Status
Tråden går ej att kommentera.
E erkka skrev:
Fast du har inte förstått.

Du kan ju vara sjuk utan att du vet om det.

Tillhör du då de som använder mask, så är risken mindre att du sprider det vidare.
Så du menar att när jag gick runt ute bland folk och höll 2 meters avstånd (minst), utan byxor, så kom det en annan person utan byxor och kissade på mig, utan att jag märkte det?
 
  • Haha
  • Gilla
Surly och 3 till
  • Laddar…
E
R RoAd skrev:
Det känns ändå som om den bästa lösningen är att sluta kissa på folk.
Bra där! Kan du inte säga till alla att sluta sprida vidare sina Corona viruspartiklar så där omkring sig. Håll dom för er själva.
 
D
E erkka skrev:
Fast du har inte förstått.

Du kan ju vara sjuk utan att du vet om det.

Tillhör du då de som använder mask, så är risken mindre att du sprider det vidare.
OM man är med i masksekten, krävs mycket tro för att få effekt.
 
D
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Då är man PK elit i detta sammanhang och inte PK elit i klimatfrågan.

Ja tror att du också tycker att det är lite kul att prata om en tungt ämne på ett ”tramsigt” eller lättsamt sätt ;)
Fast elit låter ju fint, vill man inte vara elit?

Synonymer till elit är: de bästa, utvald skara, toppskikt, kärntrupp, kärna, societet, grädda, överklass, nobless, honoratiores, crème-de-la-crème, det förnämsta, elittrupp, handplockad skara, samhällstopp, stamtrupp, topp, toppnivå

Motsatsen är: bottenskikt, pöbel, pack, patrask, slödder, drägg
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
T
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Då är man PK elit i detta sammanhang och inte PK elit i klimatfrågan.

Ja tror att du också tycker att det är lite kul att prata om en tungt ämne på ett ”tramsigt” eller lättsamt sätt ;)
Nej, jag tycker du är rent ut sagt tramsig och inte tillför något över huvud taget. Jag hoppas innerligt att du bara trollar, men faktum är att ditt sätt att uttrycka och bete dig här i kombination med vad du hävdar att du arbetar med gör mig lite orolig. Jag hoppas jag har fel.
 
  • Gilla
Jocke Best och 5 till
  • Laddar…
R
E erkka skrev:
Att du nästan 25000 inlägg in i tråden tror att det är FHM som bestämmer är helt förvånande. Har du hört talas om att vi har en regering?

Fast skillnaden är att jag höll avstånd och det var inte 50 pers inne samtidigt osv, så jag har inte brutit mot några regler eller rekommendationer. Poängen är att med munskydd så blir det som att använda hängslen tillsammans med livremmen (social distansering).
Regeringen har också begränsade möjligheter att inskränka i de friheter vi har som Svenska medborgare. Det kommer fortfarande att handla om rekommendationer.

Liknelsen med hängslen tycker jag är dålig. Då var dina kissbyxor mycket bättre och jag litar inte på att folk som inte har vett att hålla avstånd kan byta (eller kommer att byta) nedkissade byxor på ett hygieniskt sätt flera gånger per dag.

E erkka skrev:
Men vissa kissar ju på sig i sömnen....
Beklagar,
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
OM man är med i masksekten, krävs mycket tro för att få effekt.
Fel.
Det är fysikens lagar som bestämmer. Ditt önsketänkande har ingen betydelse.

Staffan
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
R
E erkka skrev:
Bra där! Kan du inte säga till alla att sluta sprida vidare sina Corona viruspartiklar så där omkring sig. Håll dom för er själva.
Det har redan FHM gjort, och jag gissar att de som inte lyssnar på dem inte heller kommer att lyssna på mig. Eller för den delen hantera skyddsmasker så att de gör nytta.

Handen på hjärtat, tror du att folk som inte håller avstånd eller undviker att hosta/nysa bland folk kommer att skaffa masker som verkligen hjälper eller kommer de att köpa de billigaste som finns? Kommer de att byta dem flera gånger om dagen som man ska eller kommer de att använda samma mask hela dagen (kanske hela veckan)? Kanske de t.o.m. skaffar en sån där häftig designmask som säger "fuck corona" men som inte fuckar corona det minsta?
 
  • Gilla
crappyusrname och 2 till
  • Laddar…
D
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Fel.
Det är fysikens lagar som bestämmer. Ditt önsketänkande har ingen betydelse.

Staffan
Haha, berätta om fysiken!

Däremot har jag ett förslag; -integralhjälm, både sprutskydd och fallskydd i samma produkt, genialt!
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Det har redan FHM gjort, och jag gissar att de som inte lyssnar på dem inte heller kommer att lyssna på mig. Eller för den delen hantera skyddsmasker så att de gör nytta.

Handen på hjärtat, tror du att folk som inte håller avstånd eller undviker att hosta/nysa bland folk kommer att skaffa masker som verkligen hjälper eller kommer de att köpa de billigaste som finns? Kommer de att byta dem flera gånger om dagen som man ska eller kommer de att använda samma mask hela dagen (kanske hela veckan)? Kanske de t.o.m. skaffar en sån där häftig designmask som säger "fuck corona" men som inte fuckar corona det minsta?
Med tanke på att så mycket länder nu infört masktvång, borde vi inte se massor med forskningsrapporter om effektiviteten ganska snart?

Man skulle kunna förvänta sig hejdundrande minskningar av smittspridningen ca 2 veckor efter masktvångens införande om munskydd fungerar för att stoppa smittspridningen, men jag har ännu inte sett sådana rapporter. Är det fortfarande för tidigt att se någon effekt eller har jag bara missat rubrikerna?
 
  • Gilla
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
E erkka skrev:
Fast du har inte förstått.

Du kan ju vara sjuk utan att du vet om det.

Tillhör du då de som använder mask, så är risken mindre att du sprider det vidare.
Sant, så därför är kiss-jämförelsen usel. Du kan knappast kissa på folk utan att du vet om det.
 
D djac skrev:
Fast elit låter ju fint, vill man inte vara elit?

Synonymer till elit är: de bästa, utvald skara, toppskikt, kärntrupp, kärna, societet, grädda, överklass, nobless, honoratiores, crème-de-la-crème, det förnämsta, elittrupp, handplockad skara, samhällstopp, stamtrupp, topp, toppnivå

Motsatsen är: bottenskikt, pöbel, pack, patrask, slödder, drägg
Jag vill, men de som anklagas tillhöra PK eliten vill inte, då de traditionellt befinner sig vänster om mitten av den politiska skalan. Eller iaf tycker de som kallar dem så att de befinner sig där. Och till vänster ska inte finnas någon elit, utan det ska vara jämlikt. Då slipper vi även bottensniktet.

Sådär, nu var jag inte PK när jag förespråkar elitism, och sorterar in mig själv i eliten (men inte PK eliten)
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Haha, berätta om fysiken
Samma princip som med kondomer. Ett skydd jag för övrigt hoppas du använder flitigt.

Staffan
 
  • Haha
erkka
  • Laddar…
E erkka skrev:
Vem har pratat om "livsnödvändiga aktiviteter" ? Är det det som är kriteriet för att få bära mask?
Nej, det finns inga kriterier för att få bära mask.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
E erkka skrev:
Kan du inte säga till alla att sluta sprida vidare sina Corona viruspartiklar så där omkring sig. Håll dom för er själva.
Det är väl just det FHM sagt? "Håll avstånd", "Jobba hemifrån om du kan".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.