Jo brunnsmanchett nummer 2 är satt med religiösa undertoner.
:D
Och håren på armen har växt ut så nu är det bara såren i självkänslan som skall läka  ;)
 
  • Haha
Bichonen
  • Laddar…
Hmpf,

Det mesta är en enda lång blooper som bara gör att allt tar så förbenat lång tid att få klart...
Jag menar det mesta jag gör, får jag "nöjet" att göra en gång till. Nu blir jag inte ens förvånad längre....
Det är bara att skruva av kontakten igen för att _först_ trä på skyddshylsan och _sedan_ skruva fast ledarna.

Jag vet, innan jag ens provar, att jag kapat regel lite för lång så jag måste fila/såga och hålla på innan den passar. (hade kunnat varit 3mm kort utan att det gjort något men nej då, det händer aldrig förrän man behöver en som absolut inte är för kort!).

Flyttar jag en hög 34x145 trall (173 st) till en del av tomten _vet_ jag att nästa vecka kommer helt plötsligt killarna som ska putsa muren och jag får flytta alla plank igen.... man blir så trött....

Ska man upp på övervåningen och snickra och tror man tar med sig alla verktyg så kan man ge sig på att just den bitsen som behövs är kvar i källaren. Dessutom har verktygen en j-a förmåga att ligga utom synhåll och det är ju i princip alltid 10 minuters letande innan man hittar pennan...

Behöver jag skriva något om taklistsgeiring och hur många ggr man måste gör om.....

Allt är ju egentligen en uppförsbacke....

Önskar jag gjort mer spektakulära saker som betongblandar-dans eller motorsågsinferno....
(Karlx11 hängrännebild verkar inte vara kvar)

Undr avad skit som händer idag. Ska skotta 8 ton grus antagligen så kommer jag på om några dagar att nått rör borde lagts ner innan.

Jag får återkomma då något _roligt_ hänt.

///Johan
Snart kanske det blir nedförsåka...!
 
  • Gilla
Bichonen och 3 till
  • Laddar…
Jorå - Kalledussins personliga hängrännelösning finns visst kvar ;D ;D ;D. Titta i denna tråd med datum 23. mars 2004 kl 13:01 ;D ;D ;D
 
Han har dessvärre tagit bort beviset, verkar det som ;)

Dessutom, vad värre är, så verkar han i princip helt ha avslutat sin medverkan här på forumet, tyvärr.... :'(

MVH//Christina.
 
Nädå, bilden är kvar, men Angelfire tillåter inte direktlänkande, så man får klippa och klistra in länken för hand.

*EDIT* Och jag skrattar lika mycket nu som 2004, bilden är underbar!

/ama
 
Men det försökte ju jag och det funkade inte, men jag ska försöka igen ;)

//Christina.

*EDIT* Äsch..., det funkade ju, och det alldeles utmärkt dessutom :-[ ;), förlåt, förlåt, undrar om man kan skylla på yonnas ordinerade 'fotbehandling', äääven ikväll ;).
 
Johannabacken skrev:
Hmpf,

Det mesta är en enda lång blooper som bara gör att allt tar så förbenat lång tid att få klart...
Jag menar det mesta jag gör, får jag "nöjet" att göra en gång till. Nu blir jag inte ens förvånad längre....
Det är bara att skruva av kontakten igen för att _först_ trä på skyddshylsan och _sedan_ skruva fast ledarna.

Du är inte ensam i uppförsbacken ;)
 
Har precis kört fast...
Ägnade gårdagskvällen och morgonen till att riva min gamla gistna trapp till övervåningen. Nöjt kan jag nu konstatera att det är ett schakt ända ner till källaren.
Men...stegen jag ämnat resa till övervåningen går inte att krångla dit!  Så jag har verktyg och de nya materialen på övervåningen, och kan inte ta mig dit  ::)
Klättra upp på taket å panga en ruta?
Nä, får nog fara å köpa en lite kortare stege.

Edit: bildbevis från i natt: http://web.telia.com/~u19511076/bilder/trappa.jpg
 
Repstege? ;D ;D ;D

/ama
 
  • Gilla
bjornligan
  • Laddar…
Det är såna här bloopers som ger dagen ett gott grin  ;D.

(hur löser ama repstegeförslaget ... 8))
 
Har faktiskt klurat på en repstege. Men jag kan ju inte komma upp å fästa den!
Var ute i garaget nyss, tur att man aldrig städar där!
Har spikat ihop en preliminärstege a la "trädkojetyp"
av diverse spillvirke. Lyckligtvis fanns spik, såg och yxa där oxo :D

Kul att ni skrattar, det gör jag oxo!
Sicket tok!

