AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast hälsan är viktigare ;)
Störande sus är heller inte bra för hälsan... ;)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Idag har ingen jobbat hemma då ser man att både TVOC och CO2 är mycket bättre. Så kanske inte baksug som drar in partiklar iaf.

Graf över inomhusluftkvalitet visar nivåer av radon, TVOC, CO2, luftfuktighet, temperatur och lufttryck över tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utan bara att ventilationen är för dålig helt enkelt
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Idag har ingen jobbat hemma då ser man att både TVOC och CO2 är mycket bättre. Så kanske inte baksug som drar in partiklar iaf.

[bild]

Utan bara att ventilationen är för dålig helt enkelt
Jag mäter en del CO2 och VOC hemma, och har väl injusterad ventilation. Utifrån dina värden tycker jag inte att det ser nå tokigt ut.
 
R rindler skrev:
Jag mäter en del CO2 och VOC hemma, och har väl injusterad ventilation. Utifrån dina värden tycker jag inte att det ser nå tokigt ut.
Kolla på förra sidan, CO2 är över 1000 mellan 18-24
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kolla på förra sidan, CO2 är över 1000 mellan 18-24
Det beror väl iofs på var mätaren är. Om det är i ett sovrum är det ju ändå rätt bra värden, om det är i ett rum man inte sover i är det högt, ja.
 
R rindler skrev:
Det beror väl iofs på var mätaren är. Om det är i ett sovrum är det ju ändå rätt bra värden, om det är i ett rum man inte sover i är det högt, ja.
Det är i vardagsrummet så det är där vi vistas mellan 18-24 venilationen klarar helt enkelt inte av leda bort all CO2 från 2 vuxna + 2 barn
 
Vi går i försäljningstankar och har initierat en försäljning genom att få den värderad av en mäklare. Vi måste dock färdigställa den först och det är 3 dörrar kvar att restaurera. Ett problem är att enligt Stockholms färgcenter så har de inte längre alkydoljefärg med mathet 15. Det första värderingsmäklren noterade var hur snyggt det är med matta snickerier så jag känner lite att vi måste slutföra allt i denna mathet :p

-SuhrUzVx14xAM-0oNLmTwQVYvaLlvuEGW-dG6PqBh1STcKf7gcjMMFDnSzMWHN_2yc_pDr48g4RVlzJulUH_EsCMtky93fzqj24Ot7T5tzTuCbrYmh-tN6DY0lJdz4P3n6fi-iHnZdQfJtyTPBQenSsjvNaZgRo7O_h3CkbcQs8oHOInRw8jomNVsITCgkOax-9AlK5dnr8vfXiiZpHPlqUQU3q9q1IPQwX-1O5rDTlOU48T6LdBrFRKfsWWrYpO4X5LxI2MOjsi-PIxoqdL5KH42kYhwaWVquitYqfXuL0V8E8K51fJTntTEsVFr0NjYBXosYPSd7bnGtc3Yqhr4fq8pMCMRYrS5rH7aeIMZU0kqqv0lmi7Own7v4nIPJ34TetvihwjdIBpPTn2brhdkOc1Ep-XDpqbYEq-v_RRX3BhkN8KW90iBr_7_ENqGz8u5FFbvAuYVc8hIk3PpDYwlNpdkKC6NagZgbZoXBCYNvZH60EuNR0Q2U4lsJ1TfkgUFgZ4Ez7ZjS2uP0ZOvNBMZKe2GBfhAYDv9zp-4pKAihq9Gpp6FbKdPx18YVbEWTDpn1yTw_iSW6WU7WiK4ARe8sfZ-zrtiC0J2gdTFE0s3fwMuVvcGiQMRxHhErmb8qjZJmUMZbv_rHPGJgsP7DXQp2PoCeyc35FM5AM3WMrwTmzqf63psg9i5yrSP-DZA=w997-h1329-no

Någon som har tips var man kan få alkydoljefärg blandad med 15?

Tack
 
K
Har du pratat med Teknos support?
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Spännande att få följa en ny renovering! Håller med om att matt färg är snyggt. Jag har köpt färg hos kulturhantverkarna i Norrtull, men det är nog bara linoljefärg. Till nästa objekt kan jag rekommendera det! Går att nörda ned sig i det, eller bara måla med det - tycker det blir bättre resultat - iallafall mer kulturrätt... Och matt! :). När vi renoverade köket skulle jag ha en viss sorts färg för att komplettera med (inte linoljefärg) och kunde konstatera att har man lite krav får man leta bland färgbutikerna, jag fick åka rätt långt för att hitta en som blandade exakt rätt kulör med rätt system. De första två försöken på vanlig färgbutik gav fel kulör och glans, trots att jag är lite färgblind (framförallt på mörka färger, köket är i gråvitt).
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Spännande att få följa en ny renovering! Håller med om att matt färg är snyggt. Jag har köpt färg hos kulturhantverkarna i Norrtull, men det är nog bara linoljefärg. Till nästa objekt kan jag rekommendera det! Går att nörda ned sig i det, eller bara måla med det - tycker det blir bättre resultat - iallafall mer kulturrätt... Och matt! :). När vi renoverade köket skulle jag ha en viss sorts färg för att komplettera med (inte linoljefärg) och kunde konstatera att har man lite krav får man leta bland färgbutikerna, jag fick åka rätt långt för att hitta en som blandade exakt rätt kulör med rätt system. De första två försöken på vanlig färgbutik gav fel kulör och glans, trots att jag är lite färgblind (framförallt på mörka färger, köket är i gråvitt).
Vi (farsan) valde alkydolja för att linolja kan tydligen vara lite lynnigt, rinna, inte torka om förhållande är lite fel osv. Men de kanske har alkydoljefärg också, får ringa. Ska också ringa teknos och kolla.

Hehe, vi är rätt trötta på renovera så hoppas hitta ett objekt som är hyffsat färdigt. Iallafall stommen så kanske man kan renovera något kök eller så I värsta fall.
 
Det fanns några liter kvar av min färg när jag ringde till teknos så ska åka och hämta på måndag, grymt så slipper jag risken med att nyansen blir fel osv :)

Tänkte inte på att ringa direkt till teknos, smart :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi (farsan) valde alkydolja för att linolja kan tydligen vara lite lynnigt, rinna, inte torka om förhållande är lite fel osv. Men de kanske har alkydoljefärg också, får ringa. Ska också ringa teknos och kolla.

Hehe, vi är rätt trötta på renovera så hoppas hitta ett objekt som är hyffsat färdigt. Iallafall stommen så kanske man kan renovera något kök eller så I värsta fall.
Rinningar får man aldrig, man har hur lång tid på sig som helst att skapa ett perfekt resultat pga öppettiden är så lång och man målar så tunna lager. Rinner det hinner man fixa. Men tid tar det...
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det fanns några liter kvar av min färg när jag ringde till teknos så ska åka och hämta på måndag, grymt så slipper jag risken med att nyansen blir fel osv :)

Tänkte inte på att ringa direkt till teknos, smart :)
Härligt! :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Folk har ingen smak, är på visning just nu, de har satt in nya fönster i utbyggnaden i en 20 tals kåk

Nytt fönster med öppet handtag i en äldre byggnad med utsikt över en gata och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Exostor och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Folk har ingen smak, är på visning just nu, de har satt in nya fönster i utbyggnaden i en 20 tals kåk

[bild]
Givetvis borde dom passat på att byta alla fönster i kåken så att det hade blivit enhetligt.
Det finns ju billiga plastfönster från polen om man vill hålla nere kostnaderna lite.

;)
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
epw och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.