S Starship skrev:
Ja, eftersom han SKULLE göra det och någon information om att han hade gjort/åtgärdat det hade inte framkommit. Finner du något konstigt med det? Bra att du och jag inte bor grannar...
Jag får nog hålla med, din pessimism och attityd ligger nog som en våt filt över hela området:sweat: Här kvittrar fåglarna, solen skiner och grannarna respekterar varandras fri- och rättigheter, så troligen bor vi inte ens i samma län...
 
A
Okarlsson Okarlsson skrev:
Jag får nog hålla med, din pessimism och attityd ligger nog som en våt filt över hela området:sweat: Här kvittrar fåglarna, solen skiner och grannarna respekterar varandras fri- och rättigheter, så troligen bor vi inte ens i samma län...
Med fri och rättigheter kommer också skyldigheter, just saying :geek:
 
  • Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
danniee skrev:
Med fri och rättigheter kommer också skyldigheter, just saying :geek:
100% enig! Att uppföra sig korrekt gentemot sina grannar tycker jag absolut hör till en sådan skyldighet, och att sätta sig in i deras situation. Jobbar min granne tidiga morgnar tar jag hänsyn till det i den mån jag kan, exempelvis. Men detsamma åt andra hållet. Om min granne älskar hårdrock så får hen väl spela det om det gör de lyckliga, men med ömsesidigt visad respekt.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
100% enig! Att uppföra sig korrekt gentemot sina grannar tycker jag absolut hör till en sådan skyldighet, och att sätta sig in i deras situation. Jobbar min granne tidiga morgnar tar jag hänsyn till det i den mån jag kan, exempelvis. Men detsamma åt andra hållet. Om min granne älskar hårdrock så får hen väl spela det om det gör de lyckliga, men med ömsesidigt visad respekt.
Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte tror att du hör till de bästa grannarna...
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
S Starship skrev:
Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte tror att du hör till de bästa grannarna...
Tillbakakaka(y)

Jag slipper iaf gå genom livet och störa mig på mina grannar.
 
Staffans2000
Okarlsson Okarlsson skrev:
Tillbakakaka(y)

Jag slipper iaf gå genom livet och störa mig på mina grannar.
För att det är du som stör dom, menar du?

Staffan
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
För att det är du som stör dom, menar du?

Staffan
Haha, för att jag inte tror Starship är en så bra granne? Det kan vara minst lika jobbigt med en en för lättstörd granne (Ove från En man som heter Ove), som med en granne som är för livad. Jag är nog varken eller, men jag tar nog hellre den livade grannens parti.
 
Okarlsson Okarlsson skrev:
Haha, för att jag inte tror Starship är en så bra granne? Det kan vara minst lika jobbigt med en en för lättstörd granne (Ove från En man som heter Ove), som med en granne som är för livad. Jag är nog varken eller, men jag tar nog hellre den livade grannens parti.
Där har du fel, verkligen. Jag är ingen lättstörd granne. Men jag behöver inte ha särskilt många IQ poäng för att förstå vad du är för granne...
 
Staffans2000
S Starship skrev:
Där har du fel, verkligen. Jag är ingen lättstörd granne. Men jag behöver inte ha särskilt många IQ poäng för att förstå vad du är för granne...
Flickor!
Nu skall ni kramas och säga "ursäkta" båda två. Sedan är ni vänner för livet:D.

Kickasspsykologen Staffan
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
men dåså, jag feltolkade säkert bara detta [länk]
Vad finner du konstigt i det? Drar du slutsats att jag är en lättstörd granne för att jag inte låter andras ungar bajsa på mitt huve eller sno saker från min tomt? Jag antar att du själv inte har någon jättekoll på dina egna, kanske det är därför samhället ser ut som det gör idag...
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Flickor!
Nu skall ni kramas och säga "ursäkta" båda två. Sedan är ni vänner för livet:D.

Kickasspsykologen Staffan
Det låter jag dig göra. Ni kanske kan rentav ta av kallisarna och sätta på varandra i busken någonstans. Jag kommer inte att protestera ;)
 
S Starship skrev:
Vad finner du konstigt i det? Drar du slutsats att jag är en lättstörd granne för att jag inte låter andras ungar bajsa på mitt huve eller sno saker från min tomt? Jag antar att du själv inte har någon jättekoll på dina egna, kanske det är därför samhället ser ut som det gör idag...
Du beskriver ljud av barnlek som tortyr och är upprörd över att ett litet barn dels inte fullt ut förstår konceptet med fastighetsgränser eller att din sten är extra speciell. Mysigt...
 
Okarlsson Okarlsson skrev:
Du beskriver ljud av barnlek som tortyr och är upprörd över att ett litet barn dels inte fullt ut förstår konceptet med fastighetsgränser eller att din sten är extra speciell. Mysigt...
Du hittar på, igen. Varför blir du så nervös? Var någonstans har jag beskrivit ljud av barnlek som tortyr? Mina barn har också varit små och de har låtit också, det är klart att barnen ska låta och leka. Men du verkar tycka att det är "normalt" när barnen låter, gapar och skriker som att man flår levande djur? Utanför grannarnas fönster, i omgångar. Helt sjukt hur du resonerar. Du har kanske inte frågat dig någon gång hur de barnen egentligen mår? Om det är några problem på hemmaplan eller liknande. I frågan om ungar som hade plockat från vår tomt så handlar det om ungdomar som är i ålder 12-13 år. I den åldern, och med en god uppfostran som grund har man någorlunda bra insyn i vad som är rätt eller fel. Mina ungar har aldrig varit på andras tomter och tagit saker, inte ens i den åldern. Och de har lekt, mycket. Men det ör väl ok för dig, att ungarna ska gå in på andras egendom och plocka saker. För de vet inte var "tomtgränsen går". Jag gissar på att du inte har lagt så mycket krut på att prata med dina egna barn om vad som är rätt eller fel, få en stabil grund att förhålla sig till sin omgivning enligt god sed.

Men vet du vad, jag är inte förvånad ett dugg över ditt sätt att se på saker och ting utifrån vad jag har läst i dina inlägg. Som sagt, jag lider verkligen med dina grannar. Lätt kan de inte ha med dig som granne...
 
Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
S Starship skrev:
Du hittar på, igen. Varför blir du så nervös? Var någonstans har jag beskrivit ljud av barnlek som tortyr? Mina barn har varit små och de har låtit också. Men du tycker att att när barn låter som att man flår levande djur är normalt? Du har inte frågat dig hur de barnen mår egentligen? Är det problem på hemmaplan eller liknande. Helt sjukt. I frågan om ungar som hade plockat från vår tomt så handlar det om ungdomar i ålder 12-13 år. I den åldern har man någorlunda bra insyn i vad som är rätt eller fel. Men det ör väl ok för dig också, för jag antar att du inte har lagt så mycket krut på att prata med dina barn om vad som är rätt eller fel. Eller lagt energi på att de ska få en stabil uppfostran. Som sagt, jag lider verkligen med dina grannar. Lätt kan de inte ha med dig som granne...
Här beskriver du att barnlek låter sä:
S Starship skrev:
Ibland låter de på sina studsmattor och runt omkring husen som att man flår levande djur.
Jag missuppfattade barnen som lekte med stenarnas ålder. Trodde faktiskt inte dagens tonåringar lekte med stenar, utan mest blev stenade :p

Nåja. Nu släpper vi detta och går vidare med våra liv. Du och ditt fantastiska jag, och jag med min förvrängda världsbild som ansvarstagande och kärleksfull förälder. Heppåre!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.