H Hinnersbocken skrev:
[bild] [bild] Uppjagad i masten av två ursinniga pirater! Eller anpassning av wirar som stagar upp master. Tåg tror jag det heter, hur korkat som helst.. Sen är det bara plocka av allt igen för att få ut den igenom porten:)
Det är nog snarare ”vant” du far efter, de stabiliserar masten i sidled (och förstag och akterstag i båtens längsled). Tåg (och de lite grövre trossarna) är samlingsnamn på ”rep” i största allmänhet. Nautiska termer är en djungel, men dina småpirater lär sig nog snart med en sån fin lekplats!
 
  • Gilla
jenhul och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Det är nog snarare ”vant” du far efter, de stabiliserar masten i sidled (och förstag och akterstag i båtens längsled). Tåg (och de lite grövre trossarna) är samlingsnamn på ”rep” i största allmänhet. Nautiska termer är en djungel, men dina småpirater lär sig nog snart med en sån fin lekplats!
Ja det har du rätt i, köpte ju tillomed vantskruv! Tur att det inte är ett seglarforum detta. Jag har ju lärt mig allt jag kan om båtar från Sällskapsresan med Lasse Åberg. "Det var ett tåg som brast";)
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Uppgrävd mark med stora stenar för förberedelse av markarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frontlastare vid jord- och stenarbete i en trädgård inför planering för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dags för planering av marken där skeppet ska stå. Började karva lite med frontlastaren men det tar mest stopp i alla sten.
 
  • Gilla
fubar och 1 till
  • Laddar…
Fint, ni får en stenkaj också!
 
Träbåtratt på arbetsbänk med verktyg, aluminiumring och skadat trädel, för reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbåtratt på arbetsbänk, förstärkt med aluminiumring och behandlad med parafinolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är ratten jag fick tag på. Den höll ihop lite dåligt men en ring i aluminiumplåt och en massa parafinolja så blev den helt ok.
 
  • Gilla
Pasjostrom och 11 till
  • Laddar…
Person kör en traktor som drar ett stort träbåt på en kärra framför en röd lada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En person kör en traktor som drar en stor trälekstuga formad som ett skepp på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På väg till den sista viloplatsen! Gissa om det var bråk om vem som skulle köra traktor:D
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 15 till
  • Laddar…
:D:cool:Tuffa barn du har
 
H Hinnersbocken skrev:
Gissa om det var bråk om vem som skulle köra traktor
Det blir säkert din tur nästa gång! (y);)
 
  • Haha
  • Gilla
Ramnemark och 17 till
  • Laddar…
H Hinnersbocken skrev:
Ja det har du rätt i, köpte ju tillomed vantskruv! Tur att det inte är ett seglarforum detta. Jag har ju lärt mig allt jag kan om båtar från Sällskapsresan med Lasse Åberg. "Det var ett tåg som brast";)
Bättre med vantskruv än tumskruv.;)
 
B Beemaster skrev:
Bättre med vantskruv än tumskruv.;)
De bästa är ju tumvantskruven:p
 
Traktor som lyfter ett stort träbåtsprojekt över en nyligen dränerad stenklädd gräsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Traktor i grönt landskap som lyfter en stor träkonstruktion, med stenklädd yta och dräneringsslang synlig i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till det stora lyftet krävs förstås en enorm traktor! Hålet i gräsmattan är nu klätt med sten och jag la ner en dräneringssläng för säkerhetsskull.
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
Skit i båten!
Visa oss bilder på 140:in. Första serien ser jag. Och Yankaren. Blir inte klok på vad det är för någon. Javelin?

Staffan
 
  • Haha
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
Challenger??

//AA
 
Cuda -70 ?
 
Cuda har mindre bakljus.

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.