Fairlane
Så hade jag också gjort plus ytterligare något spännande, men så har jag också mängder med spännband. Den här personen ägde kanske inget och att knata in på Biltema och köpa för en 100-lapp verkar inte var en vettig idé. Lite knepigt kanske om man är själv att lämna TVn på släpet och gå in och köpa, men de var två och Biltema ligger granne med Ica Maxi. ;)
 
 
G
useless useless skrev:
[media]
Köpte en LG 55" LED för 5 år sen, den lade jag in i bilen och den har inte tagit stryk av det, tog väl bara 1 timme hem visserligen så det kanske är om den ligger längre.
Beställde en LG 65" LED från NetOnNet och den levererade dom stående på en specialpall.
Plasma ska man däremot aldrig lägga ner, men dom finns väl inte att köpa nya numer.
 
OLED har väl med en glasruta framför som gör att den inte ska läggas ner heller?
 
En gammal hederlig riktig TV med bildrör kan med fördel läggas med skärmen nedåt, det minskar risken att paketet med avlänknings- och konvergensspolar ska knäcka bildrörshalsen.
 
Hur ofta kör man en sån om man inte är på väg till tippen?
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 6 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
En gammal hederlig riktig TV med bildrör kan med fördel läggas med skärmen nedåt, det minskar risken att paketet med avlänknings- och konvergensspolar ska knäcka bildrörshalsen.
useless useless skrev:
Hur ofta kör man en sån om man inte är på väg till tippen?
Och då lär det inte göra så mycket om bildrörshalsen knäcks. ;)
 
useless useless skrev:
Hur ofta kör man en sån om man inte är på väg till tippen?
Hur tänker du nu? Vår (nästan) nyinskaffade tv! En stor, gammaldags CRT-tv på en trägolv bredvid en vit vägg, intill ett konstverk och en bokhylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Haha
RoTe
  • Laddar…
useless useless skrev:
[media]
Fan, då gjorde jag fel med min LG 55".
Jag hade en renault megane kombi då och den låg ner.
Den lever ännu.

Jag gjorde fel i att jag var själv med, fick hjälp av säljaren in i bilen men hemma tog jag den ensam.
 
G GammelMan99 skrev:
Köpte en LG 55" LED för 5 år sen, den lade jag in i bilen och den har inte tagit stryk av det, tog väl bara 1 timme hem visserligen så det kanske är om den ligger längre.
Beställde en LG 65" LED från NetOnNet och den levererade dom stående på en specialpall.
Plasma ska man däremot aldrig lägga ner, men dom finns väl inte att köpa nya numer.
Här har du en Plasma som ligger ner, glas-skivan va så tung att plastramen inte orkade hålla den på plats. Så fick limma fast rutan i ramen. Tvn fyllde just 11år ;)
 
  • Öppnad 11-årig plasma-TV liggandes på golvet med synlig intern elektronik och löstaget bakstycke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hhrrmmm!:thinking:
Inte mycket lastsäkring de senaste inläggen.
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
B
Näten hakar nog i varandra lite och minskar risken för att åka av, men kändes inte riktigt rätt.
Bil med släp lastat med nät rullar på väg, möjlig risk för förlorad last.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
GammelMan99
  • Laddar…
Listerna hålls på plats framåt av en loopsurrning samt det främre bandet som spänner neråt. Reglarna är inte spända alls och spännbanden går utanför lämmarna så då kan man inte spänna alldeles för hårt. Känns inte riktigt bra. Lastbil med material säkrat med spännband och loopsurrning, synliga reglar och lämmar, sett genom regnigt bilfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och det här kan bli den indirekta följden av dåligt surrad last när det är mer än en som får hjärnsläpp vid fel tillfälle:
 
  • Wow
  • Gilla
JLov och 4 till
  • Laddar…
Bakre bandet är knutet ovanpå, där fram kunde jag heller inte se någon spännare men kan vara gömd på andra sidan.
 
  • Lastbil på väg med osäkert säkrad last av brädor och spånplattor på flak bakom bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.