Skulle ju vara en möjlighet att limma dit en liten fjäder också alt borra försiktigt gm plastbiten och helt enkelt sätta en
fjäder som trycker ned hela biten - någon som har en ide om vad jag kan ta för pryl i så fall ? Tänker på de där grejorna som
sitter i gamla kulspetspennor t.ex. :)

lägg upp pnc nummret från typskylten så kan vi se vad som finns till hands att beställa :)

komme här i bild Ett suddigt foto av en produktetikett på en Husqvarna-Electrolux apparat som visar modellnummer och texten "Made in Sweden".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Made in Sweden ? när stängde de monteringen i Mariestad har jag för mig att det fanns något ?

den verkar inte finnas på webbshopp i alla fall, men kanske på kundtjänst...

Dom stängde Mariestad typ 2017 om jag minns rätt.
Finns det inte i webshopen så finns det med 99% sannolikhet inte att få tag på för tekniker och kundtjänst heller tyvärr.
Finns väldigt lite delar kvar att få tag på till produkter som är äldre än 10 år. Så testa nån hemmalösning, det går nog :)

aj då, då ärdet väl hemmalösningensom gäller, men jag undrar hur återfjärdingen har fungersr ? hittar bara den minimala fjädern på mikrobrytaren mot platsglaset, kan det verkligen ha räckt ?

• Gilla
Warleod
  • Laddar…
A
Det sitter två bladfjädrar i var ände av den genomskinliga delen

ahh, tackför det skall prova stt göra rent och bända ut dem lite i morgon. är väl ingen ide stt ta hit servicekillen då, jag ringer deras säljare i morgon och kollar ändå om delen funns. Kan jag köpa nya bladfjädrar någonstant tro ?

A
hela delen finns som reservdel
208 58 26-03/6
kostar bara 2300.-

otroligt ringde nyss detas support och de sa att det inte finns att beställa längre - tack electroluxaren ! jag har redan avbokat servicekillen på måndag

• Gilla
Dataleif123
  • Laddar…
A
O olof63 skrev:
otroligt ringde nyss detas support och de sa att det inte finns att beställa längre - tack electroluxaren ! jag har redan avbokat servicekillen på måndag
från serienummer som börjar på 651 är det denna detalj

Stort tack Eluxaren ! Beställde en direkt och avbokade servicekillen. Vad bör jag tänka på när jag byter delen ? ser ju inte helt omöjligt ut, konstruktionen ser rätt enkel ut.

Märkligt att deras kunstjänst på reservdelar inte har bättre koll, de sa att det var kört och inte går att laga...

finns ju inga nya skåp med kolsyra i dörren som jag och familjen älskar.

Tack igen ! Återkommer nästa vecka med rapport om hur det framskrider.

A
jag backar lite!!!
bilden på sprängskissen stämmer inte
du skall ha panelen som flärpen sitter i och den finns inte längre
jag såg detta först nu när jag jämförde din bild med sprängskissen

• Gilla
olof63
  • Laddar…
aj aj, då skall jag försöka avbeställa min order direkt

Var hittar man små fjädrar månne ? tänkte försöka limma dit något som trycker ned plattan. ventilen själv funkar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.