Nyfniken Nyfniken skrev:
Vänta du tills du blir stor så ska du få se på riktiga problem.:seenoevil:

Snälla ,förklara vad du kallar riktiga problem.?
 
F
elpaco elpaco skrev:
det är ditt synsätt som är långt ifrån vardagstal och dessutom helt otidsenligt. Du och en handfull får istället börja säga ”jag bygger hus SJÄLV”. Eller varför inte ”jag snickrar minsann allt på mitt hus helt själv, fattar du jag vägrar att ta in någon hjälp! Jag gräver dessutom allt med spade och blandar betong för hand i en skottkärra”.

du får bara acceptera att de flesta tycker ditt synsätt är urlöjligt. En distinktion ingen behöver.
Frågan handlar som jag ser det inte om semantik eller talspråk utan att nån i slips minsann tycker att han (jag kunde ha valt nåt könsneutralt här men valde att inte göra det) verkligen har byggt ett hus. Jag är helt på Fixarpappans linje
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
F
F Fixarpappa skrev:
Snälla ,förklara vad du kallar riktiga problem.?
Vem har sagt att det är ett problem? Det står frustration i första inlägget och det behöver inte alls betyda ett problem.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Maria T
Vi köpte ett kataloghus från Hjältevads för 19 år sedan, och vi hade det fa-en inte fett då kan jag säga så vi bestämde att bara låta inreda undervåningen för att kunna ta lägre lån. Himla mycket val var det - kakel, klinker, tapeter, placering av köksinredning med mera och jag tror ärligt talat inte att det gick en vardag på ett halvår utan att jag var tvungen att ringa ett husrelaterat samtal från jobbet. Dryga tre år efter inflytt hade vi sparat ihop stålar så
vi kunde inreda övervåningen; den var bara reglad och vi gjorde precis allt själva utom kakling av badrum. Jobbade på under så gott som all ledig tid i drygt ett halvår innan allt var klart.
Efter det har vi byggt en (komplicerad) altan, byggt ut farstukvisten, plattlagt och monterat ett växthus samt gjort åtskilliga murar/terrasser i trädgården.

Har vi "byggt hus" eller "låtit bygga"?

Idag var jag till frissan för att låta henne klippa mitt trassliga hår som inte sett en sax sen i februari. När den från-hemmet-arbetande maken frågade vart jag skulle åka sa jag att jag skulle gå och klippa mig. Vedertaget uttryck. Himla fin blev den också, frisyren.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Jon_Herrljunga Jon_Herrljunga skrev:
Håller med. Det är väl samma personer som ”meckat med bilen” när de bytt spolarvätska och dammsugit.
Byta SPOLARVÄTSKA :oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

Jag brukar spruta slut på den först och sen fylla på nytt.

Nu glömmer ni väl inte att byta till vinterluft siste oktober så har ni mekat bil ;)
 
  • Haha
Pin och 3 till
  • Laddar…
A
Och fylla på blinkersolja;)
 
  • Gilla
  • Haha
Hemsnickarn och 1 till
  • Laddar…
G
Eftersom jag bytte tändstiften och luftintagen/filtrerna i min förra bil, så borde jag ju kunna titulera mig som bilmekaniker? :D
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Byta SPOLARVÄTSKA :oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

Jag brukar spruta slut på den först och sen fylla på nytt.

Nu glömmer ni väl inte att byta till vinterluft siste oktober så har ni mekat bil ;)
Blev en blandning mellan byta torkarblad och fylla spolarvätska där
Jaja, du förstår vad jag menar ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 2 till
  • Laddar…
F
R Rkarlsson skrev:
Byta SPOLARVÄTSKA :oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

Jag brukar spruta slut på den först och sen fylla på nytt.

Nu glömmer ni väl inte att byta till vinterluft siste oktober så har ni mekat bil ;)
man säger väl för katten inte byta spolarvätska??
 
  • Wow
Rkarlsson
  • Laddar…
F fsn skrev:
man säger väl för katten inte byta spolarvätska??
Förlåt lite OT men kan inte hålla mig... Fylla på tändstiften...
 
Jon_Herrljunga Jon_Herrljunga skrev:
Håller med. Det är väl samma personer som ”meckat med bilen” när de bytt spolarvätska och dammsugit.
här får du den kramen du behöver. Kram
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vänta du tills du blir stor så ska du få se på riktiga problem.:seenoevil:
användaren fixarpappa, har säkert en pappa som fixar grejer. Helt fel fokus. Här hjälps vi åt med grejer. Eller?
 
F Fixarpappa skrev:
Snälla ,förklara vad du kallar riktiga problem.?
skillsmässa, dödsfall i familjen, barn som går bort i förtid.. cancer.. väx upp för fan
 
  • Gilla
Karlia och 3 till
  • Laddar…
E Erik Salhammar skrev:
användaren fixarpappa, har säkert en pappa som fixar grejer. Helt fel fokus. Här hjälps vi åt med grejer. Eller?
Jula-reklamen?
 
A anis16 skrev:
Jula-reklamen?
bra reklam, men inte det jag menade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.