Intressant, inte så fasligt dyrt ändå...

Tänker att det är skillnad på att hålla ett spabad varmt året om jämfört med en badtunna (vilket detta är) dock.

Vill nog ändå ha både kamin och el just för att det är mysigt med både lukten och knastret från elden under vinterhalvåret. Men väldigt bra att veta att det går att hålla badet uppvärmt året runt om man så önskar. (y)

Undrar om man kan kyla ner det på sommaren också?? ;)
 
Jag ska inte kidnappa din tråd allt för mycket, men äntligen! Pump och värmare kommer senare dock, för vår del är vi ändå inte klara med mer än hålet där den ska stå, så ingen större fara egentligen.

Ouppackad pool och isoleringsmaterial bredvid ett grävt hål i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Vickedm och 5 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Vad kör ni för isolering och hur mycket ni som inte köpt isoleringspaketet? Duger det med 100 mm s80 eller ska man gå på kraftigare doningar?
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Vad kör ni för isolering och hur mycket ni som inte köpt isoleringspaketet? Duger det med 100 mm s80 eller ska man gå på kraftigare doningar?
Tror du behöver komma upp S200.
Isoleringen man får från Svenska Badtunnor är 90mm S200
 
  • Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Jag ska inte kidnappa din tråd allt för mycket, men äntligen! Pump och värmare kommer senare dock, för vår del är vi ändå inte klara med mer än hålet där den ska stå, så ingen större fara egentligen.

[bild]
Vad blev det för sort och från vilken tillverkare?
 
Lenahugo Lenahugo skrev:
Vad blev det för sort och från vilken tillverkare?
En grand från Svenska Badtunnor.
 
  • Gilla
Vickedm
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Jag ska inte kidnappa din tråd allt för mycket, men äntligen! Pump och värmare kommer senare dock, för vår del är vi ändå inte klara med mer än hålet där den ska stå, så ingen större fara egentligen.

[bild]
Du får jättegärna kidnappa den hur mycket du vill! :)
Bara kul att se hur ditt projekt går.
 
  • Gilla
Vickedm och 1 till
  • Laddar…
Nuvarande status för mig - väntar på värmare, pump och filter ....
 
  • Trädäck med en täckt rund pool och ofärdiga stolpar, väntande på kompletterande utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sören Åkesson och 5 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Hur stort är filtret? Längd bredd och höjd? Ska spräcka ur lite mera visade det sig... Tanken är att bygga en täckt trappstege med sidan hitåt i bild. Därinunder blir mitt tekninutrymme. Det blir typ 40 cm djupt. Funderar på att spräcka lite extra bortåt? Alternativet är att plocka om lite ölandssten.
 
  • Blått, rektangulärt filter nedsänkt i marken med gula slangar och omgivande sten och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Vickedm
  • Laddar…
Tekniklådan Som jag köpte är typ 95x95x95 ...
 
  • Stor tekniklåda bredvid ett badkar utomhus under byggnation mot husvägg och trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fulkemisten
Men hur stort är filtret? Exakt...
 
Fulkemisten
Toppen, tack! Det blir tight... får nog justera placeringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.