Z Zitram skrev:
Nu har jag lämnat tillbaka min Yale Smart Hub. Och min Verisure-Hub kommer med posten idag, ska bli spännande och se skillnaden.
ska bli intressant hur du upplever den ist. Även gränssnittet/det grafiska är ju intressant.
 
mapam mapam skrev:
Är det någon som testat med [länk] till en V2N?

Kommer byta larm till Garda Alarm och vill gärna kunna larma av från dörren direkt utan att blippa manöverpanel.
Nej, jag har inte provat men jag tror vi har diskuterat detta tidigare i tråden. För ett par år sedan tog jag kontakt med Yale supporten för att höra mig för eftersom jag vill ha z-wave koppling till mitt hemautomationssystem. Det låset som säljes i Sverige (Skandinavien) har inte samma firmware som resten av Europa vilket medför att den modulen inte fungerar i våra lås.
 
  • Gilla
mapam
  • Laddar…
Nu har jag Verisure-Hub, och kan sammanfatta lite, detta har jag känt efter de första timmarna. :)

Yale Smart Hub:
+ Bra räckvidd mellan Hub och dörr
+ Bra upplägg i appen, tex lägga till en användare, namn och kod är på samma sida, inte massa Fortsätt-knappar.
- App känns anpassad för iPhone 4
- Fördröjning efter kodinmatning
- Dålig förklaring vid installation
- Notiser AV eller PÅ. Inget mellan läge om man vill bara bevaka barnen.

Verisure-Hub
+ Snygg app, uppdaterad för nyaste iOS.
+ Snabb upplåsning även vid Offline
+ Enkel installation, tydligt vad man ska göra
+ FaceID
+ Kan lägga till vem jag vill ha notis på när dom slår kod. Så jag slipper nu få notiser när jag öppnar.
- Varning på räckvidden, exakt samma avstånd som Yale Hub hade.
- Många steg för att lägga till en användare och göra inställningar. Är inte på en sida som i Yale.
- För många SMS-utskick med koder för inställningar och lägga till Användare. Hade önskat att man kunde stänga av detta.


Skulle någon rådfråga mig om vilket system man ska välja så säger jag Verisure-Hub! Billigare och bättre!
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Z Zitram skrev:
Nu har jag Verisure-Hub, och kan sammanfatta lite, detta har jag känt efter de första timmarna. :)

Verisure-Hub
- Varning på räckvidden, exakt samma avstånd som Yale Hub hade.
- Många steg för att lägga till en användare och göra inställningar. Är inte på en sida som i Yale.
- För många SMS-utskick med koder för inställningar och lägga till Användare. Hade önskat att man kunde stänga av detta.
- Vad har du för räckvidd mellan låset och hubben?
- Jag kan inte se att det är något negativ att man lägger in informationen för den nya användaren på en sida och sedan lägger till rättigheterna för personen på en underflik i appen, jag gör det mest på webben och det är inget man gör frekvent.
- Vad menar du med att stänga av SMS och utskick för att lägga till användare? En vanlig inbjudan går ut till personen när man lagt till dom som användare, det är väl inget man vill stänga av brukar vara helt normalt förfarande kan jag tycka så personen får bekräfta kontot?
 
D danne.sk skrev:
- Vad har du för räckvidd mellan låset och hubben?
- Jag kan inte se att det är något negativ att man går gå igenom en eller två flickar för att lägga in informationen om användaren i appen, jag gör det mest på webben och det är inget man gör frekvent.
- Vad menar du med att stänga av SMS och utskick för att lägga till användare? En vanlig inbjudan går ut till personen när man lagt till dom som användare, det är väl inget man vill stänga av brukar vara helt normalt förfarande kan jag tycka?
Det har du rätt i, inget jag kommer göra varje dag, men om jag jämför så var det smidigt med en sida. Här skulle man klicka Fortsätt och sen fortsätta fylla i mer på nästa sida. Men det är sant att jag inte kommer vara där så ofta och lägga till användare.

nej sms menar jag att jag får koder på sms som jag måste fylla i på appen. Först så ska jag ange Master lösenordet till Mina Sidor, sen ska dom skicka en kod på sms, som jag får fylla i. Men samma där, kanske inget jag kommer göra varje dag.

jag har ca 10m med flera väggar.
 
