Mikael_L Mikael_L skrev:
En modulbredd är 17,5mm så en 3-polig automat är 52,5 mm bred.
Detta kanske kan bli ett problem. Då två Neo Zed blir 53,6 millimeter?
 
Mikael_L
M MEE-84 skrev:
Bra Mikel. Och kurvorna då? Motsvarar dessa DiaZed?
Tja, jag vet inte. Du kan väl kolla själv, och rapportera här sen. :)
Men jag gissar dock att de är rätt lika då de baseras på samma princip och arbetssätt.
 
E elmont skrev:
Och så kan det tilläggas att storleken på proppen är G1 (gänga 1). Den användes företrädesvis före slutet av 50 talet och oftast i lägenheter samt endast i mindre omfattning utanför "stan".
Om det är mina gamla 15A säkringar du syftar på så är dessa av den vanliga storleken, gänga 2. De ser dock lite annorlunda ut än dagens, med en lång kropp och en kort spets om du förstår hur jag menar.
 
W Wheelabrator skrev:
Om det är mina gamla 15A säkringar du syftar på så är dessa av den vanliga storleken, gänga 2. De ser dock lite annorlunda ut än dagens, med en lång kropp och en kort spets om du förstår hur jag menar.
Vet inte om Neo Zed finns som 15 Ampere, dagens är i alla fall 16 Ampere enligt min tidigare länk och likadant Gängad 1. https://khs.se/shop/smaltpropp-di/
 
E elmont skrev:
Det är en produkt som till och från hälsat på hos oss, inte minst i utländska maskiner. Det har varit problem att hitta nya säkringar då dom inte har varit vanliga hos oss och jag har svårt att tro att dom kommer att bli poppis i framtiden.
Man vill i allmänhet hålla ner på "sortimentet" då det redan finns mer än nog av produkter som fungerar ungefär lika bra. Så ska man börja med en "ny" produkt så ska den vara betydligt bättre än den g:a och inte bara lika eller lite bättre.
Elmont(age?). Okej, jag hör dig. Men Neo fungerar visst i andra länder, varför inte Sverige eller Danmark?

Du ser att det finns en spak som bryter strömmen, alltså kan inget farligt hända.

Dessutom är DiaZed så stort att man kan få in fingret och dö?
 
Snickarjäveln har ju byggt väggen för kort!
 
  • Haha
  • Gilla
jsoderholm47 och 5 till
  • Laddar…
C Xcqn skrev:
Proppen gick tror jag för det lät inte speciellt länge. Ljudet vart lite speciellt också. Tänk kyrkorgel med full mutter på alla pipor samtidigt.

Så jag minns det iallafall.
Är det inte säckpipa? Så är det på introspåret "It's A Long Way To The Top (If You Wanna Rock 'N' Roll", en annan odödlig låt.

Och även om det är tillåtet med IP21 så är väl IP44 eller högre över jfb något som självbevarelsedriften stipulerar. Om man inte vill göra en annan odödlig hårdrocklåt. Var det inte de underbara tyskarna i Accept som gjorde låten "Balls to the wall"? Kanske kan bli "Balls to the phase" eller annat passande. Har ju tyvärr hänt en del olyckor på det temat.
 
udihow udihow skrev:
På den här sidan:
[länk]

Kan man se det här:
[bild]

Verkar det fackmannamässigt utfört?
Beror väl på vem som var först... men någon yrkeskategori har klantat sig.
 
A Anders_Nilsson skrev:
Är det inte säckpipa? Så är det på introspåret "It's A Long Way To The Top (If You Wanna Rock 'N' Roll", en annan odödlig låt.

Och även om det är tillåtet med IP21 så är väl IP44 eller högre över jfb något som självbevarelsedriften stipulerar. Om man inte vill göra en annan odödlig hårdrocklåt. Var det inte de underbara tyskarna i Accept som gjorde låten "Balls to the wall"? Kanske kan bli "Balls to the phase" eller annat passande. Har ju tyvärr hänt en del olyckor på det temat.
Bon på säckpipa, vilken underbar video det är på flaket.
 
  • Gilla
lordi
  • Laddar…
Det här hittades hos en kompis. I väggen bakom en plywoodskiva. Det var uppenbarligen enklare att hugga upp en "dosa" i väggen än att ta en längre kabel.

Upptillhögat elinstallation i trasig vägg med röda kablar och ett vitt kabelrör på en röd målad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
Scsi och 8 till
  • Laddar…
Elektriskt uttag med felaktigt anslutna kablar och texten "DO YOU SEE THE PROBLEM?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Scsi och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
Japp, ledarna skulle tvinnats på andra sidan om skruven som håller ihop stickproppen, för nu är det ingen dragavlastning.
 
  • Gilla
  • Haha
helder och 4 till
  • Laddar…
Det är lite rogivande att söka på "tvinna ledarna" på forumet och se hur det tolkas :) Alla förstår väl vad man menar, utom de som tolkar det bokstavligen.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
[bild]
Japp, att stickproppen är rosa. Ett barn kan tro att det är ett Barbie-tillbehör. ;)
 
  • Haha
helder
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.