Vill du gå ner i pris och få montage och leverans för samma pris som huset kostar i sverige så ska du prata med praefa.pl

Du kommer inte ångra dig!
 
M MackanM skrev:
Vill du gå ner i pris och få montage och leverans för samma pris som huset kostar i sverige så ska du prata med praefa.pl

Du kommer inte ångra dig!
Tack för tipset - kolla dom!

//
 
C C.Lundin skrev:
Så länge du betalar och löser allting kring, så spelar det ingen roll om du är privatperson eller företag.
Osäker på hur många det finns, men det är ju utan vidare hundratals fabriker det handlar om.
Bygger du privat eller tänker du ge förslag till företaget som bygger åt dig? Blir ju ganska stora kostnader kring transport, lossning och montage. Speciellt om du ska ha solidväggar.
Jag har inte hittat ett enda företag som vill göra affär med en privatperson och leverera väggar och montage. Inte heller UBAB visade det sig när allt kom omkring. Men om du har ett exempel så posta gärna det.

//
 
  • Gilla
Fisk3n
  • Laddar…
Jag tror du har större chans om du hittar ett företag som sköter montaget av ditt hus så får dom kontakta tillverkarna och köpa prefabbetongen.
 
Då går det bra - inga problem.

//
 
Hej , hur det gått ? hittade du någon leverantör ? som levererar OCH monterar ?
 
Jag har alltid undrat varför det inte byggs fler småhus i betong på detta vis. Är det dyrt?
Gud vad skönt det vore med ett stabilt betonghus.
 
Nej, jag har inte kunnat hitta en sådan leverantör och jag tror inte att en organisation som gjuter, transporterar och monterar helt enkelt vill underkasta sig konsumentköplagen. Man får skaffa sig en mellanhand. Jag har ev. en leverantör kvar att kolla upp. Återkommer här om det skulle falla väl ut. Märkligt hur säkra en del var på att det fanns hur många som helst - bara en sökning bort... men alas, så var icke fallet.

Jag ämnar dock fortfarande genomföra mitt bygge vad det lider - i prefab betong :)

//
 
  • Gilla
AnnaManberger
  • Laddar…
J jonte0 skrev:
Nej, jag har inte kunnat hitta en sådan leverantör och jag tror inte att en organisation som gjuter, transporterar och monterar helt enkelt vill underkasta sig konsumentköplagen. Man får skaffa sig en mellanhand. Jag har ev. en leverantör kvar att kolla upp. Återkommer här om det skulle falla väl ut. Märkligt hur säkra en del var på att det fanns hur många som helst - bara en sökning bort... men alas, så var icke fallet.

Jag ämnar dock fortfarande genomföra mitt bygge vad det lider - i prefab betong :)

//
men om man har företag , om än inte byggbolag, är det just konsumentköplagens som spökar ? eller att projektet blir för litet ?
 
J jonte0 skrev:
Nej, jag har inte kunnat hitta en sådan leverantör och jag tror inte att en organisation som gjuter, transporterar och monterar helt enkelt vill underkasta sig konsumentköplagen. Man får skaffa sig en mellanhand. Jag har ev. en leverantör kvar att kolla upp. Återkommer här om det skulle falla väl ut. Märkligt hur säkra en del var på att det fanns hur många som helst - bara en sökning bort... men alas, så var icke fallet.

Jag ämnar dock fortfarande genomföra mitt bygge vad det lider - i prefab betong :)

//
Har du kollat med Thomasbetong ? Jag pratade med en säljare där , Anton? som skulle kolla och återkomma- förmodligen med ett nej då, hm
 
J jonte0 skrev:
Nej, jag har inte kunnat hitta en sådan leverantör och jag tror inte att en organisation som gjuter, transporterar och monterar helt enkelt vill underkasta sig konsumentköplagen. Man får skaffa sig en mellanhand. Jag har ev. en leverantör kvar att kolla upp. Återkommer här om det skulle falla väl ut. Märkligt hur säkra en del var på att det fanns hur många som helst - bara en sökning bort... men alas, så var icke fallet.

Jag ämnar dock fortfarande genomföra mitt bygge vad det lider - i prefab betong :)

//
eller starta bolag :)
 
Jag tror nog att företaget måste vara deklarerat att syssla med bygge och kanske kräver leverantören en historia... Men att annars verkar det finnas leverantör som vill göra jobbet.

//
 
A AnnaManberger skrev:
Har du kollat med Thomasbetong ? Jag pratade med en säljare där , Anton? som skulle kolla och återkomma- förmodligen med ett nej då, hm
Okey - bara att han behövde kolla verkar ju smått lovande...

//
 
Varför inte platsgjuta istället?
 
Kvalite på sandwish element byggda i fabrik, tid på byggplats för uppsättning (1+2+1 dagar) dvs exponering för "strul", en stor delentrepenad dvs en (1) kontaktyta för en stor del av bygget.

//
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.