Manual Illustration som visar steg för att ta bort skyddshuv och trycka på återställningsknapp för överhettningsskydd.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
wrang wrang skrev:
Finns även en svart gummi plupp på värmaren (värmeskydd) så den ej löst ut
[bild]
annars så får du mäta så du har ström fram till värmaren 400v

värmaren värmer först när du har flöde med pumpen sitter en vippa som känner av att flödet är igenom värmaren och först så släpps strömmen på
Närbild av maskinens kontrollpanel med vred och indikatorer, möjligt värmeskydd synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är Tacksam för din hjälp ! Går det att se om värmeskyddet har löst ut med hjälp av bilden ?
 
R
Så det du försöker med är att att köra en 6kw pump med hjälp av en 230v regulator?

Har ni kopplat in detta själva eller en elektriker, hur är allt kopplat?
 
R RalleB skrev:
Så det du försöker med är att att köra en 6kw pump med hjälp av en 230v regulator?
R RalleB skrev:
Så det du försöker med är att att köra en 6kw pump med hjälp av en 230v regulator?
Du får ursäkta men jag är inte alls insatt i detta utan köpte ett färdigt paket från terrasspool leverantören.
 
R
Jo, men nån måste ju ha kopplat elen? Efter nån ritning/schema?
Ingen kan hjälpa dig om du inte visar hur allt är kopplat
 
Jag ska kolla med elektrikern så ska det förhoppningsvis lösa sig.
 
8 8101 skrev:
[bild]

Är Tacksam för din hjälp ! Går det att se om värmeskyddet har löst ut med hjälp av bilden ?
skruva loss hatten så finns den knapp under
Se inlägg #61
 
  • Gilla
8101
  • Laddar…
Snyggt!! :love:

Hur är det med pumpen, störs du av att den låter mycket när du badar?

Kommer du bara använda el för att hålla värmen? Är tanken att hålla den uppvärmd året runt då? Hade varit väldigt intressant att få veta hur mycket det drar isf... :)
 
C crazytok skrev:
Snyggt!! :love:

Hur är det med pumpen, störs du av att den låter mycket när du badar?

Kommer du bara använda el för att hålla värmen? Är tanken att hålla den uppvärmd året runt då? Hade varit väldigt intressant att få veta hur mycket det drar isf... :)
Hej,
Upplever inte att jag störs av pumpen. Den går ju enkelt att stänga av också om man vill det. Vi köpte poolen i början av sommaren och vår tanke är att ha den igång även under höst/vinter.
Under sommaren drar den inte mycket medtanke på den varmare årstiden.
Vad driftskostnader blir på vintern är svårt att säga beroende på var i landet man bor mm.
Den drar säkert något mer än ett vanligt spabad. Vår är på ca 3000 L.
 
Kommer du ha koll på vad den drar? Har du någon elmätare kopplad till den? Återkom gärna efter vintern med en uppdatering kring uppvärmningskostnaderna om du kan. :)
 
C crazytok skrev:
Kommer du ha koll på vad den drar? Har du någon elmätare kopplad till den? Återkom gärna efter vintern med en uppdatering kring uppvärmningskostnaderna om du kan. :)
Jag kommer inte att ha någon elmätare kopplad. Jag räknar med en driftskostnad på mellan 500-1000 kr på vintern.
 
Hur gick det med värmen?
 
Hej,
Hade en elektriker hemma idag. Det var igensatt filter som var orsaken. (y)
Värmen steg vid provkörning utan filter så beställt nytt nu. ;)
 
  • Gilla
wrang
  • Laddar…
Men var inte grejerna nya? Hur kan filtret redan vara igensatt?
 
Det har gått några veckor så det var dags.
Vår elektriker var i kontakt med vår pool leverantör idag och kom framtill problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.