MathiasS MathiasS skrev:
Jag menar bara att det finns bättre sätt att göra det på där man inte exponerar sig för en risk.

Och med risk för att låta paranoid, men att låta någon okänd använda min dator eller telefon finns inte på kartan. Ytterligare en helt onödig risk.

Som köpare skulle jag heller ALDRIG logga in på en okänd dator och utföra bankärenden, helt uteslutet.

Vad som står i ett köpekontrakt är helt ointressant när du träffat någon med falsk legitimation och din bil står på en lastbil på väg till ett östland.
Har gjort en sådan överföring där köparen använde vår dator. Jag satt bredvid, det enda jag inte fick se var hans kod på dosan i övrigt blottade han hela sitt konto för mig, vilket han inte behövde. Det enda jag ville se var att han inte höll på med något annat än att gå direkt till överföring av pengar.
Nu var det ju en ungdom som skulle köpa en mc, men jag hade aldrig låtit en "kompis" från blocket ens komma in i huset.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Jag betalde en bil för 169 000 med Swish. Det var inga bekymmer att ringa banken och höja gränsen tillfälligt. Allt sköttes snabbt och smidigt på bilhandlarens kontor.
 
J Jarlsgård skrev:
BMW 5-serie med ergonomiska säten är nog det lyxigaste man kan få tag på komfortmässigt för <100k. Då tänker jag på e60. De sätena går att forma och få precis som man vill.

V70, v70n tycker jag har bra säten, v70nn däremot är pinsam.

Men det är ju en smaksak! Jag trivs bra i mina ganska hårda, skålade säten i passaten:D
Fick V70 av senaste varianten så mycket sämre säten än innan? Vet man varför?
 
De kanske inte är något större fel på v70nn, men jag gillar inte de. De äldre va lite mjukare, mer skålade och man satt allmänt bättre. Den senaste v70nn tyckte jag man inte hade något sidogrepp i och man kastade rundor. R-design bör dock ha bättre säten :)
 
Många har de mer skålade sportstolarna, även de som inte är R-design.
 
Har funderat lite på den. Men många nämner att stolarna är säme. Till och med med en vän som är riktigt volvofrälst.
Men ingen förklarar varför man sitter sämre i de. Är det kanske fordstommar?

Hus skålade stolar är brukar ju inte påverka sittkomforten varken positivt eller negativt. Bara det att man sitter kvar bättre när det svänger.
Hävdar man att man sitter sämre i en stol måste det ju vara nåt annat är hur skålad den är. Typ uppbyggnaden under...
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Har funderat lite på den. Men många nämner att stolarna är säme. Till och med med en vän som är riktigt volvofrälst.
Men ingen förklarar varför man sitter sämre i de. Är det kanske fordstommar?

Hus skålade stolar är brukar ju inte påverka sittkomforten varken positivt eller negativt. Bara det att man sitter kvar bättre när det svänger.
Hävdar man att man sitter sämre i en stol måste det ju vara nåt annat är hur skålad den är. Typ uppbyggnaden under...
Ja, du har sämre sidogrepp = när det svänger, du halkar omkring i sätet.
Hårdare stoppning påverkar också greppet.


Personligen har jag inget emot hård stoppning, men då måste sidostödet finnas där.

Farsan hade en v70nn 2.0d och den gillade jag inte alls. Satt verkligen inte bra i den. Men i min mening så var Volvos säten bättre förr, och det gäller samtliga nyare också tycker jag. Tycker inte v90ns är något direkt att ha heller :oops:
 
G
Huddingebo Huddingebo skrev:
Hus skålade stolar är brukar ju inte påverka sittkomforten varken positivt eller negativt. Bara det att man sitter kvar bättre när det svänger.
Hävdar man att man sitter sämre i en stol måste det ju vara nåt annat är hur skålad den är. Typ uppbyggnaden under...
Alla är inte trådsmala om höfterna och skålade säten kanske gör att man sitter på kanten på sätet.
Volvos skålade/"sportstolar" är skräp, till och med "komfort"-säterna är skit i de nya (enligt mig)
 
Det har gått utför hos volvo med säten, V70nn har sköna säten tycker jag, iallafall comfortstolarna med halvskinn. V90 har dom verkligen misslyckats med, kör man fram stödet för låren så blir det ett hål under, så är det inte på t.ex. en BMW
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det har gått utför hos volvo med säten, V70nn har sköna säten tycker jag, iallafall comfortstolarna med halvskinn. V90 har dom verkligen misslyckats med, kör man fram stödet för låren så blir det ett hål under, så är det inte på t.ex. en BMW
Jag håller inte med. v90 är sköna för mig. Och tur är att det är olika för annars hade det sett så tråkigt ut på vägarna med bara samma bilar.

Jag själv köpte en hyundai i40 för någon vecka sen. Riktigt sköna säten.
Men bästa bilen jag ägt är cadillac cts sett till komforten, ingen bensträckare på 70 mil, jag klarade förvisso volvo v70 -06 på 110 mil sträckkörning men jag var inte så fräsh i höften där.
Det värsta jag någonsin sträckkört med är en Honda cbr 900RR -96 utan hastighetsmätare (sensorn brakade sönder dagen innan) 65 mil. Sista 15 milen hängde benen mest. :D Men ett par öl så rätta det till sig på kvällen.
 
Du måste avgöra själv vad du tycket är bra stolar. Senaste bilarna har varit V70 och V90CC. Jag vill ha stolar med tygklädsel som passar oss. En V70 II rullade 23000mil med tygklädsel och inget synligt slitage på klädsel.
 
R Rkarlsson skrev:
Sista 15 milen hängde benen mest. :D Men ett par öl så rätta det till sig på kvällen.
Var det på grund av ölen benen hängde kanske?:crysmile:
Det mesta brukar rätta till sig med ett par öl.:cool:
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
K knipo skrev:
Var det på grund av ölen benen hängde kanske?:crysmile:
Det mesta brukar rätta till sig med ett par öl.:cool:
Haha, ingen promille på hjul. Bara efter =)
Sittställning på en RR är fram och benen upp och ett sjujävla vinddrag utan hastighetsmätare :p
 
Har haft många firmabilar genom åren, och suttit som en kratta i de flesta, värst var en Peugeot, så illa att jag bytte stol till en från en gammal Nissan Bluebird.
Men i senaste bilen en Ford Transit sitter jag som en kung. Stolarna ser optiskt ut inte roliga alls, bara som en stol typ.
Har åkt 107 mil i sträck, förutom 5 min för att köpa en kaffe, klev ur hemma som inget hade hänt.

Här en BMW privat, riktigt härliga stolar, men de håller inte lika långt som Transit stolen.
 
Dem få tusenlappar man tjänar att köpa och sälja bil privat är inte värt den risk och strul man utsätter sig för. Samt köper du från bilhandlare är du täckt av konsumentskyddslagen vid ev blåsning, dock är en stor respektabel firma att föredra, hedin, möller, aftén, upplandsmotor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.