Nu har jag satt ihop en enkel SketchUp-ritning på arbetsbänken. Här är länken.
Då ritningar inte är något jag pysslar med ofta är den antagligen inte helt pedagogisk.
PM:a mig frågor, eller be om detaljbilder så ska jag göra mitt bästa.
 
Bart Bart skrev:
Nu har jag satt ihop en enkel SketchUp-ritning på arbetsbänken. Här är länken.
Då ritningar inte är något jag pysslar med ofta är den antagligen inte helt pedagogisk.
PM:a mig frågor, eller be om detaljbilder så ska jag göra mitt bästa.
Tusan, jag får ett meddelande om att länken tagits bort ;(
Du har inte lust att posta en ny version?
 
Bart Bart skrev:
Då är den uppe igen som gubben sa. :D
wow, tackar!
Det skulle nog ta mig längre tid att göra den ritningen än att snickra bänken :D
 
  • Gilla
fabbes
  • Laddar…
Och nu var den borta igen. Jag laddar också gärna ner ett ex.
 
  • Gilla
Beru01 och 3 till
  • Laddar…
Tackar!
 
Tackar Bart! Byggde just en. Ändrade bordet till 750x1200x19. Glömde köpa hjul, annars hade jag blivit klar på en dag inklusive resa till byggaffären. Jättenöjd! Hembyggt arbetsbord av trä på 750x1200 mm med verktyg på toppen i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ironside och 12 till
  • Laddar…
Hej! Ytliggare 2år senare skulle jag också vilja få tag på ritningen till denna atbetsbänk super fin!
 
Frustrator Frustrator skrev:
Den ligger här [länk]

Får dessvärre bara upp en massa oläsliga tecken på ena filen och den andra öppnas det ingenting.
 
Har du Sketchup installerat på datorn? Om inte kommer filerna inte fungera.
Numer går det inte att få gratisversionen av Sketchup installerat på datorn. Gå istället till https://app.sketchup.com/ och regga ett konto så kan du köra online-versionen.

Ladda ned filerna och öppna dem i Sketchup som du kör i webbläsaren.
 
T
Bart Bart skrev:
Har du Sketchup installerat på datorn? Om inte kommer filerna inte fungera.
Numer går det inte att få gratisversionen av Sketchup installerat på datorn. Gå istället till [länk] och regga ett konto så kan du köra online-versionen.

Ladda ned filerna och öppna dem i Sketchup som du kör i webbläsaren.
Det ska tydligen gå att installera äldre versioner gratis på datorn fortfarande, Steve Ramsey använder i den här videon Sketchup Make 2017 och visar hur man skaffar det.
 
Stort hemmagjort arbetsbord av trä i en verkstad med verktyg och hörlurar på ett mindre bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Större hembyggt träbord med hjul på ett garagegolv, i byggprocessen utan bordsskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!
Tack för tipset av bänk och ritning.

Jag har byggt efter din ritning men gjort bordet större.

Jag vill även använda hjullösningen men vågar inte lita på att mitt större bord kan klara av upphängningen.

Någon som har ett förslag på lösning? Kanske en regel till i mitten av underredet?

Måtten är 122x200 cm.
 
  • Gilla
AndersF87 och 2 till
  • Laddar…
Upphängningen bör klara ditt bord. Jag väger 110+ kg och har suttit på mitt bord i uppfällt läge utan problem. Välj gångjärn och skivmaterial som är stadiga bara. Sen får du ändra måtten så klart, men det ska inte vara ett problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.