C
T twoody skrev:
Hilti är bra tåliga maskiner men väldigt dyra och skulle inte rekommendera dom till privat personer.
Att de skulle vara så väldigt dyra är lite av en myt. Genomgående billigare än Festool skulle jag vilja påstå.
Gav runt 2 500:- ink. moms för deras 12V-maskiner med 1 batteri och laddare.
 
  • Gilla
Donn
  • Laddar…
Vi körde förut med dewalt och dom överlevde tills batteriet inte gick att få tag i.
Nu kör vi makita och en har vi tagit död på, kom från combipaket från Bauhaus höll väl ca 6-7 års tid.
Så jag kan rekommendera makita dom klarar väta och förvaras i oisolerad container hela vintrarna.
Men vi har också en gammal klumpig Black&Decker som används till att blanda bruk och betong och den går inte att ta död på.
Så min erfarenhet med batterimaskiner är att dom håller väldigt bra och då är det på byggen med daglig användning.
 
  • Gilla
Kjol
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Att de skulle vara så väldigt dyra är lite av en myt. Genomgående billigare än Festool skulle jag vilja påstå.
Gav runt 2 500:- ink. moms för deras 12V-maskiner med 1 batteri och laddare.
Dom brukar vara dubbelt så dyra än byggvaruhus maskiner som tex dewalt makita.
 
C
T twoody skrev:
Dom brukar vara dubbelt så dyra än byggvaruhus maskiner som tex dewalt makita.
Källa på det?
 
Tur att man har äkta Japaner :D
Å andra sidan lägger jag maskinen åt sidan om den blir varm.
Undantaget var en nyinköpt B&D som blev varm efter 3 självborrande balkskruv, tänkte att jag nog kundr dra i den sista skruven oxå, men då brann den.
Edit: Bauhouse tog tillbaka B&D maskinen utan knot "vi har fått tillbaka en del av de här"

Begagnad Makita borrskruvdragare med specifikationsetikett, damm och spår av användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
482'an är den sämsta makitan jag använt, helt klart lägre kvalitet än vanligt (deras skruvautomat är inte bra heller, men det är konstruktionen det är fel på, inte kvaliten).
 
  • Gilla
Ickedickedoa och 4 till
  • Laddar…
B Byggmarodören skrev:
482'an är den sämsta makitan jag använt, helt klart lägre kvalitet än vanligt (deras skruvautomat är inte bra heller, men det är konstruktionen det är fel på, inte kvaliten).
Hej!
Förstår inte riktigt vad du menar. För mig är alltid konstruktionen avgörande för kvaliten!
 
  • Gilla
Kjol och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
Man kan tillverka en sak med högsta kvalitet i material och sammansättning men konstruera uselt, t ex undermålig kylning. Då är det hög kvalitet på saken i sig men som lider av bristfällig konstruktion som gör den mer benägen att gå sönder.
 
  • Gilla
0rbitt och 8 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hej!
Förstår inte riktigt vad du menar. För mig är alltid konstruktionen avgörande för kvaliten!
Jag har dragit runt 10000 skruv med skruvautomaten (DFR550) utan att den är märkbart sliten, så utifrån det perspektivet håller den fullt godkänd kvalite (sen att skruvarna ofta fastnar gör den irriterande att använda).
På 482'an började chucken vobbla redan efter nån veckas användning och den är ofta kraftlös och/eller blir tokvarm. Det är vad jag förväntar mig av en billig kinamaskin, inte en makita.
 
  • Gilla
Ickedickedoa och 3 till
  • Laddar…
Konstruktionen på den här kap/gersåg, stödet för det man ska såga, halva är för långt bak så det inte utnyttjas. Hur är tanken?? Sen sprack fästet för där man skruvar fast sågen i ett sågbord för vek konstruktion, ändå kostade den 8.000.
 
  • Närbild på kap/gersågs konstruktion med fokus på det ineffektivt utnyttjade stödet och det spruckna fästet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
postkontrollen och 1 till
  • Laddar…
Har en del makita. Är helnöjd.

kan ni inte bara reklamera, ni som är missnöjda?
 
  • Gilla
John Andersson och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
Köpte min Makita 2007 på Ebay , den var svart/vit från början . Har bytt skalet och växellåda under åren . Har byggt ett hus och garage med den (y)
Använd Makita 18V sladdlös borrskruvdragare med nytt blått och svart skal som står på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fre_rik_88 och 9 till
  • Laddar…
Nissens
Tomture61 Tomture61 skrev:
Köpte min Makita 2007 på Ebay , den var svart/vit från början . Har bytt skalet och växellåda under åren . Har byggt ett hus och garage med den (y)
[bild]
Det visar väl att de varit bra, men det är väl nya maskiner ts syftar på?
 
  • Gilla
0rbitt och 3 till
  • Laddar…
Tomture61
Redigerat:
  • Gilla
Jonsa81
  • Laddar…
S
Har kört hikoki/hitachi senaste 14 åren, har alltid varit förbannat nöjd :)

medans kollegorna plöjer igenom makitaskräp på löpande band har jag kört totalt 3st hitachimaskiner under dessa 14 år, med daglig användning.

Fick en blå bosch men det var helt omöjligt att jobba med den när man vant sig med kvalitetskänslan i hitachimaskinerna :)
 
  • Gilla
VolvoBm218 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.