Edit: Har just varit och lånat en sån där ledbar stege.
Det var en höjdare, och faktiskt nödvändlig, med tre sektioner utfällda gick den att krångla på plats, och sedan fälla ut den fjärde, som behövdes för höjden.
Nu kan vi börja jobba :D
 
ama skrev:
Repstege?  ;D ;D ;D

/ama
Ett klätternät över hela då kan ni leka gladiatorer ;D
 
Jaa har man inte utgifter nog så skaffar man sig. :-[

Jag var imorse iväg till återvinningen för att kasta en massa rivningsskräp efter bastun. Hade tänkt hinna det före jobbet och stressade på lite grann. När allt väl var klart så insåg jag att jag skulle hinna hem med släpet oxå och slapp ta med det till jobbet. Skönt.
Väl hemma så backar jag in släpet och har bra koll vart jag har sidorna. När jag väl tittar i backspegeln så ser jag något blått som viker sig därbak. Det är ungarnas pool som vi ställt på gruset eftersom det är det enda stället på tomten som är plant. jag kör fram igen och när jag öppnar bildörren så kommer det en stor flodvåg emot mig. :(
Som tur är så är barnen hos farmor o farfar för tillfälligt så jag hinner väl förbereda dem och frugan har inte vaknat ännu så den smällen väntar oxå.
Jag som lovat att när denna pool var slut så skulle vi köpa en större.(om 2-3år hade jag hoppats).
Så nu är det väl bara att ta tag i den gamla planen att jämna ut en plätt på baksidan och sätta trall så vi kan ha den nya poolen där.
visserligen blir det ju då brevid den nya bastun som förhoppningsvis kommer att bli klar till jul. så då kan man ju ta sig ett avsvalkande dopp efter julbastun. :-/
 
  • Haha
Bichonen
  • Laddar…
Inget byggfel men....

Har denna säsong irriterat mig på att gräsklipparen puffat svartrök på lågvarv och varit allmänt grinig på lägre varv. Normalt har jag kunnat öppna spjället en grad och fått lite fiskebåtsljud från gräsklipparen. Utan rök.

Häromdagen insåg jag vad som var tokigt - jag har fått något hjärnsläpp och bestämt mig för att fullgas (full choke) på reglaget var ingen gas och tvärt om. När jag har dragit ner gasen, tex för att stänga av, så har jag mao dränkt maskinen genom att ge fullgas och choke. ::)

Nu när jag drar spaken åt rätt håll går maskinen som en klocka igen..... :p
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
En kompis till mig (inte alltför praktisk) hade köpt en instatslägenhet som totalrenoverades.
Nya golv, vackert nytt badrum med dyrbart kakel.
Min kompis var mäkta stolt just över sitt badrum.
Hursom helst lovade jag att hjälpa honom med att sätta
upp hans nya kök. Jag mätte och donade, hade en hel del problem med de hårda betong väggarna.
Skulle borra 4 hål för att hänga upp överskåpen märkte ut och gav mig på dem med min hilti-slagborr.
Hörde efter bara 4-5 centimeter ett kostigt klingande ljud, vi har nog gått på ett armeringsjärn sade jag
världsvant, hävde mig på ännu mer och borren gick igenom ordentligt.
Jag sträckte lite på mig och sade det är bra och ha riktiga maskiner när det är mycket järn i väggarna.
De följande 3 hålen upprepades problemet med de jobbiga armeringsjärnen.
Skåpen kom upp med ordentliga plugg och skruv.
Efter detta kraftprov krävdes kall dryck vilket också intogs.
Detta intag ledde till påträngande behov och jag fick
nu möjlighet att inviga det omtalade badrummet, men jag fick inte gå in med skor.
När jag befann mig i badrummet ropade jag till min kompis att jag tyckte det var uselt att plattsättaren inte städat upp spill och kakelskärvor efter sig innan han gick jag fick ju fullt med skärvor under fötterna.
Min kompis fattade inte vad jag pratade om.
Men jag blev färdig och gick ut varefter min kompis begav sig in efter 10 sek hör jag ett avgrundsvrål
jag rusar in och ser min kompis bara stå och gapande titta upp på sin nykaklade vägg.
Där uppe är 4 kakelplattor bara flisor och 4 stora plugg och skruv sticker ut ur hålen.
Gissa om han var glad!

(Uh vad långt det blev)
 
  • Gilla
  • Haha
Bichonen och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.