. Varför finns det ens appar för saker som är helt webbaserade? Vem kom på att man ska tillverka sånt?
Jag gillar appen... Och ditt inlägg var inte svar på min fråga.
 
Nej, det var en allmän reflektion över alla dessa appar som bara visar en webbsida. Varenda tidning verkar ha en sån idag, men till vilken nytta?
 
FreQa FreQa skrev:
Argh. Hittar inte hur man kan länka till andra diskussioner här på BH. Någon som har tips?
Klicka på svara under det specifika inlägget och därmed citera det man vill peka på är det lättaste sättet. Olika överkurser har du redan fått svar på hur man gör.
 
S straffarbete skrev:
Snyggt! Hur såg det ut innan? Vi har röd fasad med vita vindskivor, fönsterkarmar, hängrännor osv. Funderar på att sakta men säkert gå mot mindre vitt allt eftersom saker behöver bytas ut men var rädd att det skulle se galet ut med röda vindskivor och vita rännor i några år, fast det här såg ju fint ut ändå
Tack!
Man kan måla de vita snickerierna ljusgrå. Hängrännor och stuprör målas röda eller köps nya röda. Fönstren och dörr kan målas kromoxidgröna.

Det var vita fönster och snickerier innan, hade hunnit måla gula bågar där. Testade faktiskt ljusgrått som det kanske syns på bilden. Dörr omålade, blev gul.
Husfasad under renovering med röda väggar, en omålad dörr och fönster med gula bågar och ljusgråa snickerier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gul dörr med diamantformad fönsterruta mot röda snickerier och ljusgrå karm, ommålning pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Oorganiserad nätverkshörna med olika elektroniska enheter och röriga kablar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flyttade nätverkshörnan från detta.
Nätverksskåp med patchpaneler, switchar och routere, delvis organiserade kablar och en UPS-enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till detta, och även om det fortfarande är mycket kvar att snygga till och att många uttag att koppla in osv så blev det ett stort lyft att få undan det och att kunna få lite ordning på kablarna iaf.
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Målade och tapetserade om gästrummet häromdagen.
Renoverat gästrum med storblommig tapet, vit byrå och kristallkrona, motljus från fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Från småblommigt till storblommigt.
Renoverat gästrum med ny storblommig tapet, vit byrå, vit hylla och en svart kamin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat gästrum med storblommig tapet, vit byrå och kristallkrona, samt blommor i fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen ommålat och omdekorerat gästrum med storblommig tapet, skrivbord och säng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tips på taklampa tas gärna emot. Den vi har ser för jävlig ut :D
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
S
”Lagat” vår 8 år gamla diskmaskin där övre spolarmen slutat rotera. Efter lite testande kom jag fram till att en klippa ut en slitring av en hård plastförpackning kanske funkar som lösning. Får väl se hur länge det håller.
 
Hmm ja då är väl hela garaget rödfärgat, tog bara.. *host harkel*... 11!år.. :rolleyes:
Har hunnit med en del annat på de åren dock, men bakre gaveln blev bara målad till hälften när det byggdes, om färgen tog slut eller om det blev vinter minns jag inte ens. Men nu så :crysmile:
Hink med rödfärg på en trästege framför en nyss målad röd träfasad på ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom det gått så pass lång tid får jag möjligheten att roa mig med att måla gaveln en gång till.. :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Monterat ner / grävt bort en lekerställning, den tiden är förbi. Säkrat för gräsklipparen under tiden gräset tar sig i groparna.
Trädgård med nedmonterad lekställning och gul rutschkana på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård med nedmonterad lekställning, träram på gräsmatta där gräs saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Lade ett lager svart lasyr på den sjuttiotalsbruna för att få samma färg som de nya fasadbrädor jag satte på förrådsväggen.
Kändes bra. Men så blev det plötsligt mörkt på himmelen. Och blött.
Svartmålade träbrädor på en vägg med en roller och förlängningsskaft, indikerar nyligen applicerad lasyr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Stenklädd skorstenspelare med vedkamin, nära ett fönsterparti och vitmålat innertak, med 50mm brandisolering synlig i takgenomföringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tagit upp hålet i taket till 10cm från skorstenen och fyllt på med 50mm brandisolering i hela genomföringen. Allt enligt sotarens önskemål. Tyvärr blev den isolerade skorstenen varmare än vad CE och TÜV godkännandet sa. Tur att jag gjorde schaktet med god marginal. Så det var bara innertaket som behövde justeras.
 
  • Gilla
gsx och 7 till
  • Laddar…
Rivit ner innertak i hallen och tagit bort spaljén till trappen idag.

Renoverad hall med borttaget innertak och avlägsnad spaljé bredvid trätrappan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
N
OestlundJ OestlundJ skrev:
Rivit ner innertak i hallen och tagit bort spaljén till trappen idag.

[bild]
Jag håller på med min trappa med.tar bort mattan i trappstegen.
Fy fan vad jobbigt.
 
N Nybergzzz skrev:
Jag håller på med min trappa med.tar bort mattan i trappstegen.
Fy fan vad jobbigt.
Det är inte kul, men klart värt jobbet :strong:
 
useless useless skrev:
Nej, det var en allmän reflektion över alla dessa appar som bara visar en webbsida. Varenda tidning verkar ha en sån idag, men till vilken nytta?
För att du inte ska kunna undvika annonserna som du kan göra i webläsaren.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.