Masses Masses skrev:
En bunte Sysports klara, äntligen... Behöver en bunte till! På det igen...

[bild] [bild]
Vackert (y)
 
  • Gilla
Masses
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
[bild]

Det är roligt att "renovera" :) extra roligt då jag såklart inte har något extra foder hemma. Dessutom var listen både inkapad och inhyvlad (klackfoder) för att passa perfekt...
Är det inte sånt där man annars rycker på axlarna för och säger "äh, det där fixar målarn till sen när han kommer vettu"?
 
Masses Masses skrev:
En bunte Sysports klara, äntligen... Behöver en bunte till! På det igen...

[bild] [bild]
En liten smärre förmögenhet i verktyg där, räknade till minst 50 st lådor från Festool, men kan ha missat något....
 
där är inte verktyg i alla ;)
 
Masses Masses skrev:
där är inte verktyg i alla ;)
Men även tillbehör och slitagedelar kostar pengar :thinking:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
R roli skrev:
Men även tillbehör och slitagedelar kostar pengar :thinking:
Kan ju vara något helt annat? Finns väl inget bättre ställe att gömma sin "stash" på... :crysmile:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kan ju vara något helt annat? Finns väl inget bättre ställe att gömma sin "stash" på... :crysmile:
Men även "tomma" festool lådor kostar, vad du sedan vill "gömma" i dem är ju upp till dig ;)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fällde en björk som stod ypperligt placerad om man gillar rötter i grunden och skavda vindskivor. Grävde rent runt den så gott jag kunde och provade rycka lite med traktorn.
Uppgrävd björkstubbe med synliga rötter bredvid en röd traktor, indikation på försök att avlägsna stubben manuellt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var dock ganska lönlöst.
Provade istället att borra med ett långt träborr, några hål uppifrån och några från sidan och elda upp den inifrån.
Fick det inte att ta sig så jag satte en fläkt i de nedre hålen.
En stubbe med borrad hålighet där en kontrollerad eld brinner inuti för att ta bort resterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då blev det fart. Dock brinner inte stubben av sig självt, utan man får mata med torrt trä. Har eldat två kvällar och nu börjar jag tro att det går att skippa fläkten och bara låta det brinna.
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
K kristofo skrev:
Fällde en björk som stod ypperligt placerad om man gillar rötter i grunden och skavda vindskivor. Grävde rent runt den så gott jag kunde och provade rycka lite med traktorn.
[bild]
Var dock ganska lönlöst.
Provade istället att borra med ett långt träborr, några hål uppifrån och några från sidan och elda upp den inifrån.
Fick det inte att ta sig så jag satte en fläkt i de nedre hålen.
[bild]
Då blev det fart. Dock brinner inte stubben av sig självt, utan man får mata med torrt trä. Har eldat två kvällar och nu börjar jag tro att det går att skippa fläkten och bara låta det brinna.
Tigersåg + dra upp med traktorn? :)
 
Förmodligen en bra idé, speciellt då jag inte har en tigersåg.
Gräva mer under kan också vara en bra plan, men glöm inte att det är roligt att elda!
Jag har en förhoppning om att det går att elda såpass mycket att jag kan gräva bort resterna med grävmaskin sedan.
Hade nog inte skadat att låta den vara några veckor för att lite fukt skulle hinna ur, men det är nu jag har grävmaskin tillgängligt.
 
  • Gilla
RmK_71
  • Laddar…
Akta dig när du eldar bara, rötter och annan skit som kan finnas där under jorden och se obrännbart ut kan visa sig hålla glöd mycket länge.
 
Tack för varningen!
Det är vid ladugården som är murad vägg och gjutet golv, lera under och ska lägga på grus.
Så jag tycker att det borde vara lugnt, men kan vattna ordentligt innan jag fyller igen.
Har ju hört skräckhistorier om markbrand, slipper gärna det!
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
En delvis utbränd trädstubbe och rötter i en utgrävd grop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående grävningsarbete vid en grå murad vägg med synliga rötter och blöt jord, samt hög med takpannor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trägen vinner, nu vill jag bara ha lite torrare så kan jag fortsätta gräva.
 
  • Gilla
RmK_71 och 2 till
  • Laddar…
Skylift justerad och klar. Två dagar ska den få kämpa på gården!
En skylift parkerad framför en röd träbyggnad med sikte på underhållsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nån som har en känsla hur mycket man hinner måla främst slamfärg med en skylift, låt oss säga under 8 timmar?
 
  • Gilla
kristofo och 1 till
  • Laddar…
G
FreQa FreQa skrev:
Skylift justerad och klar. Två dagar ska den få kämpa på gården!
[bild]
Nån som har en känsla hur mycket man hinner måla främst slamfärg med en skylift, låt oss säga under 8 timmar?
På det där avståndet? Inget. :D
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.