Nu är jag smått förbannad på mig själv och behöver lite vägledning.

Efter lite tillbyggnation har jag utökat min 4320 med expansionsenhet med trådade deckare och ny trådlös mottagare, fixat gammal gsm-modul, byta batteri etc. Passade även på att uppgradera till senaste firmware. Allting funkade klockrent.
Sedan fick jag för mig att gå in i kommunikation-settings för att disable:a USB och SPC pro access då jag alltid använder webgränssnittet.

Smart tänkte jag. Men inte.

Nu kommer jag bannemej inte åt webgränssnittet längre. Inte heller via spcconnect.

Larmet rullar fortfarande som det skall (enligt mina MAP'ar), men verkar offline.

Hur tar jag mig ur detta?
Tillbaka till en online-setup, med spcconnect etc. utan att komma åt webgränssnittet?

Jag är riktigt förbannad på mig själv...

// Peter
 
Kan du inte slå på det du behöver via i MAPen? USB dvs..

Loggar man in som installatör i den kan man göra det mesta. Webb-frälsta glömmer lätt bort att i MAPen kan man göra det mesta.
 
Det borde kanske funka.
Har bara använt engineer-kontot via webappen. Hur gör jag via MAPen?

// Peter
 
Slå din installatörskod.
Välj Fullt installatörs läge
Välj kommunikation

Efter att du slagit på SPC Cconnect PRO så går du ur allt med x.
 
När jag använder den kod jag använder med webben och "Engineer"-kontot så får jag ogiltig kod :(
Jag kan tillåta installatörsläge med ett adminkonto via MAP, men kan fortfarande inte "logga på" med Engineer-koden...
Skumt.
Jag kanske har disable:at installatörs-access via MAP nån gång i tiden?

En annan skum sak är att jag fortfarande får pushnotiser till min telefon även om jag inte kommer åt panelen via spcconnect.
 
Se på fan. Nu funkar det igen via SPCconnect. Verkar som den hamnat i osynk på något sätt. Potentiellt när jag sparade annan kommunikationsrelaterad konfig. Var ju som sagt skumt att push-notiserna fortfarande funkade.

Alles gut således.

Tack Andersda för feedback.
 
B
Verkar som SPC Connect ligger nere? Någon som hittat någon information? eller snarare centralen kopping till spcconnect.com ligger nere...
 
Jo, har kopplat ned men ingen info. Lika dant förra veckan men de är väldigt sparsamma med att meddela då de inte fungerar via web.
 
B
HåkanMagnusson HåkanMagnusson skrev:
Jo, har kopplat ned men ingen info. Lika dant förra veckan men de är väldigt sparsamma med att meddela då de inte fungerar via web.
appen funkar ju nu inte heller. lite synd de inte skickar ut ett mail eller så
 
  • Gilla
HåkanMagnusson
  • Laddar…
Jag fick mail 18:03 men det kan vara för att jag reggade installatörskonto en gång i tiden.

*** SPC Connect Cloud Service unscheduled interruption ***
Dear SPC Connect customer,

Vanderbilt regret to inform you that we are currently experiencing an outage with our SPC Connect Cloud Service. Our R&D team are investigating the issue and we plan to bring the service back online as soon as possible. You will be notified immediately once the SPC Connect Cloud Service is back online. We apologize for any convenience caused.

Yours sincerely,
SPC Connect Team.
 
B
T tgr_se skrev:
Jag fick mail 18:03 men det kan vara för att jag reggade installatörskonto en gång i tiden.

*** SPC Connect Cloud Service unscheduled interruption ***
Dear SPC Connect customer,

Vanderbilt regret to inform you that we are currently experiencing an outage with our SPC Connect Cloud Service. Our R&D team are investigating the issue and we plan to bring the service back online as soon as possible. You will be notified immediately once the SPC Connect Cloud Service is back online. We apologize for any convenience caused.

Yours sincerely,
SPC Connect Team.

varför kan de inte dra det till alla reggade användare ? posta gärna här om du får nåt att det är ok.
 
Fick vanliga ATS Up mailet för ett av två system vid 00:42 men inget annat.
 
B
T tgr_se skrev:
Jag fick mail 18:03 men det kan vara för att jag reggade installatörskonto en gång i tiden.

*** SPC Connect Cloud Service unscheduled interruption ***
Dear SPC Connect customer,

Vanderbilt regret to inform you that we are currently experiencing an outage with our SPC Connect Cloud Service. Our R&D team are investigating the issue and we plan to bring the service back online as soon as possible. You will be notified immediately once the SPC Connect Cloud Service is back online. We apologize for any convenience caused.

Yours sincerely,
SPC Connect Team.
nu funkar det i alla fall
 
B Boan skrev:
varför kan de inte dra det till alla reggade användare ? posta gärna här om du får nåt att det är ok.
Det komiska är att mailet kom efter att de fått igång sina servrar, dock har det inte kommit något om att de är igång igen...
De senaste månaderna har det varit mycket sånt här, känns inte helt seriöst med tanke på vad det är de säljer.
 
B
J Joelbit skrev:
Det komiska är att mailet kom efter att de fått igång sina servrar, dock har det inte kommit något om att de är igång igen...
De senaste månaderna har det varit mycket sånt här, känns inte helt seriöst med tanke på vad det är de säljer.
nä, verkligen inte. men jag har bara märkt det denna gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.