Akerhage Akerhage skrev:
Tack, var ju ett rimligt pris med, finns det någon guide hur jag skall byta den? :)
Edit, tills frakten på 69kr (??!!) kom till...
Iom att låset är inom garantin på 24mån så prata med butiken du köpte låset.
 
  • Gilla
Akerhage
  • Laddar…
Ja det blev ju fel vid vändningen på något sätt, jag gjorde enligt instruktion men hålen var inte där dom skulle när handtaget var rakt. Det berodde på den piggen, att den hade hoppat ur sitt läge på något sätt. Jag förklarade lite att jag hade problem med vändningen. Så kanske fjädern fick lite stryk när jag drog upp handtaget, antar att det gjorde att piggen hamnade på plats iaf.

Jag testar skruva upp allt sen igen iaf, så får jag se om jag kan få ordning på det hela utan att beställa en ny fjäder. Kan bifoga lite bilder senare efter jobbet så kanske det är tydligare att se vad problemet är. Mvh
 
Akerhage Akerhage skrev:
Ja det blev ju fel vid vändningen på något sätt, jag gjorde enligt instruktion men hålen var inte där dom skulle när handtaget var rakt. Det berodde på den piggen, att den hade hoppat ur sitt läge på något sätt. Jag förklarade lite att jag hade problem med vändningen. Så kanske fjädern fick lite stryk när jag drog upp handtaget, antar att det gjorde att piggen hamnade på plats iaf.

Jag testar skruva upp allt sen igen iaf, så får jag se om jag kan få ordning på det hela utan att beställa en ny fjäder. Kan bifoga lite bilder senare efter jobbet så kanske det är tydligare att se vad problemet är. Mvh
Låter mkt konstigt. Satt handtaget rakt när du hade det åt andra hållet borde det gjort det om du vridigt det 180grader åt andra hållet också, vred du det neråt (är osäker om det har betydelse)? I vilket fall är det lätt att öppna det och se hur det ser ut innuti där fjädern sitter.
 
D danne.sk skrev:
Låter mkt konstigt. Satt handtaget rakt när du hade det åt andra hållet borde det gjort det om du vridigt det 180grader åt andra hållet också, vred du det neråt (är osäker om det har betydelse)? I vilket fall är det lätt att öppna det och se hur det ser ut innuti där fjädern sitter.
Ja det satt perfekt innan, jag skruvade loss skruvarna och vände handtaget utan problem (minns inte vilket håll) Men märkte inte av att något tog emot eller liknande. Men jag skall dubbelkolla sen hur allt ser ut nu, tack för hjälpen så länge.
 
Skall denna vara såhär sned? Känns som den har böjts då när jag drog till handtaget?
Tror ni kan jag böja den rätt på något sätt? Isf hur?

liBumzF.jpg

Edit jag löste det! Fick lägga brickan på stekpannan så den blev varm och kunde sen böja till piggen med hjälp av två tänger. Nu sitter handtaget som det skall och allting fungerar fint :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Gornor Ulragh och 1 till
  • Laddar…
Du har då inte tagit i lite iaf när du knäckt pinnen så pass, bra att du iaf fick till det. Det måste varit något fel med monteringen om du behövt knäcka handtaget tidigare.
 
Jag tog verkligen inte i "så mycket" så att jag känner att den borde ha böjts så mycket. För den satt som fan och var nästan omöjlig att böja tillbaks nu. Måste ha hänt något vid vändningen där. Men gött det löst sig, får hoppas piggen sitter kvar där den skall nu med.
 
Det har hänt något väldigt konstigt med ett av mina lås. Handtaget går bara att dra neråt en liten bit, sedan tar det stopp.

Det går inte att öppna dörren. Jag kan låsa och låsa upp, och hör hur det klickar när jag låser upp, men det är något mekaniskt fel som gör att det inte går att dra ner handtaget och öppna, som sagt. Det funkade utmärkt igår.

Låset sitter på ett förråd, så jag kan inte prova att öppna inifrån. Vad gör jag, måste jag ringa låssmed?
 
Redigerat:
Det var inte Yale, utan dörren som hade svällt i värmen.
 
  • Gilla
Linus1868 och 2 till
  • Laddar…
Hej

Har köpt 3 st Yale doorman V2N funderar vilket app system man ska ha till dom, såg att även Telia har det ?
eller Verisure eller yales egen blir inte riktigt klok vilken som är bäst, vi har inte Verisure larm.

MrDTS
 
Vi använder Verisures egna app och tycker den fungerar bra. Har kopplat låset till vårt wifi.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Har två Yale lås kopplat till Verisure. Men hur får jag två olika "unika" koder till varje lås? Det blir ju samma kod när man man anger master koden!?!
 
L Ljunkis skrev:
Har två Yale lås kopplat till Verisure. Men hur får jag två olika "unika" koder till varje lås? Det blir ju samma kod när man man anger master koden!?!
Då måste du tyvärr ha två verisure dosor
 
Hej

Kommer nog skaffa Telias app så slipper man ha Verisure, telia har även schema läggning av öppnings tider om man behöver ha det, någon mer här som har telia än ?

MrDTS
 
M MrDTS skrev:
Hej

Kommer nog skaffa Telias app så slipper man ha Verisure, telia har även schema läggning av öppnings tider om man behöver ha det, någon mer här som har telia än ?

MrDTS
"slipper"?
Det är kostnadsfritt vet du va?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.