JanneJanne123
Om du menar tätningslist så rekommenderar jag å det starkaste att ta bort den befintliga och att sedan sätta dit en ny när allt är målat och klart. Finns lister i flera färger.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Här blir det 68 löpmeter bokhylla. Där av faner. Behövde sitta i bild för att ni ska få perspektiv på hur stort det är :oops:
 
  • Person som sitter på golvet i ett stort rum under renovering med trämaterial runt omkring och en stege i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
68 lm bokhylla - respekt!
Vi har 40 lm, hela ena vardagsrumsväggen, men ni har ju så mkt högre till tak. Ska ni köra den klassiska engelska stilen med trästege på löpskena?
 
Måste hålla med, imponerande! (y)

Och för att ge lite perspektiv, en 60-hylla med sex hyllplan ger tre och en halv löpmeter. Tjugo gånger det då. Det mängden hyllmeter har jag ett rullarkiv för att hantera – på jobbet, men ändå.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
68 lm bokhylla - respekt!
Vi har 40 lm, hela ena vardagsrumsväggen, men ni har ju så mkt högre till tak. Ska ni köra den klassiska engelska stilen med trästege på löpskena?
Jo, det är planen med stege men kommer nog inte bli prioriterat i första taget :crysmile:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Måste hålla med, imponerande! (y)

Och för att ge lite perspektiv, en 60-hylla med sex hyllplan ger tre och en halv löpmeter. Tjugo gånger det då. Det mängden hyllmeter har jag ett rullarkiv för att hantera – på jobbet, men ändå.
Plus att jag räknat bort stora hålet i mitten som ska rymma en 65" tv ;) vi står lite i valet mellan 65 eller 75", men soffan blir så nära så 75" kommer bli jobbigt att titta på tror vi. Så som hålet blir så blir storleken resten av livet sen, tills man tröttnar och skaffar projektor och duk då. Sen kommer det vara skåp hela vägen nedtill. Som en jättelång TV-bänk.
Sen har jag tammefan googlat hela internet och bläddrat 101 gör det själv tidningar och hittat NOLL ritningar på bokhyllor byggda på plank och inte mdf :thinking:
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Sen har jag tammefan googlat hela internet och bläddrat 101 gör det själv tidningar och hittat NOLL ritningar på bokhyllor byggda på plank och inte mdf :thinking:
Visst är det störigt med oskicket att använda karaktärslös mdf i tid och otid, men du skulle kunna lägga en fråga i delforumet Möbelsnickeri.
 
  • Gilla
Miter och 2 till
  • Laddar…
Googla på: hyllplan limfog
 
P paa_1 skrev:
Googla på: hyllplan limfog
Hittar ingen ritning? :thinking:
 
P paa_1 skrev:
[länk]
[länk]
Det jag söker är lite mer beskrivning till hur man fäster själva hyllplanen snyggt och dolt men stadigt. Gällande plank då alltså. Men kanske även gällande skivor om jag kommer tvingas vika mig och bygga med skivor
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Hiréns Hiréns skrev:
Plus att jag räknat bort stora hålet i mitten som ska rymma en 65" tv ;) vi står lite i valet mellan 65 eller 75", men soffan blir så nära så 75" kommer bli jobbigt att titta på tror vi. Så som hålet blir så blir storleken resten av livet sen, tills man tröttnar och skaffar projektor och duk då. Sen kommer det vara skåp hela vägen nedtill. Som en jättelång TV-bänk.
Sen har jag tammefan googlat hela internet och bläddrat 101 gör det själv tidningar och hittat NOLL ritningar på bokhyllor byggda på plank och inte mdf :thinking:

Det är samma naturlag som gäller för verkstad och TV, dom kan inte bli för stora :)

Vi sittar 2,5m ifrån en 55'' och det är inte för nära, jag kommer nog försöka smyga in en 65'' där när den gamla skal bytas ut.
 
Då man bor i eget hus klarar man sig strängt taget med vilken liten billigTV som helst. Man hinner ändå bara titta på den någon liten stund ibland.
 
  • Gilla
  • Haha
Hiréns och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.