Immobil Immobil skrev:
[länk]
Precis, en jungfru i min värld har stål"fot" så att man kan dunka kantsten och storgatsten. Det hade funkat dåligt med en betongplint.
 
Vi har tillsammans fixat lite bättre fall på insteget vi göt häromdagen. Det hade hunnit börja regna innan vi hann täcka, så det var ett par rejäla droppmärken.
Nylagd betongplatta vid husgrund med droppmärken och trädgårdsverktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skönt att göra något... Konkret. Andra putslustigheter kan ni låta bli, det har vi inte bruk för ;)

Person på stege målar takfot på trähus med rödfärg under molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hustrun har börjat måla takfoten med rödfärg.
 
  • Gilla
  • Haha
Nageek och 3 till
  • Laddar…
Stickan56
kashieda kashieda skrev:
Hustrun har börjat måla takfoten med rödfärg.
Då slipper du bli fräknig. :D

Stickan
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Snart färdigsnickrat. Byggde en ny balkong på landet.
Riktigt snyggt med fasade ändar!
 
Omvandlad gammal tv-möbel till hemmagjort dockhus med möbler av plywood och belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Barnrum inrett med plyfaväggar och möbler, dockhus byggt av en tv-möbel, sittbänk vid fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjort i ordning 2-åriga dotterns första egna rum. (Delat med 3-åringen förut) Hade mycket plyfa över så det fick bli temat. en gammal tv-möbel fick bli dockhus Barnrum med plyfaveggar och tak samt omgjord tv-möbel som dockhus, belyst av taklampa och golvlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nageek och 9 till
  • Laddar…
Lite gardinuppsättning som omväxling

Vardagsrum med uppsatta gardiner framför fönster, soffa med kuddar och utsikt mot trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Byggt klart entrédörren och monterat den.
Var lika knöligt montage som jag föreställt mig. Och karmen hamnade 7 cm längre ut än jag tänkt...
:rolleyes::geek:
Ett nyinstallerat entrédörr med synliga murverk och träkarm där montage tycks vara något förskjutet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad entrédörr på hus med verktyg synliga, karmen lite förskjuten från väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad träentrédörr med fönster, omgiven av tegelvägg och med synliga montageutmaningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad trädörr med fönster och handtag i en vägg, byggverktyg och material på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nageek och 8 till
  • Laddar…
D DaDolly skrev:
[bild] [bild] Gjort i ordning 2-åriga dotterns första egna rum. (Delat med 3-åringen förut) Hade mycket plyfa över så det fick bli temat. en gammal tv-möbel fick bli dockhus [bild]
Jäkligt snyggt tak! (y)
 
  • Gilla
Nageek och 2 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Jäkligt snyggt tak! (y)[/QUOTE
Jo det är riktigt fränt, en aning drygt dock :)
 
K
Bytt gångjärn på ytterdörren, fick äntligen en anledning att köpa lyftkuddar.
 
  • Nyinstallerade gångjärn på en öppen brun ytterdörr med en lyftkudde synlig undertill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya gångjärn på en träytterdörrens kant, synlig skruvfixering, mot en bakgrund av natur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nageek och 7 till
  • Laddar…
A
Snygg dörr,roligt att se att inte alla bara har vita,vita,vita dörrar:)
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Fin dörr! Har du behandlat den? Skulle vilja ta hand om vår egen teak(?)dörr nämligen, men vet inte riktigt bästa metod.
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K
@mexitegel Ja verkligen! Jo, jag köpte den på blocket under senvintern och har slipat av den (P120 för hand) och sedan behandlat den. Insidan oljades in med Herdins tekolja för inomhusbruk (inge antimögel och sånt) och på utsidan vart det Hagmans Teakolja. Den hade hög torrhalt bland teakoljorna jag jämförde med och innehöll linolja och tungolja..

Vet inte heller bästa metoden, första gången jag gjort det.. Men jag är nöjd med resultatet. Dörren är 30 år gammal och lite patinerad, så ytfinnishen behövde inte bli helt perfekt för min del. :D

Insidan var i bättre skick kulörmässigt, utsidan har jag inte lyckats få till den där djupa bruna teak-looken utan den vart lite åt det rödare hållet. Vad jag förstått det som i efterhand borde man isåfall betsat dörren efter slipningen innan man började olja den.
Kolla bland min bilder, där finns allt från när jag hämtade dörren, under behandling och slutligen monterad.
Så kanske du får en hum om hur resultatet blir med dom produkterna jag använde.
 
  • Gilla
Location och 2 till
  • Laddar…
Första felbyggningen.. :beer:
Rödfärgat hus med ojämnt uppställd byggnadsställning och stegar på grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
KjellTimell och 1 till
  • Laddar…
Vattensystem med rörledningar, kranar och anslutningar i ett växthus, klart för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenpump och kopparledningar med kranar för ett anpassat vattensystem i växthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Växthus med nyinstallerat vattensystem och slang, stor vattenkanna och trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Äntligen kan jag klarmarkera växthusbygget då jag idag köpte de sista delarna som saknades för att få ihop vattensystemet.

Nu kan jag mata växthus och vattenpost från tre håll, stänga av någotdera lätt och smidigt, samt tappa ur allt smidigt på vintern.
 
  • Gilla
Nageek och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.