A
Jag skrev detta i tråden "Ansvarar BRF för hantering av grovsopor":

Så där håller en sann rättshaverist och energitjuv på. Jisses, hur mycket grovsopor har du egentligen? Är det verkligen så svårt att ordna bortforsling själv typ 1-3 ggr per år man behöver det (om ens så frekvent i en bostad) :rolleyes:

Mitt inlägg blev inte bara raderat, jag blev även helt utan förvarning bannad från tråden. Alltså, är detta på riktigt? Det är inte första gången heller. I en annan tråd censurerades flera medlemmar och då var inget inlägg särskilt kontroversiellt, man bara helt enkelt höll inte med trådskaparen och argumenterade emot.

I detta fall ansåg jag att TS betedde sig som en rättshaverist mot sin BRF och sa det också rakt ut. Vuxna människor på Bygga Hus tål inte att höra sånt? Det är ju fullständigt absurt?

Aja, jag är väl en sån där "flashbackare" och "näthatare" så jag får väl överge Bygga Hus och gå över dit.

Har inget emot någon forummedlem här och tycker faktiskt alla har varit fantastiska. Inte hamnat i något tjafs med någon och fått ut mycket positivt av att hänga här. Men nu säger jag alltså tack och hej och hoppas att moderatorn tillmötesgår min önskan att radera mitt konto.

Ha en bra sommar alla!
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
De flesta forum ägs av någon och har någon form av censur som inte nödvändigtvis är opartisk.
Är väl bara Flashback som släpper igenom det mesta, och i det fallet också är mest demokratiskt, sedan kommer det mycket skit från olika håll där, men ett öppet forum utan censur fungerar ju så.
Blunda för det som inte passar en själv eller diskutera och argumentera för sin ståndpunkt, är väl så som en demokrati skall funka, åtminstone i min föreställningsvärld.
 
A
mikethebik mikethebik skrev:
De flesta forum ägs av någon och har någon form av censur som inte nödvändigtvis är opartisk.
Är väl bara Flashback som släpper igenom det mesta, och i det fallet också är mest demokratiskt, sedan kommer det mycket skit från olika håll där, men ett öppet forum utan censur fungerar ju så.
Blunda för det som inte passar en själv eller diskutera och argumentera för sin ståndpunkt, är väl så som en demokrati skall funka, åtminstone i min föreställningsvärld.
Jo jag fattar, men det här är ju bara löjligt? Det rör sig inte om kontroversiella inlägg, inget trollande, bara rak och ärlig kommunikation. Det är precis det jag hade sagt till vederbörande face to face om hen kom till mig med den inställningen. Är vi vuxna här eller 12 år? Känns som det finns en eller två moderatorer som är lite väl övernitiska och överkänsliga?

Men ok, deras forum, deras regler. Bara att acceptera. Det ger mig dock ingenting att sitta bakbunden i ett diskussionsforum där man inte får säga vad man verkligen tycker om saker. Ger inget utrymme för intressant diskussioner (i min mening i alla fall).
 
  • Gilla
wildeside och 3 till
  • Laddar…
danniee skrev:
Men ok, deras forum, deras regler. Bara att acceptera. Det ger mig dock ingenting att sitta bakbunden i ett diskussionsforum där man inte får säga vad man verkligen tycker om saker. Ger inget utrymme för intressant diskussioner (i min mening i alla fall).
Det ser ut så i många forum, någon är innehavare, det som är ok att någon skriver är inte ok när någon annan gör det, trist men som sagt, det är väl bara Flashback som accepterar allas skriverier.
Du får starta ett eget med högre i tak?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
A
mikethebik mikethebik skrev:
Det ser ut så i många forum, någon är innehavare, det som är ok att någon skriver är inte ok när någon annan gör det, trist men som sagt, det är väl bara Flashback som accepterar allas skriverier.
Du får starta ett eget med högre i tak?
Ja, eller så gör jag något mer produktivt av min tid (y)
 
