G GargamelSE skrev:
På det där avståndet? Inget. :D
Äh, jag når fram om jag slänger på färgen! :crysmile:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Skylift justerad och klar. Två dagar ska den få kämpa på gården!
[bild]
Nån som har en känsla hur mycket man hinner måla främst slamfärg med en skylift, låt oss säga under 8 timmar?
Svårt att säga m2, men jag målade ena gavelspetsen idag efter jobbet på ca 2h. Då var lite förberedelser i den tiden. Detta var målning nummer 2, från ställning och trappstege på tak.. :rolleyes::oops:
 
Gjort världens bästa maskin ännu grymmare.. :cool:

Modifierad röd ATV med en nyinstallerad vinsch på framsidan och terrängdäck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
hobbs och 10 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Svårt att säga m2, men jag målade ena gavelspetsen idag efter jobbet på ca 2h. Då var lite förberedelser i den tiden. Detta var målning nummer 2, från ställning och trappstege på tak.. :rolleyes::oops:
Efter två dagars erfarenhet med skyliften så kom jag upp i en 4 kvm i timmen av falufärg inkl vindskivor som målades med linoljefärg/tjära.
Inklusive förberedelser!
Det tror jag duger! (som sambon tyckte var sakta...)
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Finns inget som doften av nytvättat!
Orange buntband knippta och inslagna i handduk inuti en öppen tvättmaskin, förberedda för tvätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Orange spännband hängande på en torkställning med handduk vid metalldelar för att skydda under tvätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skonade tvättmaskinen genom att ha handduk m buntband runt metalldelarna. Buntade även banden i knippen för att undvika överdrivet trassel.
 
  • Gilla
  • Haha
Turee och 11 till
  • Laddar…
Hand håller en smidesros av metall med blad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Allvetaren och 23 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
[bild]
Kan man köpa den?
 
Violina Violina skrev:
[bild]
Snygg! Vad använde du för material?
 
E
nanowire nanowire skrev:
Finns inget som doften av nytvättat!
[bild][bild]

Skonade tvättmaskinen genom att ha handduk m buntband runt metalldelarna. Buntade även banden i knippen för att undvika överdrivet trassel.
det är så härligt att komma till byggvaruhuset och lasta på sitt virke o sen känna den härliga doften av sköljmedel när man rullar ut spännbanden. Det blir liksom pricken över i:et :)
 
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Finns inget som doften av nytvättat!
[bild][bild]

Skonade tvättmaskinen genom att ha handduk m buntband runt metalldelarna. Buntade även banden i knippen för att undvika överdrivet trassel.
Jag kör hetvattentvätten på det som behöver göras rent, fantastiskt fort går det och inget tvättmedel behövs ;)

Rolig bild fick du till :D
 
E erkka skrev:
det är så härligt att komma till byggvaruhuset och lasta på sitt virke o sen känna den härliga doften av sköljmedel när man rullar ut spännbanden. Det blir liksom pricken över i:et :)
Jag använde Grumme kulörtvätt Pion men tänker att det nog passar bra med dito Granbarr också (y)
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
Medan en bekant hämtade timmerladan vi plockat ner..


.. byggde jag färdigt köksskåp no 2, ett hörnskåp med karusell. Detta och det tidigare högskåpet för diskmaskin var troligen de krångligaste, resterande 18 går förhoppningsvis lite snabbare.
Ett nyligen byggt hörnskåp i trä med en installerad karusellmekanism öppet visande inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Obehandlat hörnskåp med karusell, halvfärdigt i ett kök under renovering med utsikt mot trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Kan man köpa den?
Nja.. de är gjorda som en gåva till någon jag tycker mycket om och ser upp till.. prislappen är nog för hög (pga antalet timmar) för att någon skulle vilja köpa :crysmile:
 
Frustrator Frustrator skrev:
Snygg! Vad använde du för material?
Vanlig plåt, några svetspinnar (knackade bort flussen) samt ett par tig-tillsatser..

Samt en himla massa tid och kärlek ;)
 
  • Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
Helgens insats (okej, började såga bitar i torsdags) mot en liten friggebod! Väldigt många lärdommar, vissa skulle säga misstag men i slutändan är det erfarenhet ;)
Den senaste är att köpa spik så det räcker, för här tog det slut!
 
  • Halvfärdig friggebod under konstruktion med oslaget tak och väggisolering synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Allvetaren och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.