Hej

jodå det vet jag, telia är billigare då jag ska ha till 3 st lås.

MrDTS
 
Verisure har inte upplåsningstider, man får låsa upp med vred eller kod/bricka men sen är det upplåst (om man har ställt det så)
 
Nu såg jag att Telia kanske kommer att börja ta betalt för sin app ! i framtiden.
Hittar inte heller om man kan ha flera lås till den, fast de har ju lösa moduler att köpa.

MrDTS
 
I verisures app kan man låsa dörren på en bestämd tid, samt aktivera och avaktivera automatisk låsning.

Låter tveksamt att schemalägga upplåsning, tror att man vill ha en ”aktiv” handling för att låsa upp.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hej

schemalägg låsning är det min jobbar kompis som frågar då han har ett mindre privat hyreshus med 4 lägenheter, han funderar att sätta en i trapphus dörren.
 
M MrDTS skrev:
Hej

schemalägg låsning är det min jobbar kompis som frågar då han har ett mindre privat hyreshus med 4 lägenheter, han funderar att sätta en i trapphus dörren.
Jag har satt ett lås i ett mindre hyreshus, har låsning från kl 22, då är det automatisk låsning, alltså låser någon upp så låser dörren automatiskt när den stängs, fram till kl 06.
Efter 06 är dörren låst tills förste man går in eller ut, då förblir dörren upplåst.
Går tyvärr inte att låsa upp dörren kl 06
 
M MrDTS skrev:
Hej

schemalägg låsning är det min jobbar kompis som frågar då han har ett mindre privat hyreshus med 4 lägenheter, han funderar att sätta en i trapphus dörren.
Med Verisure går det både att låsa och aktivera automatisk låsning (alltså lås nu och lås automatiskt när någon öppnat) via schemaläggning.


Slår man av automatisk låsning fortsätter dörren vara olåst efter det att någon låst upp. Tyvärr inte möjligt att låsa upp automatiskt.

Det går förvisso att lösa med tex det inofficiella API:et som man kan köra i exvis Home Assistant. Men som sagt, inofficiellt.
 
i verisure appen syns bara låsen och inget annat där ?
 
nino nino skrev:
Då måste du tyvärr ha två verisure dosor
Det är ju en ganska oförståelig begränsning.
 
L Ljunkis skrev:
Det är ju en ganska oförståelig begränsning.
Ja det tycker jag med...
I mitt lilla hyreshus så måste jag köpa en verisure till varje dörr, annars har alla hyresgäster samma kod...
 
Hej

Någon som kör med Yale egen app ? hur bra fungerar den ?

MrDTS
 
Jag monterade en Yale Doorman för några veckor sedan och har ett par funderingar. Jag har inte orkat läsa igenom alla 106 sidor, så jag passar på att be om ursäkt i förväg om frågorna jag har, redan har besvarats!

1. Låsvredet på insidan fjädrar inte tillbaks efter att man låst eller öppnat från insidan. Man får alltså manuellt vrida tillbaks det till ursprungsläget, vad har gått fel här? Jag har inte tagit mig tid att plocka isär allt, håller på för fullt med att färdigställa nybygget måste sitter på

2. Jag fick för allt i världen inte dit borrskyddet, det fick helt enkelt inte plats! Där och då så orkade jag inte bry mig, men nu gnager det lite i mig. Är det fler av er som haft svårt att få dit borrskyddet?
 
O Ovanskogs skrev:
Jag monterade en Yale Doorman för några veckor sedan och har ett par funderingar. Jag har inte orkat läsa igenom alla 106 sidor, så jag passar på att be om ursäkt i förväg om frågorna jag har, redan har besvarats!

1. Låsvredet på insidan fjädrar inte tillbaks efter att man låst eller öppnat från insidan. Man får alltså manuellt vrida tillbaks det till ursprungsläget, vad har gått fel här? Jag har inte tagit mig tid att plocka isär allt, håller på för fullt med att färdigställa nybygget måste sitter på

2. Jag fick för allt i världen inte dit borrskyddet, det fick helt enkelt inte plats! Där och då så orkade jag inte bry mig, men nu gnager det lite i mig. Är det fler av er som haft svårt att få dit borrskyddet?
1. Låter som något är klämt eller att du inte kapat tillräckligt mycket på staget som går från vred till låshuset.
2. Om inte borrskyddet kan monteras så har du nog tyvärr en dörr som inte är helt kompatibel med Yale Doorman låset. Kan också vara orsaken till ditt problem 1.
 
T Texan skrev:
1. Låter som något är klämt eller att du inte kapat tillräckligt mycket på staget som går från vred till låshuset.
2. Om inte borrskyddet kan monteras så har du nog tyvärr en dörr som inte är helt kompatibel med Yale Doorman låset. Kan också vara orsaken till ditt problem 1.
Tyckte allt verkade passa bra utan att byta pinnar osv, men jag får helt enkelt montera isär låset och börja om samt försöka få dit borrskyddet på något vis! Tack för svar!
 
Kontrollera längden på vred pinnen som kan vara lite för lång.
Kontrollera att det går lätt att trycka dit och ta bort låshuset i urtaget i dörren, det ska inte spänna något.
Kontrollera att låshuset ligger vinkelrätt i urtaget mot den plana insidan, allmänt råd även om yale doormans vredfunktion inte är speciellt känslig för detta.

Hade du problem att få dit borrskyddet på låshuset eller att få låshus med borrskydd att passa i dörrbladet?
Om det inte finns plats för borrskyddet i urtaget för låshuset i dörrbladet så är troligtvis urtaget inte tillräckligt brett och måste då breddas lite med en hammare och ett stämjärn, detta kan även vara orsaken till att du har problem med att vredet inte fjädrar tillbaka då urtaget spänner mot låshuset.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.