  • Gilla
  • Haha
wildeside och 6 till
  • Laddar…
Är det bara jag som får rättshaveristvibbar av att starta trådar om att man blir censurerad? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
MultiMan och 9 till
  • Laddar…
BirgitS
mikethebik mikethebik skrev:
Det ser ut så i många forum, någon är innehavare, det som är ok att någon skriver är inte ok när någon annan gör det, trist men som sagt, det är väl bara Flashback som accepterar allas skriverier.
Du får starta ett eget med högre i tak?
Flashback accepterar verkligen inte allt, det är ju många där som blir bannade för regelbrott.
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
danniee skrev:
Jag skrev detta i tråden "Ansvarar BRF för hantering av grovsopor":

Så där håller en sann rättshaverist och energitjuv på. Jisses, hur mycket grovsopor har du egentligen? Är det verkligen så svårt att ordna bortforsling själv typ 1-3 ggr per år man behöver det (om ens så frekvent i en bostad) :rolleyes:

Mitt inlägg blev inte bara raderat, jag blev även helt utan förvarning bannad från tråden. Alltså, är detta på riktigt? Det är inte första gången heller. I en annan tråd censurerades flera medlemmar och då var inget inlägg särskilt kontroversiellt, man bara helt enkelt höll inte med trådskaparen och argumenterade emot.

I detta fall ansåg jag att TS betedde sig som en rättshaverist mot sin BRF och sa det också rakt ut. Vuxna människor på Bygga Hus tål inte att höra sånt? Det är ju fullständigt absurt?

Aja, jag är väl en sån där "flashbackare" och "näthatare" så jag får väl överge Bygga Hus och gå över dit.

Har inget emot någon forummedlem här och tycker faktiskt alla har varit fantastiska. Inte hamnat i något tjafs med någon och fått ut mycket positivt av att hänga här. Men nu säger jag alltså tack och hej och hoppas att moderatorn tillmötesgår min önskan att radera mitt konto.

Ha en bra sommar alla!
Alla forum, inklusive F,ashback, har någon form av moderering. Det behövs i denna värld där det är så enkelt att skriva saker med sin dator, en helt annan sak än en gammalmodig diskussion. Jag tycker nog tvärtom mot dig att det borde modereras mer och att det bör anges vad som accepteras och ej, så denna diskussion är värdefull. Den sista tiden har det här funnits ett antal trådar där TS eller andra blivit tillskrivna diverse nedsättande omdömen på ett trist sätt. I vart fall för mig sänker det tilltron till ett forum.

För ditt inlägg kan jag personligen hålla med dig om det du skriver från ”hur mycket grovsopor har du egentligen......” . Men omdömena, rättshaverist och energitjuv, tycker jag är onödiga. Det inbjuder till starkare och värre omdömen som gör detta forum sämre.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A
C crappyusrname skrev:
Är det bara jag som får rättshaveristvibbar av att starta trådar om att man blir censurerad? ;)
Ja, och då ska man väl kunna säga det utan att någon överkänslig moderator ska börja censurera och tramsa? Inget jag skulle börja grina över och rapportera. Hur lättkränkta är människor egentligen :rolleyes:
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
danniee skrev:
Ja, och då ska man väl kunna säga det utan att någon överkänslig moderator ska börja censurera och tramsa? Inget jag skulle börja grina över och rapportera. Hur lättkränkta är människor egentligen :rolleyes:
Beror väl på vem som är moderator?
Vissa är mer strikta än andra och slår ner på vilken skitsak som helst, medan andra har betydligt högre i tak, vilket är något jag gillar.
Blir inte mycket till diskussion om någon börjar censurera:rolleyes:

Kolla Coronatråden, där florerar den ena idiotin efter den andra utan moderering...
 
  • Älska
Staffans2000
  • Laddar…
danniee skrev:
Hur lättkränkta är människor egentligen :rolleyes:
MYCKET!
Står snart inskrivet i grundlagen, alla blir kränkta!
 
