Z Zitram skrev:
Inget krav på kod till bricka.
Jag har inga koder till mina brickor och kör Verisure.
 
D danne.sk skrev:
Jag har inga koder till mina brickor och kör Verisure.
Coolt! Det står att det är ett krav på deras. Då kanske man ska byta då
 
Z Zitram skrev:
Coolt! Det står att det är ett krav på deras. Då kanske man ska byta då
Var har du läst det? Jag skulle aldrig välja Yale före Verisures lösning. Verisure är billigare och verkar vara mkt snabbare och har en bättre applösning. Enda fördelen som jag ser det med Yale är att man kan ha olika koder på flera anslutna lås (för användning i typ hyres/flerfamiljshus) med endast en box men det är inget man normalt behöver.
 
Redigerat:
D danne.sk skrev:
Jag har inga koder till mina brickor och kör Verisure.
Verisure har nog ändrat isåfall. I början (2014) så var det helt säkert ett krav att ha en fyrsiffrig kod tillsammans med bricka. Bortasäkert går fortfarande endast att aktivera med bricka.
 
Står på deras hemsida att man använder brickor med en 4-siffrig kod. Men nu är jag sugen på att byta system. Någon som vill köpa Yale Hub? ;)
 
Nu har de uppdaterat min Yale hubben så jag kan låsa upp med den.
Men har fortfarande väntetid med tagg eller kod, jämfört med de lås jag inte anslutit ännu till hubben.
Med verisure appen o tagg är det också väntetid ?
I verisure kan man ha 3 st lås och se de i appen ?


MrDTS
 
Z Zitram skrev:
Står på deras hemsida att man använder brickor med en 4-siffrig kod. Men nu är jag sugen på att byta system. Någon som vill köpa Yale Hub? ;)
Är det verkligen så idag, tror att det berodde på att den första Yale låsen hade det kravet inbyggt, idag är det ju valbart.
 
T Texan skrev:
Verisure har nog ändrat isåfall. I början (2014) så var det helt säkert ett krav att ha en fyrsiffrig kod tillsammans med bricka. Bortasäkert går fortfarande endast att aktivera med bricka.
Haft Verisure till mitt lås sedan början 2015 och aldrig haft koder till brickorna och har aldrig sett något om det innan heller. Mitt första Doornmanlås V2 har jag haft sedan 2012 och aldrig haft koder till mina brickor och det senare V2N sedan den versionen kom och inga koder till brickorna där heller.

Du har fel ang. bortasäker. Den går att aktivera via appen också (gjorde det senast igår) som jag alltid använder då jag aldrig använder brickor nu förutom när jag lämnar ut nycklar till grannar osv. när vi reser bort. Kanske anledningen till att man inte bara ska kunna bara låsa med * är väl att man måste vara säker på att aktivera bortasäker så man inte gör det av misstag och låser in någon då det inte går att öppna inifrån.
 
Redigerat:
M MrDTS skrev:
Med verisure appen o tagg är det också väntetid ?
MrDTS
Nej ingen väntetid med Verisure. Mitt öppnar direkt med bricka/kod och inom 1sekund när jag använder appen och har varit så hela tiden. Verisure kopplingen har aldrig laggat eller felat de 5,5 åren jag haft det och jag använder appen dagligen, barnen använder koder direkt på låset.
 
Z Zitram skrev:
Köpt klistertag till mobilen, går mycket snabbare att hålla upp mobilen än slå koden, vi har koder också, men i 99% av öppningarna har jag mobilen med.
Är det Yale klistertag man köper då?
 
M magnil skrev:
Är det Yale klistertag man köper då?
det köpte jag. Ganska tjock ändå, trodde allt att den skulle vara tunnare. Men sitter bra på mobilen och går snabbt att öppna att rycka upp telefonen och läsa av
 
Då kan väl vem som helst som har din mobil öppna, d v s ingen säkerhet ö h t?
 
E elector skrev:
Då kan väl vem som helst som har din mobil öppna, d v s ingen säkerhet ö h t?
Men man håller nog bättre reda på telefonen än tex en nyckel? Mina barn har slarvat bort ett gäng nycklar men ingen telefon.
 
M magnil skrev:
Men man håller nog bättre reda på telefonen än tex en nyckel? Mina barn har slarvat bort ett gäng nycklar men ingen telefon.
Jo, men med en kod som bara sitter i ditt huvud är det ju mycket säkrare.
 
Hur är användargränssnittet mellan de olika hubbarna? Vilken är mest genomarbetat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.