Det skojas om att laga trasiga måltider samtidigt som TS mobiliserar språkforskare från Uppsala universitet.

Nominerar den här tråden till humorpriset 2020.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 7 till
  • Laddar…
F Fixarpappa skrev:
Jag har pratat med Erik Magnusson Petzell om detta eftersom det blivit så omtvistat. Ha.
Får man fråga vad utfallet av samtalet blev? :)
 
S snoddas2 skrev:
Det skojas om att laga trasiga måltider samtidigt som TS mobiliserar språkforskare från Uppsala universitet.

Nominerar den här tråden till humorpriset 2020.
Det här blir nya Corona-tråden då jag tycker den tråden har svalnat lite grann. Känner mig kränkt att mina inte slutförda projekt anses som problem inte bara av min fru...
 
  • Haha
tobbbias
  • Laddar…
Jon_Herrljunga Jon_Herrljunga skrev:
Plumpa härskartekniker och låg begåvning, går inte alltför sällan, hand i hand.
Noterat.
 
richardtenggren
F Fixarpappa skrev:
Det är väldigt bråttom :crysmile:
Om man ”bygger hus” och INTE vet vad man vill ha bör man inte bygga hus, eller har jag fel?

Jag får känslan av att dom som förstår frågeställningen är delaktiga i sitt husbygge medans gnällspikarna här har fullt upp med att välja innedörrar.
Vi har valt att behålla ytterväggsstomme, takstolar, mellanbjälklag, yttre källarväggarna, hjärtväggen i källaren och plattan i vår lilla refresh.


Har du ingen egen projekttråd så vi får se ditt projekt? ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Fixarpappa
  • Laddar…
F
elpaco elpaco skrev:
Ok. Men det är väl semantik om något? (Språkets betydelse och tolkning)
Nej, håller inte med. Semantik skulle vara att han i slips skulle säga att han har byggt hus men egentligen verkligen menar att nån annan har byggt det, just för att det är så man säger. Men jag är övertygad om att många tycker att det är en sjuhelvetes insats att välja handtag till köksskåpen.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vi har valt att behålla ytterväggsstomme, takstolar, mellanbjälklag, yttre källarväggarna, hjärtväggen i källaren och plattan i vår lilla refresh.


Har du ingen egen projekttråd så vi får se ditt projekt? ;)
Grymt!
Nej jag har faktiskt inte det. Kanske får lägga upp en tråd med allt som är gjort hittills om jag får tid över ;)
 
Köpt nyckelihand = gör inget... delar ut lite gofika nån fredag
Beställt modulhus = samma som nyckelihand men man gör t.ex. grunden själv elr inreder själv
Köpt villa = restaureringbehov av kommande doldafel

Bygger hus när man själv elr med andra hängiver all vakentid spikar väggelement monterar dom etc. väntar på leveranser kranbilar m.m sitter i bilen mellan tomten och bygghandeln/maskinhyrningen och alltid glömmer den där spik/skruv/stift lådan.. hittar kvitton i alla fickor.svänger 2gng på 1000lapparna i tron dom räcker längre och får räkna om när grunden bliv liiiiite dyrare än beräknad och blir lycklig när just den tapeten man köpte förra veckan är nujust på rea..

Men klart till jul elr midsommarn blev det iaf
 
  • Gilla
Fixarpappa
  • Laddar…
Har byggt mitt eget hus på det sätt du menar men förstår dem som säger "vi bygger hus". Helt enkelt enklare att säga så och dem försöker inte intala andra att dem bygger själva utan alla dem säger så till fattar nog att dem låter en byggfirma bygga huset åt dem.

För övrigt bör du kanske fundera varför du blir så frustrerad över saker du inte kan påverka. Kanske jobba mindre? Du kommer ångra dig om du går genom livet varandes arg på småsaker
 
H hangun skrev:
För övrigt bör du kanske fundera varför du blir så frustrerad över saker du inte kan påverka. Kanske jobba mindre? Du kommer ångra dig om du går genom livet varandes arg på småsaker
Rätt ska vara rätt.
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nej, håller inte med. Semantik skulle vara att han i slips skulle säga att han har byggt hus men egentligen verkligen menar att nån annan har byggt det, just för att det är så man säger. Men jag är övertygad om att många tycker att det är en sjuhelvetes insats att välja handtag till köksskåpen.
Vilket Skulle Bevisas.
 
H hangun skrev:
Har byggt mitt eget hus på det sätt du menar men förstår dem som säger "vi bygger hus". Helt enkelt enklare att säga så och dem försöker inte intala andra att dem bygger själva utan alla dem säger så till fattar nog att dem låter en byggfirma bygga huset åt dem.

För övrigt bör du kanske fundera varför du blir så frustrerad över saker du inte kan påverka. Kanske jobba mindre? Du kommer ångra dig om du går genom livet varandes arg på småsaker

Genom min formulering och sättet jag skrev på blir jag uppfattad så.

Jag är ingen bitter människa som gnäller över småsaker. Snarare tvärtom!
 
F
H hangun skrev:
Har byggt mitt eget hus på det sätt du menar men förstår dem som säger "vi bygger hus". Helt enkelt enklare att säga så och dem försöker inte intala andra att dem bygger själva utan alla dem säger så till fattar nog att dem låter en byggfirma bygga huset åt dem.

För övrigt bör du kanske fundera varför du blir så frustrerad över saker du inte kan påverka. Kanske jobba mindre? Du kommer ångra dig om du går genom livet varandes arg på småsaker
saker jag blir irriterad över än när det i en sån här tråd klampar in folk som plötsligt börjar tala om för TS att han är bitter och arg, att han kommer att ångra sig. Detta helt utan att ha en aning om vem TS är eller känna denna person öht.

Det som gör mig fullständigt galen är när dessa personer till hobbypsykologer på distans inte ens kan använda de och dem på ett acceptabelt eller korrekt sätt.
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nej, håller inte med. Semantik skulle vara att han i slips skulle säga att han har byggt hus men egentligen verkligen menar att nån annan har byggt det, just för att det är så man säger. Men jag är övertygad om att många tycker att det är en sjuhelvetes insats att välja handtag till köksskåpen.
Slips? Jag har faktiskt slips ibland. Var är kränkthetsrapporten när man som bäst behöver den? Två kopior tack, jag är också proxykränkt å alla andra slipsbärares vägnar, eller för all del, de som bara har kostym utan slips.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Kostym utan slips? :surprised: Nu blev jag kränkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.