Hej

Efter en vecka med Verisure boxen har jag problem med brickor, får ogiltig bricka på någon dörr, får ta bort den från alla dörrar och sen fungerar det för stunden men idag samma problem ogiltig bricka på vissa dörrar. ?!

MrDTS
 
M MrDTS skrev:
Hej

Efter en vecka med Verisure boxen har jag problem med brickor, får ogiltig bricka på någon dörr, får ta bort den från alla dörrar och sen fungerar det för stunden men idag samma problem ogiltig bricka på vissa dörrar. ?!

MrDTS
Testa att verifiera dina taggar i alla dörrar som de ska fungera i.

Se även den Yalesidan Norge för bra video.
https://video.yale.no/tips-fra-produktsjefen-polygami
 
  • Skärmdump av ett diskussionsinlägg om verifiering av nyckelbrickor för Yale Doorman låssystem.
Ursäkta en troligen dum fråga men var i Verisureappen går man in om man vill ge ut en tillfällig kod till någon som behöver komma in? Är det på Schemaläggning man går in?
 
dolle64 dolle64 skrev:
Ursäkta en troligen dum fråga men var i Verisureappen går man in om man vill ge ut en tillfällig kod till någon som behöver komma in? Är det på Schemaläggning man går in?
Skapa en ny användare ... Mer - Användare - Användare - Lägg till användare. Lägg på kod och schemaläggning (om så önskas)
 
Aha..tack för svaret! :)
 
T Texan skrev:
Skapa en ny användare ... Mer - Användare - Användare - Lägg till användare. Lägg på kod och schemaläggning (om så önskas)
Men, viktigt, man kan bara lägga till upp till 10 användare - vilket jag märkte i veckan.
 
Hej!

Jag har en undran kring så kallad "bortasäkring". Jag har ett fönster bredvid ytterdörren som en eventuell tjuv/rånare skulle kunna slå sönder för att låsa upp inifrån. Jag skulle vilja säkra upp för detta konstant när jag är hemma.

Går det inte på något sätt att slå på bortasäkring via appen (utan fysisk knapptryckning) och går det inte att slippa aktivera det läget efter varje gång man öppnat dörren?

Idag kan jag låsa inifrån och sedan lägga undan nyckeln så är problemet löst.

Tacksam för svar!
 
P Pepperoni44 skrev:
Hej!

Jag har en undran kring så kallad "bortasäkring". Jag har ett fönster bredvid ytterdörren som en eventuell tjuv/rånare skulle kunna slå sönder för att låsa upp inifrån. Jag skulle vilja säkra upp för detta konstant när jag är hemma.

Går det inte på något sätt att slå på bortasäkring via appen (utan fysisk knapptryckning) och går det inte att slippa aktivera det läget efter varje gång man öppnat dörren?

Idag kan jag låsa inifrån och sedan lägga undan nyckeln så är problemet löst.

Tacksam för svar!
Nej, det är en säkerhets grej precis som de manuella låsen att man aktiv måste trycka in kanppen på kistan innan funktionen aktiveras. Är bortasäkring alltid på så kommer ingen som är kvar inne kunna öppna dörren inifrån vilket är en stor risk vid brand osv.
 
  • Gilla
Pepperoni44
  • Laddar…
D danne.sk skrev:
Nej, det är en säkerhets grej precis som de manuella låsen att man aktiv måste trycka in kanppen på kistan innan funktionen aktiveras. Är bortasäkring alltid på så kommer ingen som är kvar inne kunna öppna dörren inifrån vilket är en stor risk vid brand osv.
OK,tack - det låter vettigt men lite jobbigt bara! :D
 
T Texan skrev:
Nej, jag har inte provat men jag tror vi har diskuterat detta tidigare i tråden. För ett par år sedan tog jag kontakt med Yale supporten för att höra mig för eftersom jag vill ha z-wave koppling till mitt hemautomationssystem. Det låset som säljes i Sverige (Skandinavien) har inte samma firmware som resten av Europa vilket medför att den modulen inte fungerar i våra lås.
Förstår, skulle vilja veta om något har hänt med V2N och version 2 av z-wave modulen. Jag hade satt upp automationer med node-red mot min yale när jag hade sector alarm men det byggde ju på att sectors app kom åt yale...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.