  • Gilla
  • Haha
wildeside och 4 till
  • Laddar…
J
K klimt skrev:
Alla forum, inklusive F,ashback, har någon form av moderering. Det behövs i denna värld där det är så enkelt att skriva saker med sin dator, en helt annan sak än en gammalmodig diskussion. Jag tycker nog tvärtom mot dig att det borde modereras mer och att det bör anges vad som accepteras och ej, så denna diskussion är värdefull. Den sista tiden har det här funnits ett antal trådar där TS eller andra blivit tillskrivna diverse nedsättande omdömen på ett trist sätt. I vart fall för mig sänker det tilltron till ett forum.

För ditt inlägg kan jag personligen hålla med dig om det du skriver från ”hur mycket grovsopor har du egentligen......” . Men omdömena, rättshaverist och energitjuv, tycker jag är onödiga. Det inbjuder till starkare och värre omdömen som gör detta forum sämre.
det var intressant, alltså ett eget taget ansvar för vad jag skriver kan leda vidare till för stämning i tråden. Ord har betydelse. Det borde gå att utrycka sig tillräckligt starkt utan att använda ord som mottagaren triggas av och känner sig tvunget att stegra upp sig emot i en otrevlig och i okonstruktiv riktning
 
G
Med dagens lättkränkta och super-ängsliga oftast yngrebefolkning så är det dem som sätter högstanivån i samhället, ingen får bli emotsagd, för någons känslor kan bli kränkta.
 
  • Gilla
katho75 och 3 till
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Med dagens lättkränkta och super-ängsliga oftast yngrebefolkning så är det dem som sätter högstanivån i samhället, ingen får bli emotsagd, för någons känslor kan bli kränkta.
Det stämmer säkert till viss del, jag tror inte det är bara yngre generationen som har lätt att bli kränkta nu för tiden. Men i sakfrågan, för mig i alla fall så sjunker förtroendet för ett forum ju grövre språk och påhopp som det innehåller.
 
  • Gilla
major_tom och 6 till
  • Laddar…
K klimt skrev:
Alla forum, inklusive F,ashback, har någon form av moderering. Det behövs i denna värld där det är så enkelt att skriva saker med sin dator, en helt annan sak än en gammalmodig diskussion. Jag tycker nog tvärtom mot dig att det borde modereras mer och att det bör anges vad som accepteras och ej, så denna diskussion är värdefull. Den sista tiden har det här funnits ett antal trådar där TS eller andra blivit tillskrivna diverse nedsättande omdömen på ett trist sätt. I vart fall för mig sänker det tilltron till ett forum.

För ditt inlägg kan jag personligen hålla med dig om det du skriver från ”hur mycket grovsopor har du egentligen......” . Men omdömena, rättshaverist och energitjuv, tycker jag är onödiga. Det inbjuder till starkare och värre omdömen som gör detta forum sämre.
Orden är visserligen negativa, men är det bättre att skriva runt dessa beskrivningar med 1-2 meningar...?
Dessa beteenden är saker vi stöter på då och då, här på forumet, i artiklar osv. De beskriver ett beteende tydligt, distinkt.
Inte riktigt irrelevanta påpekanden i våra sammanhang.

Hur mycket skyddsnät ska vi liksom ha runt varandra?

Detta är ju inte "idiot","dum", "korkad", på en sådan nivå - saker man inte direkt kan försvara sig mot. En rättshaverist kan man vara, faktiskt stolt med, en sådan som vill nå sina mål mot ett förlegat system. Eller så är man inne i ett beteende som man själv inte förstår, eller inser, och kan från faktiskt från dessa ord bygga vidare på diskussionen.
OM man väljer att eskalera, och ge fula personangrepp tillbaka - ja, då är det väl deras problem anser jag. Inte för TS.

Orden anser jag mycket väl skall vara en del av ett forums godkända vokabulär.


Men detta inlägg menar jag att man kan ju inte städa bort negativa beskrivningar, för att minska tonen på forumet. Vi är väl vuxna människor, ett negativt laddat ord om man uppfattar en sak som negativt måste ju vara tillåtet.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.