A
Biltema 100kr
Sortimentlåda med olika storlekar av skruvar, muttrar och fjädrar, organiserade i fack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack Handyman, skulle väl helst vilja ha bladfjäder istället för spiral, detta kanske går att limma med superglue men blad känns bättre, vet du om det finns och i så fall var ? det är mycket små dimensioner, typ 10 mm långa
 
Lyckades avbeställa direkt utan kostnad - skönt! Det var läsk som satt sig bakom plastdetaljen, så litr rengöring och sedan tejpade jag dit en extra fjäder från en kulspetspenna på mikrobrytaren för att få tillräcklig krafr nedåt - funkar igen utan servicekillen. De hade ju bara kommit och meddelat att skåpet inte går att laga samt skickat en fet räkning därpå.

Fråga: hur byter man själva dispensern och slangen ? det berkar sitta stenhårt - handkraft ?

bidogar bild på macgywer lagningen.

Inuti vy av en apparat med hemmagjord reparation av mikrobrytare med fjäder från kulspetspenna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kulpennefjädern förstärker återfjädringen nedåt mot golvet, det verkar som om den enda kraften kommer från just mikrobrytaren som jag tejpade fast den på. Har hållit i 13 år, så inte konstigt om den blir lite utmattad...
 
A
kul att det löste sig , läsk var ju lite otippat....
nu vet jag inte riktigt vad du menar med att byta dispensern då du egentligen har gjort det jobbet
kretskortet går att dela från fronten kan sitta skruvar bakom dekoren
ventilen sitter på kretskortet
 
  • Gilla
Warleod
  • Laddar…
Hej, tack det var för att jag trodde den börjat läcka men så är inte fallet. Kommer ändå en dag mär den packar ihop, men kanske inte den ventilen är överst på listan. Den dag någon blrjar tillverka dessa skåp igen skall jag fira. Sålde de för dåligt eller var det för ofärdig produkt ? det tog ju 15 år att få fart och lönsamhet på Husqvarnas Automover.....
 
A
skåpen hade ju många barnsjukdomar och när dessa var avklarade så gjorde de en ny lösning som fick nya barnsjukdomar osv.
men anledningen till att de slutade helt var ju nedläggningen av Mariestadsfabriken. och ingenting sparades eller flyttades.
vid den tidpunkten hade den ungerska fabriken levererat i nästan 20 år skåp parallellt. dessa skåp har ingenting gemensamt med de svenska. Och med tanke på felprocenten på de ungerska skåpen så valde electrolux att inte försöka få ungrarna att tillverka skåp med vatten eller is i
 
Hehe, då förstår jag, trist historia och med tanke på kronans devalvdring under dessa 20 år så var noginte flytten den kanonaffär som var tänkt från början. Lär dröja då innan vi får se ett ”svenskt” alternativ. Suck, då blir det väl Samsung side by side (bra kvalitet har en mindre
sedan flera år sjäkv), eller möjligen Miele som har en frys med vattenkopplad icemaker. Dock i ngen ko,syra med där finns ju Grohe m fl kranlösningar som alternativ. Helt andra pengar dock, minst dubbelt så dyrt.
 
A
så är det
 
Bara för framtida behov, hittade små fjädrar på byggvaruhuset idag som är reservdelar till Gelias tryckströmbrytare, köpte ett gäng direkt men då till kylen när det blir dax igen. :)
 
Hej forumet - otroligt nog funkar min Husqvarna fortfarande (jinxa inte), efter min lilla åtgärd ovan. MEN nu har den börjat strula igen, magnetventilen funkar fint, men trots att jag bytt olika kolsyrepatroner (växlar mellan AGA som jag gillar bäst och Sodastream) så kommer bara någon liten "pust" precis i början efter någon sekund eller två i kolsyreläge. Var kan det vara lönt att börja leta ? Har för mig att det sitter någon ventil högst upp vid elektroniken, men jag konsulterar gärna expertisen här innan jag går loss och river sönder hela skåpet :)

Provade att byta flaskadaptern och att skruva på kolsyreinställningen, men ingenting sker. kommer liksom ingen kolsyra - alla ideer mottages tacksamt. ser att det finns gott om delar till det här skåpet fortfa4ande, men jag vet inte var jag skall leta.
 
Redigerat:
A
O olof63 skrev:
Hej forumet - otroligt nog funkar min Husqvarna fortfarande (jinxa inte), efter min lilla åtgärd ovan. MEN nu har den börjat strula igen, magnetventilen funkar fint, men trots att jag bytt olika kolsyrepatroner (växlar mellan AGA som jag gillar bäst och Sodastream) så kommer bara någon liten "pust" precis i början efter någon sekund eller två i kolsyreläge. Var kan det vara lönt att börja leta ? Har för mig att det sitter någon ventil högst upp vid elektroniken, men jag konsulterar gärna expertisen här innan jag går loss och river sönder hela skåpet :)

Provade att byta flaskadaptern och att skruva på kolsyreinställningen, men ingenting sker. kommer liksom ingen kolsyra - alla ideer mottages tacksamt. ser att det finns gott om delar till det här skåpet fortfa4ande, men jag vet inte var jag skall leta.
det är ju frågan om din adapter passar flaskorna
eller så är det difftrycksvrntilrn
 
har funkat med båda flaskorna i 15 år. Difftrycksventilen? hörde något överst bland elektroniken som rasslade till för ett par veckor sedan. Kollade deras reservdelslista, men hittar ingenting med den benämningen ? Elux pnr är 9227771341
 
läste om problemen med flasktoppen och den där mässingsadaptwrn.nåfon som har en bild på hur en fungerande flaska skall se ut i toppen? nu provade jag med en aga från elon… ingen framgång men skall höja tempen också ett par grader i morgon
 
är detta difftrycksgrejen 2087419012, den som flaskan hönger i?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.